Strona 88 z 89

: 10 kwie 2012, 10:03
autor: Bastian
Miki996 pisze:A wydłużenie 33, a skrócenie 17 nie miało dla mnie sensu, bo przecież obydwa zaczynają na Młocinach.
Tylko że w jednym tłok na Broniewskiego, a w drugim pustawo na Marymonckiej. Tego pierwszego przydałoby się więc ciut podbić, tylko że niech na tym skorzysta Służewiec, a nie Kielecka.

: 10 kwie 2012, 11:18
autor: fraktal
Ja też mam obawy przed tym pomysłem. 17-ka też potrafi być zatłoczona na Marymonckiej - ok, może nie przy tej częstotliwości, ale wystarczy jakieś drobne zatrzymanie na JPII i już jest ciężko na Marymonckiej - część UKSW, Szpital Bielański, AWF itp. Tak więc doradzałbym rozwagę z tymi pomysłami, żeby nagle 17-ki za bardzo nie pociąć, bo okaże się "be".

: 10 kwie 2012, 11:41
autor: Bastian
Nie mówimy o cięciu, a już na pewno nie z Tarchomina...

: 10 kwie 2012, 11:42
autor: MichalJ
Ale gdyby zamiana nastąpiła teraz, to parcie na cięcie by było.

: 10 kwie 2012, 11:56
autor: Os0
Ucierpiałby na tym ciąg Jana Pawła II, więc raczej mało prawdopodobne.

: 10 kwie 2012, 12:04
autor: fraktal
Wzmacniasz 33, tniesz 17-kę i już po problemie, który opisałeś. W sumie mogłem tego nie pisać. :razz:

: 10 kwie 2012, 13:19
autor: osa
Gdyby było ciężko z wolnymi brygadami: 17 (Metro Młociny - Rakowiecka) co 10 min w koordynacji z 47 (AWF - Rakowiecka) co 10 min. Końcówka Marymonckiej ma teraz przecież 6-kę.

: 10 kwie 2012, 13:28
autor: Paweł D.
osa pisze:Gdyby było ciężko z wolnymi brygadami: 17 (Metro Młociny - Rakowiecka) co 10 min w koordynacji z 47 (AWF - Rakowiecka) co 10 min. Końcówka Marymonckiej ma teraz przecież 6-kę.
To może zabrać tą 6-kę i dać jedną częstą 17-kę. A to 47 to miałoby jeździć cały tydzień? Bo 17-ka co 15/20 min. w DS to trochę za mało jednak. I dla Marymonckiej i dla JPII.
Jeszcze niedawno ideą miały być częste magistralne linie. Już zaczynają się kombinację - podzielić, skrócić, z koordynacją zwykle tylko na papierze. 17 i 33 ciągle jadące w parze najlepszym tego przykładem. A czy 33 na Broniewskiego musi być co 3-4 minuty? Mało tam innych linii: 22, 28 i 35?

: 10 kwie 2012, 13:33
autor: osa
Widać z tego, że byłoby potrzebne rozdzielenie pojęcia linii silnej w dni powszednie i świąteczne.
A swoją drogą, tak to się właśnie kończy, jak powstają muchowozy zaliczające wszystkie możliwe dziury po drodze jak obecna 6-ka. Naprawdę ciężko wytłumaczyć takie marnowanie tramwajów na końcówce Marymonckiej (17-ka co 5 min + 6-ka), gdy w stronę Służewca ludzie nie mieszczą się w wagonach.

: 10 kwie 2012, 13:36
autor: Paweł D.
I przy okazji powstaje pytanie, po co wyremontowano pętlę przy Twardowskiej? Potrzebna automatyczna zwrotnica jak nic tam nie skręca? W przypadku kursów awaryjnych zawsze można wyjść z kijem. A i tak znacznie większy tłum wysypuje się przy Dewajtis niż przy AWF-ie.

: 10 kwie 2012, 17:04
autor: Glonojad
osa pisze:Widać z tego, że byłoby potrzebne rozdzielenie pojęcia linii silnej w dni powszednie i świąteczne.
Bynajmniej. Potrzeba silniejszych linii silnych (by było z czego ciąć w DS) i mniej słabych, np. jeżdżących tylko w DP. Przydałoby się także dalsze rozdzielenie sobót i świąt.

[ Dodano: |10 Kwi 2012|, 2012 17:05 ]
Paweł D. pisze:I przy okazji powstaje pytanie, po co wyremontowano pętlę przy Twardowskiej? Potrzebna automatyczna zwrotnica jak nic tam nie skręca? W przypadku kursów awaryjnych zawsze można wyjść z kijem. A i tak znacznie większy tłum wysypuje się przy Dewajtis niż przy AWF-ie.
To nie XIX wiek, by latać z kijem. Zwłaszcza, że zanim się ktoś wygramoli, przestawi, wgramoli, wjedzie, to blokuje kierunek główny. Potem następny kurs się wygramala (a czasem wcześniej cofa :p ), przestawia, wgramala a czas leci.

: 10 kwie 2012, 17:13
autor: Paweł D.
Glonojad pisze:To nie XIX wiek, by latać z kijem.
Zgoda, ale mówimy o sytuacji, kiedy nie ma potrzeby latania z kijem bo wszystko jedzie prosto. Naprawdę nie ma lepszych inwestycji niż zakładanie zwrotnic na nieużywanych skrętach? Aczkolwiek całkiem możliwa jest opcja, że za jakiś czas okaże się, że 6-ka krążąca po Młocinach nie jest nikomu potrzebna i kraniec Twardowska ożyje :)

: 10 kwie 2012, 17:19
autor: Glonojad
To są znikome w skali firmy koszty, a - jak sam wiesz - w każdej chwili może się linia objawić. Albo objazd. Albo cokolwiek.

Poza tym, zdalne sterowanie to także wyświetlacz z kierunkiem.

: 20 kwie 2012, 13:36
autor: Łukasz
Os0 pisze:Dwie linie co 10 minut na jednym torze raczej nie są czymś bardzo uciążliwym, byle drugi kraniec miały tylko dla siebie, nieprawdaż? :)
Są, bo w praktyce się właśnie zajeżdżają, więc w teorii muszą odjeżdżać z pętli w odstępach 2 minutowych.

[ Dodano: Pią 20 Kwi, 2012 ]
Miki996 pisze:Nawet nie wiedziałem o planie wydłużenia 17 na Tarchomin. A wydłużenie 33, a skrócenie 17 nie miało dla mnie sensu, bo przecież obydwa zaczynają na Młocinach.
Ale 17 jedzie przez "odludzia" w porównaniu z 33.

[ Dodano: Pią 20 Kwi, 2012 ]
osa pisze:Gdyby było ciężko z wolnymi brygadami: 17 (Metro Młociny - Rakowiecka) co 10 min w koordynacji z 47 (AWF - Rakowiecka) co 10 min. Końcówka Marymonckiej ma teraz przecież 6-kę.
I jak się coś stanie z kolejnością, to będą tak jechać aż do AWF z powrotem?

: 20 kwie 2012, 20:07
autor: mkm101
Dziś ZTM "poprawił" komunikację na Służewcu. Na przystanku Konstruktorska (w kierunku centrum, platforma znajduje się za skrzyżowaniem) pojawił się słupek "czoło wagonu" - słupek ten jest umieszczony w 3/4 długości platformy przystankowej, dzięki czemu zgodnie z wymogami ZTMu przystanek może teraz obsłużyć naraz tylko 3 wagony. W ten sposób dotychczasowy przystanek podwójny stał się pojedynczym (*). Przepustowość oczywiście spadła.
Gratulacje dla "poprawiacza" który to wymyślił i dla tego który to zaakceptował

(*) tak, wiem że formalnie większość przystanków tramwajowych jest pojedyncza, tylko ZTM nie egzekwuje bo ma świadomość że wszystkie rozkłady (i bajania by mieszkańcy przesiedli się z samochodów do komunikacji publicznej) należałoby wyrzucić do kosza. Z drugiej strony - nikt w ZTM nie ma jaj by usankcjonować faktyczną "podwójność" większości przystanków.