jak to sobie wyobrażasz, jak ten przetarg już trwa?Tm pisze:Najlepiej jakby w ramach kontraktu na nowe niskopodłogowce zamówić też kilka dwukierunkowców. W takim hurcie to nawet wyższa cena jednostkowa byłaby małym kłopotem.
Dwukierunkowe i uĹźywane tramwaje w Warszawie?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Oczywiście tańszy będzie "szrocik" z UE, ale skoro jest problem z ich dostępnością. to można się pokusić o modernizację. Można to zrobić na młodszych wagonach, podczas planowo wypadających NG, które i tak trzeba będzie wykonać. Zapłaci się trochę więcej, ale dostanie się tramwaj o nowoczesnych rozwiązaniach technicznych, który będzie służył jeszcze wiele lat, nie tylko podczas remontów torowisk.TLG pisze:Ale jak do tej pory nie zrobił i nic nie wskazuje, by w najbliższym czasie miał zrobić. Zestaw "stozłomek" ze względu na felerną konstrukcję przy takiej przebudowie wymaga dodatkowych prac (NG z szeroko zakrojoną modernizacją). Za skład można zapłacić nawet 1-1,5 mln złotych (plus czas realizacji ze wszystkimi procedurami przetargowymi, kontraktem i ewentualnymi opóźnieniami ponad pół roku)! Używany wagon z Niemiec to jest kilkanaście tysięcy euro od ręki. Nie wykluczam takich przebudów, ale powinno to następować w następnej kolejności (tak swoją drogą ta modernizacja powinna dotyczyć ponad połowy NGIII). I co się bardziej kalkuluje?
[ Dodano: Pon 15 Gru, 2008 19:55 ]
Problem będzie wtedy, jak gdzieś będą akurat wahadłowce potrzebne...Filimer pisze:ubytek całej floty N8S ( docelowo 11 pojazdów) nie będzie więc zbyt drastycznie odczuwalny dla MPK, gorzej z pasażerami.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
a co Ty tak się za Kraków martwisz?piotram pisze:Problem będzie wtedy, jak gdzieś będą akurat wahadłowce potrzebne...
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
istotnie zmieniając warunki przetargu w jego trakcie?Tm pisze:Aneksem, bądź nowym przetargiem. Dopóki jest czynna linia fabryczna producent może zaoferować korzystną cenę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Wymaga zmiany SIWZ i powtórki całej procedury. Szkoda teraz na to czasu.Tm pisze:Większość producentów ucieszy się ze zwiększenia wartości przetargu.
Nie są to aż tak dramatyczne koszty. Jednak kilkanaście tysięcy euro, które TW może ostatecznie wygospodarować we własnym zakresie to nie to, co 8-9 mln zł od sztuki.Tm pisze:A używane to za darmo dają?
Dlatego nie neguję tego rozwiązania, a przesuwam je jako następne w kolejności.piotram pisze:Można to zrobić na młodszych wagonach, podczas planowo wypadających NG, które i tak trzeba będzie wykonać. Zapłaci się trochę więcej, ale dostanie się tramwaj o nowoczesnych rozwiązaniach technicznych, który będzie służył jeszcze wiele lat, nie tylko podczas remontów torowisk.
Po prostu trzeba by podpisać aneks na wozokm. Zróżnicowanie zamawianego taboru na jedno- i dwukierunkowy zdaje się było nawet rozważane na etapie przygotowań do zamówienia.MeWa pisze:A jak rozumiem na razie ZTMnie chce się zgodzić na zwiększenie kwoty należnej TW.
15/12/2005-12/7/2019
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
- Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
- Kontakt:
Sprowadzamy 24 E6 z Wiednia do przeróbki na wagony jednokierunkowe ze wstawką - kilka z nich można zostawić i poczekać z przeróbką, a do tego Kraków cały czas poszukuje różnego sortu dwukierunkowego szrotu w Europie, więc sprawa jest jak najbardziej rozwojowa.piotram pisze: Problem będzie wtedy, jak gdzieś będą akurat wahadłowce potrzebne...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wybacz, ale z racji pewnej zażyłości pozwolę sobie napisać: bzdury opowiadasz !Tm pisze:Istotnie jak istotnie. Większość producentów ucieszy się ze zwiększenia wartości przetargu.MeWa pisze:istotnie zmieniając warunki przetargu w jego trakcie?
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Co do różnic konstrukcyjnych - owszem, są spore, przede wszystkim nie można zamówić identycznych wagonów jedno- i dwukierunkowych - pomijająć różnice oczywiste w sterowniku czy wyposażeniu (drzwi, kabiny), dochodzą takie detale, jak różna długość wagonów - 32 metrowej pesy, cityrunnera, vario tudzieć zombino nie zobaczysz w wersji dwukierunkowej na polskich torach, ponieważ przekraczy naciski maksymalne. Można oczywiście całą serię zamówić 30-metrową, ale po co tracić cenne metry powierzchni pasażerskiej i przerzucać ludzi z foteli na podłogę?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie, chodzi o otwarte kontrakty z podwykonawcami.
[ Dodano: Pią 19 Gru, 2008 20:31 ]
[ Dodano: Pią 19 Gru, 2008 20:31 ]
Poza tym, to by NIE była zmiana przetargu, tylko zamówienie uzupełniające. I na pewno nie na inny tramwaj, niż wcześniej produkowany bo, podkreślam, jest to INNY tramwaj (zwłaszcza w przypadku 120N).Tm pisze:Pozwolę sobie sie nie zgodzić. Sam chyba(?) wspominałeś, że gdyby TW miały kasę to mogłyby zamówić jeszcze parę PES po dobrej cenie póki w Bydgoszczy jest czynna linia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.