Komunikacja miejska po M2C

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 11 mar 2015, 11:45

Z Francuską chyba nie jest tak źle. W każdym razie lepiej by było gdyby te autobusy jeździły przez cywilizację (umożliwiając jej skorzystanie z dobrodziejstwa metra)i dawałyby jakieś sensowne przesiadki.
Po prostu mam wrażenie że zamiast tworzyć E1, można by np. podbić 509, ewentualnie dać kursy skrócone, może coś pogrzebać z organizacją ruchu czy trasą, a dopiero jak to wypali i będzie popularne to byłby moment na robienie E1 w obecnej formie.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 mar 2015, 11:48

Z jednej strony tak. Z drugiej strony rozumiem też argument, że potrzebna jest terapia szokowa - z linii zatrzymującej się przy tramwaju wysiedliby wszyscy i nikt by nawet tego metra nie spróbował. Pewnie w miarę rozwoju sytuacji będą jeszcze modyfikacje tras czy częstotliwości.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 11 mar 2015, 11:51

Wiliam pisze:Z Francuską chyba nie jest tak źle. W każdym razie lepiej by było gdyby te autobusy jeździły przez cywilizację (umożliwiając jej skorzystanie z dobrodziejstwa metra)i dawałyby jakieś sensowne przesiadki.
Po prostu mam wrażenie że zamiast tworzyć E1, można by np. podbić 509, ewentualnie dać kursy skrócone, może coś pogrzebać z organizacją ruchu czy trasą, a dopiero jak to wypali i będzie popularne to byłby moment na robienie E1 w obecnej formie.
Ale co da podbicie 509 skoro np ja jeżdżę ostatnio E1 właśnie po to aby NIE jechać 509 i nie ryzykować korków na Saskiej. No i 509 nie dojeżdża do M Stadion (przesiadka na Kijowskiej jest tylko teoretyczna)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 11 mar 2015, 11:56

509 byłoby dla Gocławia atrakcyjne w formie przesiadki do metra dopiero, gdyby jechało przez Zamoyskiego i Jagiellońską, a to po części moim zdaniem wykluczałoby zaliczanie dw. Wileńskiego - bo albo jedzie od razu prosto Jagiellońską albo Targową cały czas, zawijasów nie ma co robić. Dlatego jak pisze Rosa E-1 spełnia w pełni swoją rolę. Dzisiaj jadąc do szkoły ok. godz. 9 widziałem wyjeżdżające z Saskiej tenże ekspres w którym były zajęte wszystkie miejsca siedzące oraz drugie tyle stojących.

ouizosi
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2015, 20:09

Post autor: ouizosi » 11 mar 2015, 15:54

Wiliam pisze:Chyba wszystko co jedzie na Gocław o takiej porze wozi muchy. Nie mniej, uważam za błąd dowozówki z Gocławia bez zahaczania o Rondo Waszyngtona.
Jeśli by E-1 miało zahaczać o Rondo Waszyngtona, to na pewno ja - a ze mną wiele innych osób - tak szybko by zrezygnowało z tego połączenia, jak szybko zaczęło z niego korzystać w tym tygodniu.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 mar 2015, 16:11

Domas pisze:509 byłoby dla Gocławia atrakcyjne w formie przesiadki do metra dopiero, gdyby jechało przez Zamoyskiego i Jagiellońską, a to po części moim zdaniem wykluczałoby zaliczanie dw. Wileńskiego - bo albo jedzie od razu prosto Jagiellońską albo Targową cały czas, zawijasów nie ma co robić.
A nie przesadzaj, co to za problem, że odbije w prawo w Okrzei? Zwróć uwagę, że tranzytowy czas przejazdu przez tę okolicę jest jednak o wiele mniej istotny, niż umożliwienie przesiadek z/do metra pasażerom z obu końcówek trasy.

Ktoś mi wcześniej napisał, że zp Kijowska daje przesiadki na tramwaje do Wschodniego. To teraz ja pytam, kto z Gocławia, mając 123 i 147 lub jednoperonową przesiadkę doń, wybierze jazdę 509 z przesiadką akurat na Kijowskiej? Nawet jeśli ktoś się uprze na jazdę 509 aż tak daleko, to jest jeszcze siódemka na Zielenieckiej (przesiadka przy Waszyngtona jest nieco wygodniejsza). Zysk z przekierowania na Jagiellońską jest sporo większy, niż strata.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 11 mar 2015, 16:54

125 tak jezdzilo wlasnie: Zamoyskiego i Okrzei w Targowa.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 mar 2015, 16:56

Kiedy? O.o

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 11 mar 2015, 17:16

Czy definitywnie zrezygnowano ze skracania 187 do pl.Konstytucji?

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 11 mar 2015, 17:17

Chyba do czasu otwarcia mostu.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 11 mar 2015, 17:20

Emyl pisze:To teraz ja pytam, kto z Gocławia, mając 123 i 147 lub jednoperonową przesiadkę doń, wybierze jazdę 509 z przesiadką akurat na Kijowskiej?
Ktoś komu zależy na krótkim czasie oczekiwania na pojazd? Nie każdy ma ochotę czekać 20 minut aż któraś z linii bezpośrednich przyjedzie, albo 15 minut na przesiadkę na Zielenieckiej w pojedynczą siódemkę, kiedy podjeżdżając przystanek dalej będzie miał parę minut wcześniej jeszcze 13.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 mar 2015, 17:30

Vilén pisze:Ktoś komu zależy na krótkim czasie oczekiwania na pojazd? Nie każdy ma ochotę czekać 20 minut aż któraś z linii bezpośrednich przyjedzie, albo 15 minut na przesiadkę na Zielenieckiej w pojedynczą siódemkę, kiedy podjeżdżając przystanek dalej będzie miał parę minut wcześniej jeszcze 13.
Pod uwagę należy tutaj brać jednak wyłącznie pociągi dalekobieżne (regionalne są przecież na Stadionie), a znakomita część podróży na dworzec odbywa się w takim przypadku z wcześniejszym zaplanowaniem wyjścia i trasy.

rob0t
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2014, 19:15

Post autor: rob0t » 11 mar 2015, 17:34

Wiliam pisze:Z Francuską chyba nie jest tak źle. W każdym razie lepiej by było gdyby te autobusy jeździły przez cywilizację (umożliwiając jej skorzystanie z dobrodziejstwa metra)i dawałyby jakieś sensowne przesiadki
wymagaloby przeniesienia buspasa

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 11 mar 2015, 17:38

MichalJ pisze:Chyba nikt nie odpowiedział...
Pawel_ pisze:Halo, halo. Przepraszam, że pytam, ale jak 151 zawraca na Stadionie? Tam jest jakieś rondo czy jak? :)
Jakoś tak się zawraca: http://umapa.pl/rUwd0
Przy bazarku jest przystanek techniczny, a nawet trzy.
Tak, wiem. Nie zgubiłem się. Troszkę chaotycznie zrobione techniczne przystanki, ale myślę, że da się to poprawić. :wink:

rob0t
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2014, 19:15

Post autor: rob0t » 11 mar 2015, 17:38

Przydałaby się zmiana w ustawieniach świateł na skrzyżowaniu Sokolej i Wybrzeża Szczecińskiego. Dzisiaj 411 w kierunku Gocławia stało około 5 minut (korka nie było)

ODPOWIEDZ