Echa objazdĂłw linii na Andersa...

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 paź 2011, 0:37

fraktal pisze:Ale trudniej bronić torowiska, jeśli nie jest ono prawie wcale wykorzystywane, a argument, że w przyszłości będzie bardziej potrzebne jest jeszcze słabszy niż istnienie tej nieszczęsnej szóstki.
Trudniej - ale lepiej, niż wyrzucać kasę w niepotrzebną linię. Pętla pl. Starynkiewicza jakoś się utrzymuje...
fraktal pisze:Ale trzeba mieć taką wolę, jeśli jej nie ma po stronie ZTM-u, to pozostają solówki. Skoro liczba wagonów dwuwagonowych i solówek pozostaje taka sama, to nie 6 jest tu problemem.
Ale ZTM nie ma woli, bo linia jest polityczna.
Wagony dwuwagonowe :) ?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 paź 2011, 7:19

fraktal pisze:a nie noJa nie broniłbym podwyższyć plan dla TW zamiast kasacji, przynajmniej na pewien czas, skoro jest zapotrzebowanie.
i
To nie jest takie proste. Po pierwsze, na dodatkowe brygady trzeba miec pieniadze.

Po drugie, nie skasowanym szrotom trzeba by zrobic NG i to nie wiem, czy NG3 by wystarczylo - no, ale zalozmy, ze te 10 skladow by sie wytypowalo. Znowu koszty (dodatkowe, bo stawka nie uwzglednia tego dzis)

Po trzecie, gdzie je trzymac? Na petlach, wzorem Torunia, czy jakis plac postojowy na Okeciu czy Odlewniczej, daleko od zajezdni, wzorem Poznania? Znow koszty, no i czas.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 paź 2011, 7:42

Czy uruchomienie nowych tras tramwajowych (których budowa idzie jak po grudzie, ale w końcu przecież będą) odbędzie się bez wzrostu liczby uruchamianych tramwajów? I bez wzrostu stanu na zajezdniach?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 paź 2011, 8:43

Z uwagi na Tarchomin i Powstancow powstaja poletka postojowe na R3 i R4.

Mowy o innych nowych trasach na razie przeciez nie ma - jak bedzie, to - rzecz jasna - w pakiecie z nowa zajezdnia. Wyjatkiem jest ewentualnie Goclaw, gdzie mowi sie o wykorzystaniu tramwajow 'z linii niepotrzebnych po otwarciu metra' - w koncu bez ciec na liniach z Zielenieckiej sie nie obejdzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10718
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 paź 2011, 10:45

Glonojad pisze:Z uwagi na Tarchomin i Powstancow powstaja poletka postojowe na R3 i R4.

Mowy o innych nowych trasach na razie przeciez nie ma - jak bedzie, to - rzecz jasna - w pakiecie z nowa zajezdnia. Wyjatkiem jest ewentualnie Goclaw, gdzie mowi sie o wykorzystaniu tramwajow 'z linii niepotrzebnych po otwarciu metra' - w koncu bez ciec na liniach z Zielenieckiej sie nie obejdzie.
W zasadzie to już teraz jest pociąg przez Most Gdański to już można by je zacząć ciąć.
Nie wiem co ma ciąg Al.Jerozolimskich do nowego metra, które będzie pod Świętokrzyską - wszyscy będą dojeżdżać do kretowiska, zamiast w 20 minut dojechać do Targowej bezpośrednim tramwajem?

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |30 Paź 2011|, 2011 10:51 ]
Korekta tagów.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 paź 2011, 10:51

Łukasz pisze:Nie wiem co ma ciąg Al.Jerozolimskich do nowego metra, które będzie pod Świętokrzyską - wszyscy będą dojeżdżać do kretowiska, zamiast w 20 minut dojechać do Targowej bezpośrednim tramwajem?
Co znaczy "bezpośrednim"? Chyba, że ktoś pracuje w podziemiach pod Rotundą...

Jeśli ktoś jedzie na Nowogrodzką, to metro mu będzie raczej na nic. Ale tym, którzy jadą na północną stronę Jerozolimskich (PKiN, Złota, Foksal) może się już opłacać pojechać metrem. Straefy dojścia do stacji na Świętokrzyskiej częściowo pokrywają się ze strefą obsługi tramwajów na Alejach. W przeciwieństwie do WZ-ki - tu z kolei zmniejszy się ruch przesiadkowy (do Bankowego i na południe) bardziej, niż docelowy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 paź 2011, 10:52

LOL. Zupełnie nie wiem, czemu, przypomniało mi się porzekadło o diabłach, ornatach i dzwonach...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10718
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 paź 2011, 11:01

Bastian pisze:
Łukasz pisze:Nie wiem co ma ciąg Al.Jerozolimskich do nowego metra, które będzie pod Świętokrzyską - wszyscy będą dojeżdżać do kretowiska, zamiast w 20 minut dojechać do Targowej bezpośrednim tramwajem?
Co znaczy "bezpośrednim"? Chyba, że ktoś pracuje w podziemiach pod Rotundą...
To są raczej ludzie, którzy jeździli do pracy Świętokrzyską, ewentualnie prostopadle Marszałkowską. Jakoś nie widzę tego, że te wiecznie zapchane tramwaje to ludzie dojeżdżający do Złotej - raczej właśnie cała południowa strona Al.Jerozolimskich, gdzie jedyny dojazd to, oprócz tramwajów/517, niejeżdżące od samego Wileńskiego 138 (nawet 101 już nie ma, ale ono i tak było dziwne), gdzie nie ma też już zresztą 174, nie ma 512.

Zostanie metro pod Świętokrzyską. Jakieś resztki możliwości dojazdu do DWC w postaci 160 i szczątkowy tramwaj na Jerozolimskich. Naprawdę gigantyczna poprawa dla wszystkich, którzy do tej pory mieli bezpośredni dojazd do Wileńskiego.

Nie wiem dlaczego za wszelką cenę trzeba będzie zniszczyć WSZYSTKIE połączenia Pragi z różnymi punktami w centrum. Podróże w odległości kilkunastu minut między dużymi punktami przesiadkowymi trzeba pokonywać z innnymi przesiadkami. Robi się jak na kolei. Stacja 5 km od miejscowości, ale nazwana tak jak miejscowość - i co człowieku chcesz, przecież masz pociąg.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 paź 2011, 11:12

Łukasz pisze:Nie wiem dlaczego za wszelką cenę trzeba będzie zniszczyć WSZYSTKIE połączenia Pragi z różnymi punktami w centrum.
Nie wiem, czy trzeba, ale pamiętaj o prostej zależności maksymalna moc przewozowa <-> bezpośredniość (dwie skrajności na skali) w przypadku porównywania różnych środków transportu. zastosowanie środka o stopień wyższego, jak w tym przypadku metra, wzmacnia jedną (powinna być dotąd najsilniejsza) relację na tyle, że musi się to odbyć kosztem innych.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 paź 2011, 13:41

Glonojad pisze:Z uwagi na Tarchomin i Powstancow powstaja poletka postojowe na R3 i R4.
I co, wozy na tych poletkach będą rdzewieć?
Obydwie te trasy miały już od 1.1.2012 (lub wcześniej) być czynne i obydwie nie będą - i to przez rok czy dwa. Jeśli były zarezerwowane siły i środki, to co się z nimi stanie?
Czy to jest na zasadzie - nie damy teraz wozów tarchomińskich na Puławską, bo za rok byśmy musieli zabrać, więc niech se na razie postoją?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 paź 2011, 14:17

MichalJ pisze:
Glonojad pisze:Z uwagi na Tarchomin i Powstancow powstaja poletka postojowe na R3 i R4.
I co, wozy na tych poletkach będą rdzewieć?
Nie muszą. Będą sobie jeździły, a przez ten czas się wytnie parę wagonów więcej. Jak skończą się dostawy Swingów to akurat ostatnie 31 sztuk przyjdzie...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 paź 2011, 16:01

Łukasz pisze:Jakoś nie widzę tego, że te wiecznie zapchane tramwaje to ludzie dojeżdżający do Złotej - raczej właśnie cała południowa strona Al.Jerozolimskich, gdzie jedyny dojazd to, oprócz tramwajów/517, niejeżdżące od samego Wileńskiego 138 (nawet 101 już nie ma, ale ono i tak było dziwne), gdzie nie ma też już zresztą 174, nie ma 512.
nie wiem czemu, ale te wiecznie zapchane tramwaje zawsze najbardziej opróźniają się na przystanku Centrum.
Jesteś w stanie założyć z czystym sumieniem, że większość zapychających tramwaje na Jerozolimskich traktuje je jako bezpośredni dowóz do punktów zlokalizowanych w okolicy?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 paź 2011, 17:20

Nic nie stoi na polu - po prostu kasacje ida nieco szybciej, a rezerwa jest kapke wieksza.

Dodatkowe siły i środki? Według http://tramwar.republika.pl/tw-umowa2008.html#aneks2009 (bo sama Umowa Wieloletnia jest tajna/poufna) wychodzi, że Rada Miasta w ten 1.01.2012 w przypadku trasy na Tarchomin nie bardzo uwierzyła - jest około miliona wozokm wzrostu, ale to raczej na Powstańców wystarczy.

Swoją drogą ciekawe, czy autobusy w swojej umowie mają jakiś skokowy spadek zapisany w związku z Tarchominem...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 paź 2011, 17:53

Glonojad pisze:(bo sama Umowa Wieloletnia jest tajna/poufna)
A jaka jest podstawa tego utajnienia? :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 paź 2011, 18:05

Ważny Interes Przedsiębiorcy? Nie wiem, ale myślę, że możesz iść w tej sprawie do Działu Prawnego i zapytać :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ