Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 lis 2006, 11:01

(A) - pn-pt
(B) - pn-pt + nd
(C) - sb-nd + święta
(D) - pn-pt - święta
(E) - pn-sb - święta

(F) - po ogłoszeniu
(G) - do odwołania
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lis 2006, 11:06

A można się dowiedzieć, co dokładnie znaczy (w rzeczywistości) to "po ogłoszeniu" i "do odwołania"?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 30 lis 2006, 11:06

http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/zmien ... 001_07.pdf - zestawienie wszystkich skrótów używanych w RJ (przeważnie).

[ Dodano: 2006-11-30, 11:08 ]
pawcio pisze:A można się dowiedzieć, co dokładnie znaczy (w rzeczywistości) to "po ogłoszeniu" i "do odwołania"?
tego nawet najtwardszy beton nie wie...
F - zazwyczaj jeśli coś planuje się uruchomić jeśli... będą składy/pieniądze/zapotrzebowanie, itd.
G - przeważnie straszak na samorządy do zawieszania pociągów.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 lis 2006, 11:13

pawcio pisze:A można się dowiedzieć, co dokładnie znaczy (w rzeczywistości) to "po ogłoszeniu" i "do odwołania"?
Bardzo dosłownie znaczy to, że (F) to pociąg, którego nie ma, ale albo kiedyś był i/lub może (znów) będzie.

Przykłady: w zeszłym roku spora część pociągów w lubuskiem miała (F) - gdy ZNTK Posen dostarczył zaległy szynobus, wyszły poprawki 'wykreślić (F)' i pociągi zaczęły jeździć. W tym roku w Małopolsce zawieszono kursowanie części pociągów do Zakopca, Krynicy itp - wyszły poprawki 'wpisać (F)' (a potem 'wykreślić (F)', jak się nagle pieniądze znalazły na połączenia).

(G) to pociąg, który wciąż jeździ, ale w każdej chwili może przestać - w sumie dokładnie tak samo, jak pociąg bez (G). Używany zazwyczaj, jak boh pisze, do oznaczenia pociągów, które nie są w pełni finansowane przez samorządy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 01 gru 2006, 20:00

Fikander pisze:(A) - pn-pt
(B) - pn-pt + nd
(C) - sb-nd + święta
(D) - pn-pt - święta
(E) - pn-sb - święta

(F) - po ogłoszeniu
(G) - do odwołania
przy czym (A) jest właściwie nieużywane (w rozkładach) - piszą (1)-(5)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 01 gru 2006, 23:35

jasiu pisze:piszą (1)-(5)
ew. kursuje codziennie oprócz 6, 7 ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 gru 2006, 13:06

Jechałem wczoraj wahadłem ze Śródmieścia, i zauważyłembyłem, że ostatni semafor SBL od strony Ochoty w stronę Śródmieścia wskazuje S2. Czy w związku z tym, że na odstępie osłanianym przezeń stoi tarcza D1, nie powinien wyświetlać S5 - tak jak w sytuacji, gdy następny semafor wyświetla sygnał niezezwalający na jazdę?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 gru 2006, 13:08

ZTCW SBL jest unieważniona.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 gru 2006, 13:09

To po co się świeci, prądu za dużo w tym kraju? Czy też za każdym razem mechanik odbiera rozkaz na unieważnienie, bo za dużo jest prądu i papieru? #-o
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 gru 2006, 13:12

A tego nie mam pojęcia. na Zachodniej nie widziałem nikogo latającego ze świstkiem, a przez radio nie podają.
To po co się świeci, prądu za dużo w tym kraju?
Widocznie.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 25 gru 2006, 13:47

Czy ktoś z was ma dostęp do służbowych rozkładów PR i jest w stanie mi powiedzieć o której podstawiane są wagony pociągu 16200/1 "Karkonosze" w kierunku Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby Górnej? Czy wagony do Kłodzka przyjeżdżają od razu z resztą, czy są łączone dopiero na stacji? Wyjazd ma być w dniu 26.XII.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 gru 2006, 14:29

Nie wiem, jak w tym rj, ale w zeszłym Karki zawsze stały sobie na Wschodniej na dobrą godzinę (!) przed planowym odjazdem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 sty 2007, 20:07

Tm pisze:a w którym roku zbudowali ZOO i Koło, bo na planie jakby były, brak tylko Woli i Kasprzaka, dziwne
1991
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2007, 20:09

bohun pisze:1991
Po tym roku dobudowali jakąś stacje kolejową w Warszawie?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 05 sty 2007, 18:40

Czy maszynista przed odjazdem pociągu prowadzonego elektrowozem ma obowiązek wykonać określoną ilość prób działania mechanizmów podnoszenia/opuszczania pantografów?

Geneza pytania: dzisiaj na Okęciu stał sobie skład Szczakowej 181.133-0 + M62-1194 + węglarek po horyzont. Maszynista "czecha" podnosił i opuszczał pantografy - pierwszy lub drugi albo wspólnie oba, czasami zostawiał podniesione na chwilę, czasami podnosił i od razu w dół - i nie byłoby to pewnie dziwne, gdyby nie robił tego przez dobre 10 minut...
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

ODPOWIEDZ