O grzaniu i niegrzaniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2006, 15:51

E tam, będą jeździć tylko na dodatkach, a na dodatkach jeździ dużo pasażerów bo to szczyt ;).

A tak serio, to w sumie ciekawe, jakie to są koszty. :-k
Znam koszty modernizacji czeskich T3, ale milion juro za skład to jednak gruba przesada na tle kosztu nowej jednostki. No i T3 to jednak lepsza od 13N bryka...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 21 lut 2006, 16:00

Znam koszty modernizacji czeskich T3, ale milion juro za skład to jednak gruba przesada na tle kosztu nowej jednostki. No i T3 to jednak lepsza od 13N bryka...
trzy nagrzewnice, dostosowanie instalacji (bezpiecznik :wink: ), kable, uszczelka do drzwi- ot i wszystko czego potrzeba
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 21 lut 2006, 19:53

Tm pisze:
Znam koszty modernizacji czeskich T3, ale milion juro za skład to jednak gruba przesada na tle kosztu nowej jednostki. No i T3 to jednak lepsza od 13N bryka...
trzy nagrzewnice, dostosowanie instalacji (bezpiecznik :wink: ), kable, uszczelka do drzwi- ot i wszystko czego potrzeba
Oj, trochę więcej zmian trzeba byłoby wprowadzić. :-?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 lut 2006, 21:25

Tm pisze:
Znam koszty modernizacji czeskich T3, ale milion juro za skład to jednak gruba przesada na tle kosztu nowej jednostki. No i T3 to jednak lepsza od 13N bryka...
trzy nagrzewnice, dostosowanie instalacji (bezpiecznik :wink: ), kable, uszczelka do drzwi- ot i wszystko czego potrzeba
Jak by to bylo takie proste to grzalki by dawno juz tam byly. Tu wchodzi jeszcze przespawanie dolu pudla, mozliwa konieczna zmiana sposobu mocowania siedzen, zmiana obiegu powietrza w okolicy rozrusznika (inne rozwiazanie chlodzenia), wymiana obwodu glownego, jego zabezpieczen, reorganizacja okablowania wagonu. Nikt o zdrowym rozsadku w TW na to nie pojdzie i mnie to nie dziwi. Szczegolnie, ze te wozy i tak docelowo beda wycofywane z miasta.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 23 lut 2006, 10:48

MisiekK pisze:Szczegolnie, ze te wozy i tak docelowo beda wycofywane z miasta.
W przeciągu najbliższych 10 lat. :-D

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 lut 2006, 14:42

Plesim pisze:
MisiekK pisze:Szczegolnie, ze te wozy i tak docelowo beda wycofywane z miasta.
W przeciągu najbliższych 10 lat. :-D
Ale to nie bedzie tak, ze wszystkie zostana pociete 1.01.2015. Beda ciete stopniowo i po 2010 zostana ich napewno juz tylko pojedyncze egzemplarze, co tymbardziej nie bedzie uzasadnialo montazu grzalek.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 lut 2006, 15:54

MisiekK pisze:
Plesim pisze: W przeciągu najbliższych 10 lat. :-D
Ale to nie bedzie tak, ze wszystkie zostana pociete 1.01.2015. Beda ciete stopniowo i po 2010 zostana ich napewno juz tylko pojedyncze egzemplarze, co tymbardziej nie bedzie uzasadnialo montazu grzalek.
Jeżeli 103 sztuki w 2014 to garstka to przepraszam. :)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 28 lut 2006, 15:52

Plesim pisze:Jeżeli 103 sztuki w 2014 to garstka to przepraszam. :)
To jest 40 skladow jako dodatki, reszta odstawiona, w rezerwie, na 'awariach' itd.

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 22 sie 2006, 23:14

Ponieważ poważna odpowiedź na to pytanie, to może być tylko śmiech, to proponuję konkurs na najśmieszniejsze wytłumaczenie "sensu" włączania ogrzewania w autobusie w dzień, w którym temperatura przekracza 20 stopni C. Nagród nie będzie :P

(ten ogrzewany autobus to było dziś A406 na 166...)

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 22 sie 2006, 23:53

Penie miał problemy z chłodzeniem silnika.
To mało śmieszne, ale i tak nie ma nagród

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 23 sie 2006, 1:05

ITSy mają z tym problem. To nawet nie jest ogrzewanie tylko powietrze z silnika. W MANach trzeba przekręcić gdzieś jakiś kranik i zmienia sie na zimne

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 23 sie 2006, 19:55

W wielu (choc nie wszystkich) Neoplanach trzeba zjechac na zaklad by przekrecic kranik. Problem w tym, ze rano w autobusach jest chlodno i kierowcy sobie podgrzewaja kabine a pozniej gdy kranik nie zostanie przekrecony to cieplo robi sie w calym wozie.
Wielu kierowcow nie ma pojecia jak podkrecic kran

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 mar 2007, 1:12

:arrow: Sierpnia jeszcze nie ma, ale ludziom już gorąco:
GW pisze:Ukrop w autobusach

śmik, ostatnia aktualizacja 2007-03-08 22:01

Choć na dworze kilkanaście stopni ciepła, w niektórych autobusach wciąż grzeją. - Nie da się wytrzymać z gorąca - narzekają pasażerowie.

Nasz czytelnik bardzo źle wspomina wczorajszą podróż przegubowym jelczem linii 522. Gdy tuż po godz. 10 rano wsiadł do niego przy kinie Femina, okazało się że wnętrze jest strasznie nagrzane. - Kierowca chyba zwariował. Z dmuchaw leciało gorące powietrze. Jak można grzać, gdy na zewnątrz jest już ciepła wiosna? - pytał.

Przy grzejniku było tak gorąco, że musiał się przesiąść. Niewiele pomogło otwarcie okna. Gdy jedna z pasażerek zwróciła uwagę kierowcy, ten odparł, że musi grzać. Wczoraj dostaliśmy też sygnał o nagrzanym autobusie 185.

W Miejskich Zakładach Autobusowych przyznają, że grzanie przy takich temperaturach to kompletny bezsens. - Chyba jakiemuś kierowcy odbiło. Skontrolujemy autobusy na pętlach. Polecę też wszystkim dyspozytorom ruchu, by przypomnieli kierowcom o zakazie grzania przy takich temperaturach - mówi Janusz Ciepieńko, kierownik ds. przewozów w Miejskich Zakładach Autobusowych.

Interwencję zapowiedział też Zarząd Transportu Miejskiego. - Będziemy na ten temat rozmawiać z przewoźnikami. Pasażer w autobusie może też bezpośrednio zwracać się do kierowcy, by wyłączył ogrzewanie, jeśli rzeczywiście jest włączone - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 09 mar 2007, 14:04

Tak jak już w tym temacie pisał Szamot - kierowca grzeje, bo jest problem z chłodzeniem wozu i wyłączenie dmuchaw spowoduje wyciek płynu chłodzącego i koniec jazdy

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 09 mar 2007, 16:44

Ciekawe czy będą grzać w Michalczaka i Nowych solarkach, przecież to Pierwsze ciepłe dni tych wozów.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

ODPOWIEDZ