O grzaniu i niegrzaniu
- Krzysztof_J
- Posty: 519
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Mam kilka pytań do ogrzewania w Swingach:
1) Czy motorniczy ma możliwość zmiany mocy grzania, czy tylko opcję włącz/wyłącz?
2) Czy motorniczy ma informację o temperaturze panującej w części pasażerskiej?
Pytam dlatego, że wczoraj rano (ok. 7:30) w wagonie 3294 na linii 41 ogrzewanie działało zdecydowanie za mocno, termometr w moim telefonie pokazywał 22 stopnie. Zakładając, że pomiar był zawyżony (raczej na pewno był), to myślę że mogło być gdzieś ok. 15-17 (na zewnątrz w tym czasie było ok. 0, czyli różnica według mnie zdecydowanie za duża).
1) Czy motorniczy ma możliwość zmiany mocy grzania, czy tylko opcję włącz/wyłącz?
2) Czy motorniczy ma informację o temperaturze panującej w części pasażerskiej?
Pytam dlatego, że wczoraj rano (ok. 7:30) w wagonie 3294 na linii 41 ogrzewanie działało zdecydowanie za mocno, termometr w moim telefonie pokazywał 22 stopnie. Zakładając, że pomiar był zawyżony (raczej na pewno był), to myślę że mogło być gdzieś ok. 15-17 (na zewnątrz w tym czasie było ok. 0, czyli różnica według mnie zdecydowanie za duża).
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
- Krzysztof_J
- Posty: 519
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.drobert pisze: ↑04 gru 2019, 21:42Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
Nie da się.Krzysztof_J pisze: ↑04 gru 2019, 22:18Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.drobert pisze: ↑04 gru 2019, 21:42Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy. Często klimatyzatory walą za gorącym powietrzem od góry stąd taki efekt. Że mimo pokazywania 17 czy 16 na pokładzie odczuwalna jest około 21.
Dlaczego w swingach jest gorąco w drugim członie a w trzecim i czwartym mega zimno? To wyglada na powtarzalne, więc obstawiam wadę fabryczną. Chyba że to jak kiedyś w ikarusach za przegubem...
ŁK
Bo znakomity tabor z pesy ma takie doskonale czujniki temperatury.
I czujniki w kolejnych członach są gorsze? Czy jest jeden? Bo gdyby były takie same, to by nie działały losowo chyba 

ŁK
Akurat klimatyzatory w tym okresie nie działają - ich wyłączenie niewiele zmienia.
Raczej średnio udane oprogramowanie. Trzymanie się tzw. krzywej komfortu, gdy jest to oparte na dachowych urządzeniach klimatyzacyjno-nagrzewających walących prawie +40st z górnych kratek.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Jak nie jak tak no ale Misio wie lepiej.
Klimatyzator czy tam urządzenie chłodząco grzewcze.
W lato chłodzi w zimie grzeje. Nawet na PIXI jest ikona czy klimatyzator grzeje czy chłodzi. Więc jak wyłącze klimatyzatory na dachu to nie grzeją salonu. Można też na odwrót. Nagrzewnice wyłączyć i zostawić tylko klimatyzatory.
To pisz, że nagrzewnice wyłączasz, a nie klimatyzatory. HVAC ma 2 moduły. Klimatyzator tylko chłodzi. Grzeje nagrzewnica.
BTW - potem jakiś pasażer napisze, że mu było w głowę zimno, szybka kontrola rejestratora i bat po kostkach, bo nagrzewanie motorowy wyłączył.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
W lecie podobnie jest z chłodzeniem. W członach B i D są klimatyzatory na dachu i one tłoczą powietrze do środka i najwięcej tłoczą gdzie mają najbliżej. W skrajne i środkowy człon powietrze idzie poprzez kanały, które jak widać nie dają rady z równomiernym rozprowadzaniem powietrza.
Swingi mają źle wykonane rozprowadzenia. Kanał wzdłuż pudła jest od spodu w pełni otwarty co powoduje, że największa ilość powietrza jest wtłaczana od razu w miejscu wyjścia z kanału urządzenia zamiast rozprowadzać po całej długości kanałów.drobert pisze: ↑09 sty 2020, 14:51W lecie podobnie jest z chłodzeniem. W członach B i D są klimatyzatory na dachu i one tłoczą powietrze do środka i najwięcej tłoczą gdzie mają najbliżej. W skrajne i środkowy człon powietrze idzie poprzez kanały, które jak widać nie dają rady z równomiernym rozprowadzaniem powietrza.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Przecież one niedługo będą miały 10 lat.
Przejeździły 10 lat, to kolejne 20 tak przejeżdżą.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.