Strona 9 z 107

: 16 lip 2008, 15:55
autor: kangoo2
Zaręczam Cię, że jest ważnym węzłem przesiadkowym, znam to z autopsji. Dyskutuję o liniach, z których korzystam i stąd znam problemy tam panujące. A szczególnie temat Ostrobramskiej jest mi bliski.

: 16 lip 2008, 16:06
autor: altar
Gdyby takowym był, to już dawno zatrzymywałyby się na tym przystanku linie przyspieszone. Nawet i na liniach zwykłych są tam niewielkie wymiany. Zresztą jadąc od strony Pragi już wcześniej można się przesiąśc w 141, zaś od strony centrum - w 187.

: 16 lip 2008, 16:24
autor: mariow
altar pisze:Gdyby takowym był, to już dawno zatrzymywałyby się na tym przystanku linie przyspieszone. Nawet i na liniach zwykłych są tam niewielkie wymiany. Zresztą jadąc od strony Pragi już wcześniej można się przesiąśc w 141, zaś od strony centrum - w 187.
wydaje mi sie ze prawda lezy gdzieś pośrodku. owszem można się przesiąść wczesniej ale też, ze względu na dość słabą jakość linii czarnych, podjeżdżanie do Torwaru i przesiadanie się tam nie jest opłacalne (pomijam kwestię odległości międzyprzystankowych na węźle)

: 16 lip 2008, 16:24
autor: kangoo2
To zapraszam na przystanek Torwar pod wiaduktem w stronę Mokotowa w dni powszednie około 8-9, wtedy zrozumiesz, że opowiadasz bzdury. I zrozum, że nie jestem przeciwnikiem linii przyspieszonych, ale niech będą one tam, gdzie są również porządne linie zwykłe. A na Ostrobramskiej od lat jest problem, właśnie ze względu na niezrozumiałą dla mnie maniakalną wręcz niechęć do czarnego koloru. Szlag mnie trafia jak mam dojechać do Kanału Gocławskiego i mam czekać czasem nawet 30 minut na przejechanie JEDNEGO przystanku. Już bardziej opłaca mi się drałować na piechotę, ale czy o to chodzi w komunikacji miejskiej? Czy to tak trudno zrozumieć? Poza tym weźcie pod uwagę, że szczególnie dla ludzi starszych uciążliwe jest wspinanie się po kładkach w zespole Przyczółek Grochowski, więc Kanał Gocławski, chociaż też ze schodami w przejściu podziemnym jest jednak wygodniejszy. Gdyby ktoś rozsądny w ZTM-ie zwrócił na to uwagę, to już dawno skończyłaby się udręka ludzi ze Słonecznego Stoku, albo również pasażerów chcących przesiąść się na Torwarze. Teraz jest tak, że aby dojechać z Płowieckiej na Torwar muszę się dwa razy przesiadać, co jest kuriozum, bo tam powinna być tylko jedna przesiadka. Niech ktoś mi rownież wytłumaczy co za przyspieszenie ma 520? Czy to nie żenada, przynajmniej skorzystaliby na tym ludzie, którzy jednak nie jadą do centrum, tylko np. muszą się przesiąść w 185 albo wysiąść na Słonecznym Stoku...

: 16 lip 2008, 16:30
autor: pawcio
kangoo2 pisze:Teraz jest tak, że aby dojechać z Płowieckiej na Torwar muszę się dwa razy przesiadać, co jest kuriozum, bo tam powinna być tylko jedna przesiadka.
Jakoś do dupy jeździsz, bo ja znam ze cztery warianty dojazdu tamże na jedną przesiadkę.
kangoo2 pisze:Niech ktoś mi również wytłumaczy co za przyspieszenie ma 520?
Słusznie prawisz, ale recepta Twoja jest zła. 520 powinno być tak samo przyspieszone, jak 525, bo nie ma żadnego powodu, by Marysin skazywać w dojeździe do Centrum na zatrzymywanie się wszędzie (nie tylko na Międzynarodowej i Rozbracie). Choć niewątpliwie potrzebny jest wówczas czarny ersatz nieco mocniejszy niż 182, czy dawne wcielenie 141.

: 16 lip 2008, 16:37
autor: kangoo2
Co Ty za bzdury opowiadasz z tym skazywaniem Marysina??? Czy taki będzie problem, jak się na trasie 520 doda JEDEN przystanek stały i DWA na żądanie? A nie pomyślałeś o blokach z tysiącami mieszkań na Międzynarodowej, albo z kilkuset na Słonecznym Stoku? Czy Ci mieszkańcy nie zasługują na porządny dojazd?
Pilnuj lepiej swoich zwyklaków na Gocławiu, bo Ci zrobią same ekspresy omijające Twój przystanek i wtedy zobaczymy, jak długo będziesz akceptować taki stan rzeczy.

: 16 lip 2008, 17:00
autor: pawcio
Nie bój żaby. Korzystam z pętli. Będzie ciężko. :D
Wracając do meritum. Nie doczytałeś. 520 powinno być tak samo szybkie, jak 525. Natomiast w miejsce 182 (i być może 514) należy zrobić silną czarną linię. Na poziomie 8-10/15/12-10//20.

: 16 lip 2008, 18:19
autor: mariow
pawcio pisze:Natomiast w miejsce 182 (i być może 514) należy zrobić silną czarną linię.
z ...? do ... ?

: 16 lip 2008, 18:27
autor: pawcio
Witolin-...-???
Może Ursus w miejsce 187?

: 16 lip 2008, 18:30
autor: mariow
pawcio pisze:Witolin-...-???
Może Ursus w miejsce 187?
taki pomysł nawet w przynajmniej jednej głowie w ZTM siedzi ;). ale nie przejdzie na Ursus z taką częstotliwością ....

: 16 lip 2008, 18:38
autor: pawcio
Gdyby 405 przy okazji uciachać (bo Włochu koniecznie chcą zmniejszyć ilość linii [sic!] na Ryżowej), to kto wie...

: 16 lip 2008, 18:45
autor: mariow
pawcio pisze:Gdyby 405 przy okazji uciachać (bo Włochu koniecznie chcą zmniejszyć ilość linii [sic!] na Ryżowej), to kto wie...
być może. chociaż 405 jest linią do centrum a 187 nie. Ta ostatnia pracuje bardziej odcinkowo i (przynajmniej z Ursusa do Wawelskiej) wspomagająco dla 517.

: 16 lip 2008, 19:03
autor: Bastian
mariow pisze:taki pomysł nawet w przynajmniej jednej głowie w ZTM siedzi ;)
W co najmniej dwóch. A w zasadzie jeszcze więcej... ;)
mariow pisze:ale nie przejdzie na Ursus z taką częstotliwością ....
Oczywiście. Zarówno na Tł, jak i w Ursusie jest potrzebna linia z częstotliwością 187, nie zaś 182. Z kolei na 187 na Powsińskiej nie muszą jeździć wielkopojemne, więc az by się prosiło te linie ze sobą przekrzyżowac.

: 16 lip 2008, 19:07
autor: pawcio
Bastian pisze:Zarówno na Tł, jak i w Ursusie jest potrzebna linia z częstotliwością 187, nie zaś 182. Z kolei na 187 na Powsińskiej nie muszą jeździć wielkopojemne, więc az by się prosiło te linie ze sobą przekrzyżowac.
Ale skoro chcesz, ja przekrzyżować, to, jeżeli 182 Witolin-Ursus ma być czarną podstawą na TŁ, musi być jednak silniejsze niż obecne 187 w Ursusie.

: 16 lip 2008, 19:08
autor: Bastian
Niekoniecznie silniejszą (pamiętasz o 521?), ale nie słabszą.