Echa objazdĂłw linii na Andersa...

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 paź 2011, 14:53

fraktal pisze:A co do samej 6 - lepiej, że jeździ tramwaj Słowackiego niż tory miałyby pozostać nieużywane, bo wtedy trudniej byłoby uzasadnić ich istnienie w kontekście pojawiających się żądań o parking.
nie no świetnie - lepiej niech jeździ szóstka i niech pasażerowie nie mieszczą się gdzie indziej w tramwajach, bo nie ma już więcej brygad 8-( a jeszcze się pewnie okaże, że to przez szóstkę wszystko dalej jest dokumentnie rozkoordynowane 8-(
chester pisze:
mgr MeWa pisze:dlatego dodałem "przelotowy".
Dlatego ja się zastanawiam, czy wtedy taki tor nie przestaje być "żeberkiem". Dla mnie żeberko przelotowe to oksymoron.
zabieg celowy, ale przyjemne jest życie ortodoksy :-?
Paweł D. pisze:A co do 6-ki, to sama relacja Bielany-Praga jest ciekawa i w szczycie nawet pożądana.
no tak, ale na razie do tak dowozi "donikąd" trochę na tej Pradze...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 paź 2011, 15:51

mgr MeWa pisze:nie no świetnie - lepiej niech jeździ szóstka i niech pasażerowie nie mieszczą się gdzie indziej w tramwajach, bo nie ma już więcej brygad a jeszcze się pewnie okaże, że to przez szóstkę wszystko dalej jest dokumentnie rozkoordynowane
Ja nie broniłbym podwyższyć plan dla TW zamiast kasacji, przynajmniej na pewien czas, skoro jest zapotrzebowanie. Zresztą z tego, co tu piszecie, to problemy ze zmieszczeniem się nie są spowodowane brakami taborowymi i cięciem kursów, a raczej głównie stadami, złą koordynacją i długim czasem oczekiwania. A właśnie - czy w związku z uruchomieniem 6-ki w TW wzrósł plan solówek? Żeby nie było tak jak z 303 - dużo osób twierdziło, że to taki socjal dla nikogo, a się okazało, że bywa przyzwoicie zapełnione.

wlv
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2011, 20:38

Post autor: wlv » 28 paź 2011, 15:57

mgr MeWa pisze:no tak, ale na razie do tak dowozi "donikąd" trochę na tej Pradze...
Wczoraj, przed dziewiątą na Ratuszową dojechało kilkanaście osób.
2-3 (ze mną) wysiadły na przystanku dla wysiadających, reszta na coś czekała.
person pisze:Może to przypadkowi pasażerowie, a może siakiś mikroszczyt pasażerski złożony z ludzi, którzy nie chcieli przesiadać się z metra do tramwaju na Gdańskim?
Większość ludzi jechało raczej ze Słowackiego i Marymonckiej,
Żoliborza na przynajmniej Nową Pragę, ewentualnie lokalnie wzdłuż Mickiewicza.
Zapełnienie wynosiło 60-90% miejsc siedzących.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 paź 2011, 15:59

fraktal pisze:Ja nie broniłbym podwyższyć plan dla TW zamiast kasacji, przynajmniej na pewien czas, skoro jest zapotrzebowanie.
Znajdziesz motorniczych i pieniądze za przejechane kilometry? A taka chwilowa zmiana pewnie wymagałby korekty umowy wieloletniej. Zresztą obawiałbym się o tą "chwilowość" - bo potem ciągle się coś nawinie.
A jest zapotrzebowanie - ale nie na 6 akurat.

Uważam, że istnieją lepsze argumenty za utrzymaniem torowiska na Słowackiego, niż tworzenie wątpliwej linii.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 paź 2011, 16:03

wlv pisze:Wczoraj, przed dziewiątą na Ratuszową dojechało kilkanaście osób.
2-3 (ze mną) wysiadły na przystanku dla wysiadających, reszta na coś czeka
pewnie że ich motorniczy na płocie na pętli wysadzi - ponoć stała praktyka.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 paź 2011, 16:15

KwZ pisze:Znajdziesz motorniczych i pieniądze za przejechane kilometry? A taka chwilowa zmiana pewnie wymagałby korekty umowy wieloletniej. Zresztą obawiałbym się o tą "chwilowość" - bo potem ciągle się coś nawinie.
A jest zapotrzebowanie - ale nie na 6 akurat.
No dobrze, ale jeśli plan solówek nie wzrósł, to jakoś nie sądzę, żeby wysłanie dodatkowej solówki na 4, 18 lub 35 znacząco poprawiło komfort podróży na Marszałkowskiej. Dlatego pytam, czy wzrósł, bo nie wiem.
KwZ pisze:Znajdziesz motorniczych
No motorniczych to na pewno, bo w ostatnim naborze były tłumy chętnych.
KwZ pisze:Uważam, że istnieją lepsze argumenty za utrzymaniem torowiska na Słowackiego, niż tworzenie wątpliwej linii.
A jakie to argumenty, oprócz uproszczenia zjazdów i dojazdów na pewną grupę linii z zajezdni Żoliborz na przykład na Marszałkowską? Ja właśnie uważam na odwrót - jeśli nie ma potrzeby kursowania tamtędy regularnej linii, to bez torowiska można się obyć. Przynajmniej w tej chwili - nie przesądzam, co będzie, gdy skończy się budowa II linii metra, a co za tym idzie, nie mówię, że trzeba torowisko koniecznie rozbierać.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 paź 2011, 16:42

Paweł D. pisze: Czy te "żółte ludki" dziś rano na Marymoncie i przy trasie AK to było właśnie badanie frekwencji w tramwajach?
Są to pomiary natężenia ruchu w węzłach przesiadkowych (również ankietowe), nie wiem niestety na czyje zlecenie. Wcześniej odbywały się na rondzie de Gaulle'a i dw. Południowym. W kamizelkach biegają studenci PW ;)

Qbeer
Posty: 111
Rejestracja: 21 cze 2007, 19:16

Post autor: Qbeer » 28 paź 2011, 16:45

Swoją drogą, jak jest właśnie ze zjazdami? Patrząc na rozkład 4 widzę, że zjazdy są realizowane po staremu, z pominięciem wiaduktu na Andersa. Planowana jest zmiana?

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 paź 2011, 19:00

Solaris U10 pisze:
Paweł D. pisze:Czy te "żółte ludki" dziś rano na Marymoncie i przy trasie AK to było właśnie badanie frekwencji w tramwajach?
Są to pomiary natężenia ruchu w węzłach przesiadkowych (również ankietowe), nie wiem niestety na czyje zlecenie. Wcześniej odbywały się na rondzie de Gaulle'a i dw. Południowym. W kamizelkach biegają studenci PW ;)
Przynajmniej do 16:30 stali. Też jechałem dziś 6 (w szczycie B) zapełnienie max. do wszystkich miejsc zajętych i to oczywiście nie na ciągu Andersa - Słowackiego. :D

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 paź 2011, 19:45

No dobrze.
Zatem 15-tka po ruszeniu z PL.WILSONA 13 musi zatrzymać się na chwilę po środku placu przed poziomą pałką. Gdy tramwaj ruszy na pionowej - to trafia na kocie oczka przed zjazdem z placu. Konkretniejszy motorniczy przyspieszają, ale niektórzy pozwalają pasażerom na dodatkową kontemplację architektury międzywojennej.
Czy naprawdę te światła po środku placu są konieczne, a jeśli tak, to czy nie mogą zapewnić płynnego przejazdu?
Znów tramwaje i ich pasażerowie dostają w tyłek :(

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 paź 2011, 19:57

fraktal pisze:No dobrze, ale jeśli plan solówek nie wzrósł, to jakoś nie sądzę, żeby wysłanie dodatkowej solówki na 4, 18 lub 35 znacząco poprawiło komfort podróży na Marszałkowskiej.
No przecież tramwaje mają tę zaletę, że można je ew. spinać...?
fraktal pisze:No motorniczych to na pewno, bo w ostatnim naborze były tłumy chętnych.
Ile trwa wyszkolenie motorniczego? Pytam, bo nie wiem.
fraktal pisze:Przynajmniej w tej chwili - nie przesądzam, co będzie, gdy skończy się budowa II linii metra, a co za tym idzie, nie mówię, że trzeba torowisko koniecznie rozbierać.
Tylko o ile zrozumiałem, to właśnie o całkowitą likwidację chodzi. Ale nawet jeśli nie, to w tym mieście tak permanentnie zastawiona linia kusiłaby, kusiła... Poza tym taki parking uniemożliwiał by funkcjonowanie wyjazdów, objazdów lub skrótów - chociażby.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 paź 2011, 20:05

KwZ pisze:No przecież tramwaje mają tę zaletę, że można je ew. spinać...?
Ale trzeba mieć taką wolę, jeśli jej nie ma po stronie ZTM-u, to pozostają solówki. Skoro liczba wagonów dwuwagonowych i solówek pozostaje taka sama, to nie 6 jest tu problemem. Bodaj w wakacje był problem solówek na 28, gdzie był tłok. Powód? Nie było ich gdzie wysłać.
KwZ pisze:Ile trwa wyszkolenie motorniczego? Pytam, bo nie wiem.
Część osób ma na pewno uprawnienia, ale nie pracuje w zawodzie. Można by ich nakłonić do pracy, choćby w weekendy, jako "zasilaki".
KwZ pisze:Tylko o ile zrozumiałem, to właśnie o całkowitą likwidację chodzi.
Ale trudniej bronić torowiska, jeśli nie jest ono prawie wcale wykorzystywane, a argument, że w przyszłości będzie bardziej potrzebne jest jeszcze słabszy niż istnienie tej nieszczęsnej szóstki.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 paź 2011, 20:14

fraktal pisze:Można by ich nakłonić do pracy
Ej, to chyba już nie te czasy? ;)

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 paź 2011, 20:17

Czy ja wiem? Może wystarczy stworzyć odpowiednie warunki zatrudnienia po prostu, bardziej elastyczne. Tak myślę. ;-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 paź 2011, 23:42

fraktal pisze:Ja nie broniłbym podwyższyć plan dla TW zamiast kasacji, przynajmniej na pewien czas, skoro jest zapotrzebowanie.
skąd na to pieniądze?
A zresztą - jak widać ZTM już tnie rozkłady (jedynka)...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ