Strona 89 z 113

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 14 lut 2020, 21:58
autor: Łukasz
To fakt, że 718 i 805 potrafiły ze Wschodniego na Wileński jechać przez Markowską.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 26 cze 2020, 14:36
autor: patryk148
523 dostalo KANAŁ GOCŁAWSKI w stronę centrum. Niby na żądanie ale przez covid się zawsze zatrzymuje.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 26 cze 2020, 16:23
autor: michael112
A to nie przez remont wiaduktu na Ostrobramskiej, bo teraz można bezpiecznie tam się zatrzymać? Na tej samej zasadzie przystanek dostały: 141, 143 i 188.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 28 cze 2020, 20:55
autor: Flash8222
Tak, z tego powodu 523 dostało ten przystanek.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 20:28
autor: fik
Od kiedy 523 jeździ co 15' w weekendy? Może już czas otwarcie powiedzieć sobie, że należy uzwyklić wszystkie czerwone w weekendy, ale podbić je do rozsądnych częstotliwości kosztem przerobienia dublujących zwyklaków na 3xx?

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 20:32
autor: pawcio
Pewnie gdzieś od wiosny, podobnie jak większość linii, co przed epidemią w weekendy jeździły co 10.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 20:54
autor: Autobus Czerwon
Obecnie (o dziwo) jedyną linią jeżdżącą w weekendy co 10 minut jest (jeszcze) 189.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 20:55
autor: fik
No troszkę mnie zmroziło dziś, jak to ujrzałem, i nie miało to tylko związku z istotnym zjakucczeniem pogody.

Niemniej jednak to tylko pretekst, bo o ile czerwońce w DP mają jakiś sens, o tyle w DS robi się on istotnie mniejszy, a dzielenie podobnych funkcji między dwie słabe linie niekoniecznie jest mądre (117 i 507 przychodzą mi do głowy w pierwszej kolejności, zwłaszcza że to przyspieszenie 507 coraz bardziej iluzoryczne też).

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 21:30
autor: Autobus Czerwon
Ale 117 i 507 obsługują na Gocławiu i Saskiej Kępie dwa ciągi równoległe, więc średnio widzę możliwość komasacji obu linii.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 21:36
autor: Bastian
fik pisze:
30 lis 2020, 20:55
o ile czerwońce w DP mają jakiś sens, o tyle w DS robi się on istotnie mniejszy
Ale mniejszy bezwzględnie, czy proporcjonalnie, czy jak? Bo można też powiedzieć odwrotnie, to w DS podróż czerwońcem jest w stanie dać bardziej realne oszczędności czasowe. W sensie "przejazd", rzecz jasna.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 21:40
autor: fik
Tak, ale w DS przejazd jest istotnie mniejszym składnikiem czasu podróży w większości wypadków (jedzie się szybciej, czeka i przesiada się dłużej).

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 30 lis 2020, 21:55
autor: ashir
Obojętnie od tego czy 523 jest czerwone czy czarne to i tak pod pretekstem epidemii zostałaby pocięta z 10 do 15 minut. Pamiętacie z jakiego powodu? Żeby rozsądniej wykorzystywać zasoby kierowców w DP, kosztem DŚ. Ponadto sam ZTM obiecywał, że takie linie jak 105 czy 190 po zmianach metrowych będą kursowały co 10 minut. W przypadku 105 jeszcze w sierpniu ZTM podtrzymywał decyzję o zwiększeniu częstotliwości od września. Przed zmianami 105 w weekendy jeździło co 7,5 minuty i co drugi kurs do Browarnej. Aktualnie kursuje co 15 minut i wszystkie kursy skrócone do Ronda Daszyńskiego.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 01 gru 2020, 9:36
autor: Gdynianin
fik pisze:
30 lis 2020, 21:40
Tak, ale w DS przejazd jest istotnie mniejszym składnikiem czasu podróży w większości wypadków (jedzie się szybciej, czeka i przesiada się dłużej).
Chyba jedyną linią, gdzie w DS 5xx zyskuje znacznie względem zwykłej jest wiadukt nad Śmigłowca/Mszczonowską. Jezdnia boczna Jerozolimskich stoi na amen i można tam złapać ok. 10 minut opóźnienia. W tym czasie 517 za WKD zjeżdża na lewy pas i do Beresteckiej dojeżdża w 3 minuty.

Natomiast poza takimi wyjątkami, od dawna tu sugerowałem, by późnym wieczorem i w weekendy 5xx miały wszystkie mijane przystanki NŻ (poza sytuacjami, jak powyżej - gdy omija je wiaduktem). Tak np. robiły(robią?) Schnellbusy w Hamburgu.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 01 gru 2020, 13:12
autor: Glonojad
Przy czym manewr ten, ze względu na kąt i liczbę pasów ruchu do przecięcia skończy się kiedyś spektakularnym wypadkiem.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 02 gru 2020, 16:41
autor: person
ashir pisze:
30 lis 2020, 21:55
Ponadto sam ZTM obiecywał, że takie linie jak 105 czy 190 po zmianach metrowych będą kursowały co 10 minut.
W tzw. międzyczasie liczba pasażerów spadła o 80%.
ashir pisze:
30 lis 2020, 21:55
W przypadku 105 jeszcze w sierpniu ZTM podtrzymywał decyzję o zwiększeniu częstotliwości od września. Przed zmianami 105 w weekendy jeździło co 7,5 minuty i co drugi kurs do Browarnej. Aktualnie kursuje co 15 minut i wszystkie kursy skrócone do Ronda Daszyńskiego.
Niestety wciąż liczba pasażerów jest o 60% niższa niż na przełomie lutego i marca.
Tak, to jest kwadratura koła.