Tramwaje na świecie

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lip 2012, 13:37

Ale czy jest jakaś zaleta szyny rowkowej (poza oczywiście przypadkiem toru w jezdni)?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2012, 17:36

Na prostej widzę wyłącznie wady. Na łukach prowadzenie, choć - w teorii - awaryjne, tj. w przypadku znaczącego przekroczenia zakładanej prędkości.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lip 2012, 17:49

Skoro wyłącznie wady, to dlaczego się je stosuje?
Glonojad pisze:główny koszt generuje masa (tak ze względu na materiał,
Ile kosztuje tona nowych szyn tramwajowych lub kolejowych? Oczywiście jeśli to nie jest jakaś hipertajna wiedza zawodowa...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2012, 18:07

Nie mam bladego pojęcia, dotyczy odpowiedzi na oba pytania.

Jeśli chodzi o pierwsze, to może można je czasem kupić taniej niż analogiczne kolejówki, bo na kolejach jest obecnie górka jeśli chodzi o materiały - dużo się buduje? A może po prostu o czymś nie wiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 lip 2012, 19:38

No ja jeszcze jestem w stanie doszukać się takiej zalety, że w przypadku wielu przejazdów/przejść przez tory na danym odcinku łatwiej wsadzić jedną długą szynę rowkową niż mozolnie spawać krótsze odcinki.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lip 2012, 19:49

Akurat pestka to chyba od początku do końca jest budowana z rowkowych. Widać taka karma.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lip 2012, 23:55

OIDP poznański PST ma szyny jak najbardziej kolejowe na pętli.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lip 2012, 6:10

Na szlaku miał przy otwarciu na 100% rowkowe, tak, jak pisał Michał.

Aczkolwiek mam już koncept, dlaczego - dla toru tramwajowego kolejówki trzeba ułożyć na podkładkach dające inne pochylenie całej szyny (bo, wbrew pozorom, nie są one układane "na płask"). Może podkładek na rynku nie było, albo były drogie, i metr toru z szyn vingoles'a z podkładkami był droższy, niż metr toru z szyn "tramwajowych"?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lip 2012, 18:17

W ogóle ten Poznań dziwny - jakieś pieszojezdnie ewakuacyjne http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=934, czerwono-żółto-zielone światła dla tramwajów...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lip 2012, 18:51

Tramwaj na TMP też jest zabudowany ze względu na dojazd pojazdów awaryjnych.

Ba, z tego co słyszałem, w niektórych krajach zabudowuje się tory w tunelach KDP w tym celu...

[ Dodano: |23 Lip 2012|, 2012 18:54 ]
Co do świateł zaś - nie wiem, gdzie, ale w przypadku prostej sygnalizacji trzy kolory mogą spokojnie być wykorzystane do wyświetlania zadanej prędkości, typu
zielony - Vmax
zielony z żółtym - Vmax-20
żółty - 20
czerwony - stój,

więc może o to chodzi?

mniej więcej tak to wyglądało w chwalonym na tym samym piętrze Hanowerze.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 23 lip 2012, 22:07

W Ulm (Niemcy) Rada Miejska przegłosowała budowę drugiej linii tramwaju przy dwóch głosach wstrzymujących się (radni CDU). Linia ma biec w kierunku południowo-zachodnim od centrum.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 24 lip 2012, 11:11

Glonojad pisze:Co do świateł zaś
tu, tu i tu - wszystko w tunelu na Franowo.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 lip 2012, 11:42

Glonojad pisze: Co do świateł zaś - nie wiem, gdzie, ale w przypadku prostej sygnalizacji trzy kolory mogą spokojnie być wykorzystane do wyświetlania zadanej prędkości, typu
zielony - Vmax
zielony z żółtym - Vmax-20
żółty - 20
czerwony - stój,

więc może o to chodzi?
I Galas to zatwierdzi?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lip 2012, 17:28

Mam poważne wątpliwości, czy wydzielony tunel tramwajowy, a zwłaszcza stosowane w nim sygnały, podlegają pod przepisy o zarządzie ruchem na drogach. :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 24 lip 2012, 18:02

Jeżeli pawilony w podziemiu koło DC podlegają opłacie za zajęcie pasa drogi, to nic mnie już nie dziwi.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ