Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 mar 2012, 14:53

kveld pisze:Myślę, że ten spadek ceny Mercedesów w kategoriach "większych" może oznaczać zmianę modelu na ten "niższej klasy", zwłaszcza w kontekście wzrostu ceny autobusów MIDI, gdzie było i musi być nadal Citaro (brak Conecto 10m).
Obawiam się tego samego.
kveld pisze:Ale 4 sztuki względem 108 zwykłych... Wpływ pomijalny
W tym przypadku tak ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 mar 2012, 14:54

Patryk2222 pisze:
Wolfchen pisze:Ja bym nie uśredniał, to dwa zupełnie różne pojazdy. 8-(
Podobno hybrydy kosztowały 2,2 mln za szt.
To wtedy "zwykłe" SU18 kosztowały ok. 1404000 za sztukę.

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 28 mar 2012, 14:58

Wolfchen pisze:kveld napisał/a:
Myślę, że ten spadek ceny Mercedesów w kategoriach "większych" może oznaczać zmianę modelu na ten "niższej klasy", zwłaszcza w kontekście wzrostu ceny autobusów MIDI, gdzie było i musi być nadal Citaro (brak Conecto 10m).
Obawiam się tego samego.
Chyba że cena spadła przez to że w ofercie jest nowszy model citaro, chodź to może być mało prawdopodobne.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 mar 2012, 15:04

Patryk2222 pisze: Chyba że cena spadła przez to że w ofercie jest nowszy model citaro, chodź to może być mało prawdopodobne.
Mało prawdopodobne - nie wiem, na ile różni się nowe Citaro od starego, ale myślę, że nie na tyle, żeby producent obniżał cenę w ramach np. wyprzedaży podzespołów...

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 28 mar 2012, 16:07

W zeszłorocznym przetargu w Lublinie Mercedes zaoferował model Citaro G w przybliżeniu po 1,44 mln za sztukę, ale to był przetarg na 27 pojazdów. W Warszawie cena za sztukę wynosi ok. 1,42 mln za sztukę, ale tutaj mamy przetarg na 60 pojazdów, więc może opuścili trochę cenę za ilość i zaoferowali model Citaro :smile:

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 28 mar 2012, 16:46

konri pisze:W zeszłorocznym przetargu w Lublinie Mercedes zaoferował model Citaro G w przybliżeniu po 1,44 mln za sztukę, ale to był przetarg na 27 pojazdów. W Warszawie cena za sztukę wynosi ok. 1,42 mln za sztukę, ale tutaj mamy przetarg na 60 pojazdów, więc może opuścili trochę cenę za ilość i zaoferowali model Citaro :smile:
Raczej wszyscy mamy taką nadzieję. Możliwe że zaoferowali stare Citaro w tej cenie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 mar 2012, 16:47

konri pisze:W zeszłorocznym przetargu w Lublinie Mercedes zaoferował model Citaro G w przybliżeniu po 1,44 mln za sztukę, ale to był przetarg na 27 pojazdów. W Warszawie cena za sztukę wynosi ok. 1,42 mln za sztukę, ale tutaj mamy przetarg na 60 pojazdów, więc może opuścili trochę cenę za ilość i zaoferowali model Citaro :smile:
Czy wymagania wyposażeniowe były równie wysokie, jak w Warszawie?

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 28 mar 2012, 16:48

kveld pisze:
konri pisze:W zeszłorocznym przetargu w Lublinie Mercedes zaoferował model Citaro G w przybliżeniu po 1,44 mln za sztukę, ale to był przetarg na 27 pojazdów. W Warszawie cena za sztukę wynosi ok. 1,42 mln za sztukę, ale tutaj mamy przetarg na 60 pojazdów, więc może opuścili trochę cenę za ilość i zaoferowali model Citaro :smile:
Czy wymagania wyposażeniowe były równie wysokie, jak w Warszawie?
Szczerze powiem że nie myślałem w tym kierunku, bo na pewno nie.

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 28 mar 2012, 16:49

A może Mercedes z Citaro chce wejść na warszawski rynek za wszelką cenę i stąd ta niska cena :-k
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 28 mar 2012, 16:56

Patryk2222 pisze:A może Mercedes z Citaro chce wejść na warszawski rynek za wszelką cenę i stąd ta niska cena :-k
Ale jaki sens miałoby takie rozwiązanie, skoro przy następnych przetargach musieliby zaoferować podobną cenę?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 28 mar 2012, 17:49

kveld pisze:Czy wymagania wyposażeniowe były równie wysokie, jak w Warszawie?
Nie przedstawię teraz całego SWiZ, bo nie wiem gdzie tego teraz szukać. Ale sam wiem że mają biletomat, klimę śródziemnomorską, CG, lubelską tapicerkę siedzeń, wyświetlacze R&G, sterownik taki sam jak w MAN-ach 34xx i e-korale. Więc wyposażenie jest porównywalne do warszawskiego.

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 28 mar 2012, 17:58

konri pisze:
kveld pisze:Czy wymagania wyposażeniowe były równie wysokie, jak w Warszawie?
Nie przedstawię teraz całego SWiZ, bo nie wiem gdzie tego teraz szukać. Ale sam wiem że mają biletomat, klimę śródziemnomorską, CG, lubelską tapicerkę siedzeń, wyświetlacze R&G, sterownik taki sam jak w MAN-ach 34xx i e-korale. Więc wyposażenie jest porównywalne do warszawskiego.
Czyli bardzo możliwe że cena dotyczy starego Citaro.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 28 mar 2012, 17:59

Tak może być i oby tak było ;-)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 mar 2012, 21:40

Obyście mieli rację, ale... ja i tak wątpię - tak, jak już napisałem, przede wszystkim dlatego, że nie obniżyli ceny na midiki. Co do porównania z Lublinem to wyposażenie ok, zbliżone (nie wiem jak w Lublinie było z tymi wszystkimi blufutami, akcespointami itp, ale to już pewnie mniejsze koszty), jeszcze warto by zestawić kwestie serwisów, kar umownych, magazynów z częściami itp itd. Czarno to widzę - spodziewam się Conecto.

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 29 mar 2012, 9:27

A co się stało z MAN-em że takie ceny ma? Myślałem że chociaż trochę obniży względem innych. A tak z innej strony. Po co MZA inwestuje w te różne bajery właśnie typu Bluetooth itd.?

ODPOWIEDZ