Trasa Tysiąclecia

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 mar 2008, 17:10

Pożyjemy zobaczymy... Ogólnie mało jest miejsca przy Żabie na taką ulicę. Miasto będzie to słono kosztowało. Stacja benzynowa BP, parenaście domków jednorodzinnych, i budynki firm. Ekrany murowane, przy torach na końcu Oszmiańskiej właśnie powstały bloki z mieszkaniami komunalnymi, na Wincentego kończą po ponad 8 latach blok mieszkalny, posterunku kolejowego W-wa Targówek i obok zabytkowej podstacji trakcyjnej nie zburzą nie po to tą ostatnią przywracano do stanu by porządnie wyglądała...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sty 2009, 22:21

Obrazek
Wybrakowana Trasa Tysiąclecia
Konrad Majszyk 21-01-2009, ostatnia aktualizacja 22-01-2009 13:37

Ratusz chce budować „małą” obwodnicę Pragi bez linii tramwajowej – dowiedziało się „ŻW”. Dlaczego tę inwestycję odchudzono? Żeby zdążyć na Euro 2012.


3,2 km długości, dwa razy po dwa pasy szerokości. Do tego wiadukt nad al. Solidarności i tunel pod plątaniną torów obok Dworca Wschodniego. Nowa ulica powinna połączyć rondo Żaba z ul. Grochowską. To miał być kręgosłup drogowy Pragi-Północ, który odciąży zakorkowaną Targową.

Przetrącony kręgosłup

W poniedziałek doszło do trzymanego w tajemnicy spotkania zespołu miejskich szefów spółek, biur i instytucji od komunikacji. Według nieoficjalnych informacji, zebrani postanowili: nie będziemy wykupywać terenu pod linię tramwajową. Dlaczego? Trasa z torami tramwajowymi wymagałaby wyburzenia ponad 30 budynków, a w przyjętej wersji od 12 do 19, w większości ruder.

– Mogą się w nich jednak czaić potencjalni Gmurkowie (blokują poszerzenie ul. Powstańców Śląskich – przyp. red.), którzy będą protestowali – mówi informator „ŻW”. – Wtedy ratusz musiałby się poddać. Chce zaś do ostatniej chwili utrzymywać, że na Euro 2012 powstanie na Pradze coś więcej niż tylko Stadion Narodowy.

– Żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Zarząd miasta zajmie się tą sprawą za dwa tygodnie – zastrzega rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. Uczestnicy spotkania potwierdzają, że miało ono charakter roboczy. Opowiadają o nim jednak tak, jakby sprawa była przesądzona.

– Bardzo zależało mi na tej linii tramwajowej wzdłuż Trasy Tysiąclecia, ale ważniejsze od niej są te na Tarchomin albo do Wilanowa – mówi szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Kiedy usłyszałem o przewidywanej skali trudności technicznych, finansowych i proceduralnych, ręce mi opadły – przyznaje.

Jak ustaliliśmy, największy-mi przeciwnikami linii tramwajowej byli drogowcy. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przeznaczył 8,3 mln zł na projekt i lansuje pomysł, żeby przygotować go w wersji najprostszej.

Po Euro choćby potop

– To krótkowzroczność – ocenia prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji Jan Jakiel. – Za 15 lat mieszkańcy Pragi czy Targówka będą nas przeklinali. Na Euro 2012 świat się przecież nie kończy – przypomina.

Na razie ratusz nie ma projektu, decyzji środowiskowej ani zezwolenia na realizację inwestycji. Według rzeczniczki ZMID Małgorzaty Gajewskiej, projektant ma dostarczyć te dokumenty do końca roku (szanse są niewielkie). Jan Jakiel wyliczył, że jeśli już w 2008 roku nie było decyzji środowiskowej, to przy warszawskim tempie procedur nie ma szans, żeby inwestycja była gotowa w roku 2012.
http://www.zw.com.pl/artykul/2,327454_W ... ecia_.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 sty 2009, 22:37

Wolę chyba, żeby ktoś zablokował tę inwestycję, niż gdyby miała ona powstać tak wybrakowana.

Ale jeśli już, trzeba by szukać innej opcji: od DWW Nowokijowską do Nowozabranieckiej i nią przez węzeł Stalowa do Żaby (pomysł nie mój, jakby kto pytał ;)).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25409
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 sty 2009, 22:39

Bastian pisze:Wolę chyba, żeby ktoś zablokował tę inwestycję, niż gdyby miała ona powstać tak wybrakowana.
Może się raz ekoprotestanci przydadzą. 8-(
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2009, 23:18

Panowie, skąd ta desperacja, przecież jest szansa, że Jacka W. coś na tych nartach oświeci... (-o<
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 sty 2009, 23:21

Cóż, na razie osiągnął tyle, że chyba po raz pierwszy zapadła decyzja, która może zostać równocześnie oprotestowana przez SISKOM i przez Zielone Mazowsze :D
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 23 sty 2009, 2:48

Bastian pisze:Cóż, na razie osiągnął tyle, że chyba po raz pierwszy zapadła decyzja, która może zostać równocześnie oprotestowana przez SISKOM i przez Zielone Mazowsze :D
Chyba żartujesz.
My poradzimy sobie bez oszołomów i bez oprotestowywania.

Ratusz nie chce tramwajów

http://siskom.waw.pl/artykuly/2009/090122-dz.jpg

Gdabski
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2009, 7:57

Post autor: Gdabski » 23 sty 2009, 6:23

Pytanie ignoranta ;) :
kto, skąd i dokąd miałby jeździć tramwajami po tej trasie? Jednak ta Targowa wydaje się dużo atrakcyjniejsza...

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 23 sty 2009, 6:54

Przeczytaj artykuł.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sty 2009, 9:20

Gdabski pisze:Jednak ta Targowa wydaje się dużo atrakcyjniejsza...
A jak na Targowej coś się dzieje, to 3 jeździ najbliższym objazdem. Towarową :evil:

Nie mówiąc o przeciążeniu Wileniaka.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 23 sty 2009, 10:13

Gdabski pisze:Pytanie ignoranta ;) :
kto, skąd i dokąd miałby jeździć tramwajami po tej trasie? Jednak ta Targowa wydaje się dużo atrakcyjniejsza...
Myśl też perspektywicznie.
Nam chodzi głównie o to, by pozostawic rezerwę pod tramwaj.
Nikt nie mówi, że trzeba budowac ten tramwaj już przed Euro, razem z Trasą Tysiąclecia.
Jednak jeśli zbudują trasę bez rezerwy na tramwaj, to ta trasa tramwajowa nie powstanie już nigdy.

W studium zagospodarowania Targowa pozostaje jedyną trasa z ciagiem tramwajowym N-S na Pradze.
Jeśli władze Warszawy chcą rezygnacji z tramwaju w ciągu Trasy Tysiaclecia, to niech wreszcie wskażą inne możliwosci poprowadzenia tramwaju na Pradze, by był on alternatywą dla Tragowej, wpisza taką trase w plany i zachowają rezerwę.
Ratusz realizuje tylko doraźne projekty, bez zastanowienia się perpektywicznego. A to jest błąd.

Kostek
Posty: 16
Rejestracja: 06 lis 2008, 15:30

Post autor: Kostek » 23 sty 2009, 10:58

no nie rozumiem. Prawa strona Warszawy jest wyjątkowo upośledzona jeśli chodzi o prowadzenie inwestycji. Brak obwodnicy śródmiejskiej, miejskiej i algomeracyjnej, jedna trasa tramwajowa wzdłuż grochowskiej i targowej, można by wyliczać więcej...
I teraz, w sytuacji, kiedy istnieje szansa nadrobienia tych zaległości podejmowane są decyzje absurdalne:
- rezygnacja z ewentualnej mozliwości poprowadzenia tramwaju w przyszłości w ciągu dopiero co planowanej trasy tysiąclecia,
- (chyba) rezygnacja z wydłużania kijowskiej do mającej powstać obwodnicy na wysokości zabranieckiej,
- (chyba) przesunięcie w przyszłość budowa trasy świętokrzyskiej do wschodniego, czy do kijowskiej.
Przecież można by było przesunąć tą najdroższą inwestycję, jaką niewątpliwie jest drążenie tunelu pod wiatraczną (inwestycja bardzo ważna ale do zrobienia w "lepszych" czasach) i zaoszczędzone środki dać na trasę świętokrzyską i jej przedłużenie do nowozabranieckiej i dalej zamknąć obwodnicę do ronda żaby. Wiem, że powstała wtedy obwodnica byłaby kulawa, ale przynajmniej byłaby alternatywa dla Targowej i wiecznie zakorkowanego skrzyżowania przy Wileńskim....

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 sty 2009, 11:56

A czy - tak jak pokazuje mapka - tramwaj zostanie wycofany z Tysiąclecia i Kawęczyńskiej i skierowany na inną - równoległą trasę?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 sty 2009, 13:00

Kostek pisze:Prawa strona Warszawy jest wyjątkowo upośledzona jeśli chodzi o prowadzenie inwestycji. Brak obwodnicy śródmiejskiej, miejskiej i algomeracyjnej, jedna trasa tramwajowa wzdłuż grochowskiej i targowej, można by wyliczać więcej...
Bo widać wg wielu na Pradze mieszkają chamy i nic im nie potrzeba więcej. Przykład wyrażenia takiej opinii to słynne słowa pana Kaczyńskiego... Praga nie od dziś jest zaściankiem Warszawy, gdzie dostaje tylko ochłapy...

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 23 sty 2009, 14:18

Nie chciałbym, żeby dyskusja zeszła teraz na sprawę dysktiminacji prawego brzegu względem lewego, ale analizujac inwestycje zrealizowane w ostatnich kilku lkatach i te planowane (lub własnie budowane), to tej dyskryminacji wcale nie widać:

Co ptzybyło na prawym brzegu lub co przybędzie
- Trasa Siekierkowska
- węzeł Marsa
- Wał Miedzeszyński
- Rondo Starzyńskiego
- trasa Świętokrzyska
- Trasa Tysiąclecia
- Obwodnica Pragi
- Modernizacja Modlińskiej
- TMP

Co na lewym brzegu:
- Al. Jerozolimskie
- węzeł Łopuszańska
- Trasa Siekierkowska
- TMP
- Modernizacja Marynarskiej

Oczywiście pod względem komunikacyjnym prawa strona jest trochę w tyle. M.in z pwodu słabej sieci linii tramwajowej, braku alternatywy dla Targowej.
Jednak jakby się cofnąc powiedzmy 20-30 lat wstecz, to w Warszawie w ogóle mało się budowało i tu i tu. Wszystko pożerała I linia metra.

ODPOWIEDZ