Strona 9 z 47

: 20 gru 2011, 23:02
autor: chester
Patryk2222 pisze:SPHEROS :arrow: http://www.spheros.de/Produkte/Klimaanl ... r-12m.html Przedstawicielem firmy u nas w kraju jest Webasto :!:
Spasiba za linka. W "History" czytamy:
2005: Foundation of Spheros GmbH
Webasto AG sold its „Business Unit Bus" to Granville Baird Capital Partners,
Capcellence and management. Since this time the company has been legally and
financially independent, operating under the new name Spheros GmbH with the
new Spheros brand.
Znaczy Webasto jest w korzeniach.

: 21 gru 2011, 2:22
autor: fraktal
Wczoraj przejechałem się solbusem na 210. Na plus - dobre rozplanowane wnętrza, w środku dość szeroko i jest kilka miejsc dostępnych z poziomu podłogi, a przy tym rzeźnia też spora się na oko wydaje - choć jak jest w tłoku nie wiem. W każdym razie dużo lepiej rozwiązane wnętrze niż w najnowszych SU10, no i lepiej niż w midimanach, gdzie jest ciasno, zwłaszcza przy siedzeniach. Tak więc za rozplanowanie wnętrza duży plus się należy, moim zdaniem. Minimalnie lepiej jest chyba tylko w starych urbinetkach z Mobilisu. Plus także za dobrą dynamikę wozu, no i dobrze działającą informację pasażerską - poprawnie wyświetlała się trasa, na bocznych i przednich wyświetlaczach, zapowiedzi głosowe też były głośno - widać kierowca nie nauczył się jeszcze ich wyciszać albo mu nie przeszkadzały. Przystanki też wyświetlały się poprawnie, minimalne odchyłki były przy przystankach na żądanie. No i minusy teraz - przede wszystkim opóźnienie przy otwieraniu drzwi przyciskiem, co niestety wywoływało dezorientację u pasażerów, głośniki mogłyby być mniej ostentacyjne, a bardziej zakamuflowane, dźwięk przy zamykaniu drzwi powinien być mniej piskliwy (na przykład taki jak w tarnowskich solbusach, co można zobaczyć na filmiku na youtube, podobny do dźwięków z pierwszych solarisów), wyświetlacz zewnętrzny za mały i napisy niezbyt wyraźne, nawet o zmierzchu. Poza tym autobus trochę faktycznie trzeszczy, ale to akurat niezbyt przeszkadza - zresztą autobusy bardziej znanych marek również trzeszczą. Trzeba więc poprawić kilka mankamentów i byłoby ok, ode mnie duży plus za układ wnętrza, który równoważy wady, choć faktycznie nie jechałem w tłoku - wtedy moje odczucia mogłyby być nieco inne.

: 21 gru 2011, 12:26
autor: Piotrek
Fraktal, podpisuje się obiema rękami i nogami co do wrażeń na temat Solbusa.

Dodam tylko jeszcze, że przy niskich obrotach silnik na chwilę wpadał w dość duży rezonans, a także okna są nieszczelne!!! siedziałem dużą część trasy przy oknie i naprawdę wiało i było zimno. Jakaś kobieta obok też narzekała, że chłodno od okna, także jakoś średnio szczelne są te autobusy.

Aha i nie wiem czy to kwestia kierowcy, czy hamulce są tak czułe, bo parę razy pasażerowie polecieli przy hamowaniu. A jechałem w godzinach szczytu.

No, ale generalnie na plus autobus. Gorszy od Solarisa czy Mana, jeśli chodzi o wykończenie i taki komfort jazdy, ale myślę, że zdecydowanie lepszy od trzeszczącej Scanii. Także taka czwóreczka z minusem. I z dużą nadzieją dla firmy na przyszłość.

: 21 gru 2011, 13:39
autor: kocur
Solbusy zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie. Są wygodne, przestronne (jak na wóz tej wielkości), nie ma debilnych półtoraków. Nic nie trzeszczy jak w Scaniach, dynamiczny silnik daje ładne przyspieszenie. Jedyny mankament to otwieranie drzwi - zdecydowanie za wolno, ludzie reagują zdezorientowaniem albo wkurzeniem.

: 21 gru 2011, 14:16
autor: chester
O Jezu, usiadlem za tym ekranem. Oczy bolą, a otoczenia nie widać. Nie waham sie nazwać kretynem pomyslodawce tego rozwiazania
Jeszcze jedno - nie da sie tak zrobić, ze jak autobus jedzie prosto, to kierownica jest prosto? To jest nowy autobus, murwa kać.

: 21 gru 2011, 16:10
autor: span
kocur pisze: Jedyny mankament to otwieranie drzwi - zdecydowanie za wolno, ludzie reagują zdezorientowaniem albo wkurzeniem.
A także przyciskaniem po kilka razy guzika czy to wewnątrz autobusu czy też na zewnątrz.

[ Dodano: |21 Gru 2011|, 2011 16:13 ]
Piotrek pisze:Dodam tylko jeszcze, że przy niskich obrotach silnik na chwilę wpadał w dość duży rezonans, a także okna są nieszczelne!!! siedziałem dużą część trasy przy oknie i naprawdę wiało i było zimno. .
A oto drugi mankament. Ja akurat miałem okazję stać i też czułem "podmuchy" wiatru pomimo zamkniętych okien.

: 21 gru 2011, 22:22
autor: Marvin
Dziś wieczorem (po 19.00) przejechałem się Solbusem parę przystanków na 192. Był opóźniony 8 min., jechał tuż przed goniącym go Solarisem na następnej brygadzie. Być może obsuwa miała związek z przedłużającą się obsługą przystanków (opóźnione otwieranie drzwi), dla kierowcy musi to być strasznie wkurzające. Na facebooku ludzie się skarżą na niepunktualne 192, więc to nie był odosobniony przypadek.
Jeśli chodzi o informację pasażerską, było... ciekawie. Elektroniczne wyświetlacze (z zewnątrz i korale) działały, ale kierowca na wszelki wypadek wystawił dechy. Zapowiedzi głosowe się nie zgadzały, Knapik był kilka przystanków wcześniej. Ekran przy suficie pokazywał trasę tak jak w zapowiedziach (czyli niezgodnie z widokiem za oknem). A pod trasą, zamiast reklamy, ciekawy tekst: "Witamy ZTM !! :) Strefa zagrożona robieniem zdjęć <logo MZA>". :shock:

: 21 gru 2011, 22:44
autor: fraktal
Czyli niestety wykończenie kuleje. :/ A szkoda, bo tak byłby całkiem fajny....

: 21 gru 2011, 23:15
autor: bepe
Marvin pisze: Zapowiedzi głosowe się nie zgadzały, Knapik był kilka przystanków wcześniej. Ekran przy suficie pokazywał trasę tak jak w zapowiedziach (czyli niezgodnie z widokiem za oknem).
To znaczy, że kierowca nie umiał przestawić. A na 192 jest ten problem, że przystanek Wąwozowa jest wpisany tak, że pokazuje się dopiero w okolicach Kiepury (albo wyświetla się przez dwa przystanki). Gdzieś jeszcze są chyba jakieś obsuwy. Po paru kółkach daje to spore przesunięcie.

: 22 gru 2011, 8:02
autor: SG
bepe pisze:
Marvin pisze: Zapowiedzi głosowe się nie zgadzały, Knapik był kilka przystanków wcześniej. Ekran przy suficie pokazywał trasę tak jak w zapowiedziach (czyli niezgodnie z widokiem za oknem).
To znaczy, że kierowca nie umiał przestawić. A na 192 jest ten problem, że przystanek Wąwozowa jest wpisany tak, że pokazuje się dopiero w okolicach Kiepury (albo wyświetla się przez dwa przystanki). Gdzieś jeszcze są chyba jakieś obsuwy. Po paru kółkach daje to spore przesunięcie.
E tam, i tak nic nie pobije redutowych SU18 na 190 robiło się kółko, dwa w porządku. A na trzecim wyświetlało się "190" "CH MARKI - PRZEJAZD TECHNICZNY" w środku na elektro dechach brak połączenia z "bazą" knapik przystanki zapowiadał jak mu się żywnie podobało. I jedynym wyjściem z tej krępującej sytuacji było wpisanie linii przez tzw "4" ;-)

: 22 gru 2011, 8:09
autor: rubeus
Marvin pisze:Dziś wieczorem (po 19.00) przejechałem się Solbusem parę przystanków na 192. Był opóźniony 8 min., jechał tuż przed goniącym go Solarisem na następnej brygadzie. [...]
Ostatnio zdarza mi się częściej podróżować 192 w godzinach wieczornych i 5-6 minut na minusie w stosunku do rozkładu - to standard.

: 22 gru 2011, 11:05
autor: Stary Pingwin
KOrki na Puławskiej?

: 22 gru 2011, 11:34
autor: SG
Stary Pingwin pisze:KOrki na Puławskiej?
Inne brygady obsługiwane nie Solbusami jeżdżą punktualnie w porywach do -2

: 22 gru 2011, 12:06
autor: chester
Jak jeździł PKS, 192 była regularna. A przecd chwilą znów widzę dwuskład 192... nie dziwne, że się ludzie skarżą, bo zmiana na minus jest bardzo odczuwalna. A ja w życiu bym się nie spodziewał, że zmianę MZA -> PKS odczuję negatywnie

: 22 gru 2011, 14:20
autor: rubeus
Stary Pingwin pisze:KOrki na Puławskiej?
O 22-ej ? #-o