Strona 83 z 124

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 20:08
autor: przewoz
aaa pisze:W jaki sposób można wyjść do tunelu z pociągu? Chyba jedyna możliwość jest przez kabinę maszynisty? Czy skrajnia pozwala na przejście człowiekowi obok pociągu w tunelu? Co z trzecią szyną i zasilaniem? Czy nie powinno być tak, że w razie awaryjnego zatrzymania zasilanie w trzeciej szynie zostaje automatycznie (bez jakiegośtam dyspozytora) wyłączone?
Sprecyzuj wymagania dla odróżnienia zatrzymania awaryjnego od nieawaryjnego i zrób to tak, żeby skład sprawny stojący za tobą albo przed tobą, mógł cokolwiek zrobić :)

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 20:38
autor: dzidek
Byłem na stacji Ratusz Arsenał chwilę po tym jak pechowy skład odjechał poprzednim półkursem w kierunku Młocin. Na stacji było bardzo dużo dymu. W zasadzie już wtedy byłem przekonany, że coś się zjarało niestety nie widziałem pociągu bo ten najwidoczniej zdążył chwilę wcześniej pojechać. Jedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin. :-k

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 20:39
autor: KwZ
Czy drzwi mogły być zablokowane, bo zasilanie w szynie nadal było? Przyszło mi do głowy, że całkiem sensowne byłoby blokowanie wyjścia na stronę z trzecią szyną pod napięciem (np. przez maszynistę).

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 20:59
autor: alojz
KwZ pisze:Czy drzwi mogły być zablokowane, bo zasilanie w szynie nadal było? Przyszło mi do głowy, że całkiem sensowne byłoby blokowanie wyjścia na stronę z trzecią szyną pod napięciem (np. przez maszynistę).
Jeden z uczestników powiedział, że drzwi otwarto awaryjne tylko po stronie przeciwnej niż trzecia szyna.

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 21:00
autor: przewoz
O ile jest opcja mostkowania awaryjnego otwierania drzwi, w co wątpię. Natomiast otwieranie awaryjne to sprawa typowo mechaniczna i omija wszystkie zabezpieczenia elektroniczne (w normalnych warunkach) i pozwala otworzyć drzwi bez względu na wszystko (nie dotyczy EN57 z blokadą drzwi.... jak to jeździ do dziś- to ja nie wiem).

Natomiast zasadniczym kierunkiem ucieczki i tak powinien być peron, a nie tunel. Nie bardzo jest na co zeskoczyć, poza trzecią szyną, a tego nie polecam.
Jedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin.
I to jest ważna informacja! Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowości, skład powinien być wycofany od razu, a tu wychodzi na to, że zrobił pół kółka i nikt nic nie zauważył! Poza tobą, a to też powinieneś zgłosić strażnikowi :)

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 21:05
autor: dzidek
przewoz pisze:
Jedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin.
I to jest ważna informacja! Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowości, skład powinien być wycofany od razu, a tu wychodzi na to, że zrobił pół kółka i nikt nic nie zauważył! Poza tobą, a to też powinieneś zgłosić strażnikowi :)
Nie no tak jak napisałem, gdy zszedłem na peron pociągu jadącego w stronę Młocin już nie było. Na stacji było tylko zadymienie. Dopiero po powrocie do domu i przeczytaniu informacji o awarii połączyłem fakty. Jeśli rzeczywiście spod wagonu dymiło już w kierunku Młocin to nie mam pojęcia jak nikt z obsługi kolejnych stacji nie zareagował.

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 21:18
autor: TGM
Dobrze, że nie w godzinach szczytu przy zatłoczonym składzie. Wtedy dopiero by było... #-o

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 21:24
autor: bartoni722
My tu gadu-gadu, a terminu wznowienia ruchu na całej linii nadal nie ma?

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 21:28
autor: adix155
bartoni722 pisze:My tu gadu-gadu, a terminu wznowienia ruchu na całej linii nadal nie ma?
Jeszcze nie ma, ale na 99% jutro w metrze ma być podstawowa organizacja ruchu

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 21:44
autor: rhemek
No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 22:47
autor: primoż
rhemek pisze:No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
A nie Wiedeń?

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 23:01
autor: michalek^
Sztuczna mgła.

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 23:07
autor: zxcvbnm
To pewnie pancerna brzoza była...
Pogrąża się Siemens.

Awarie i utrudnienia w metrze

: 17 lis 2013, 23:16
autor: 1000
primoż pisze:
rhemek pisze:No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
A nie Wiedeń?
Pierwszych dziesięć składów Inspiro, oznaczonych numerami od 01 do 10, są z Austrii. Te z Newagu są od numeru 11. wzwyż.
Akurat ten felerny skład miał numer 12 (wagon 4012), a więc z Newagu
PS. Tak w każdym razie wynika z zasad numeracji w temacie "Nowe wagony dla metra" objaśnionych przez JackaM

Awarie i utrudnienia w metrze

: 18 lis 2013, 0:45
autor: hafilip84
Tymczasem jakieś pół godziny temu oficjalny profil ZTM-u nadał na buniu komunikat:
UWAGA
Przywrócono podstawową organizację ruchu w metrze.