Dwukierunkowe i uĹźywane tramwaje w Warszawie?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 gru 2008, 19:07

Tm pisze:Najlepiej jakby w ramach kontraktu na nowe niskopodłogowce zamówić też kilka dwukierunkowców. W takim hurcie to nawet wyższa cena jednostkowa byłaby małym kłopotem.
jak to sobie wyobrażasz, jak ten przetarg już trwa?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 gru 2008, 19:52

MeWa pisze:jak to sobie wyobrażasz, jak ten przetarg już trwa?
Aneksem, bądź nowym przetargiem. Dopóki jest czynna linia fabryczna producent może zaoferować korzystną cenę.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 15 gru 2008, 19:53

TLG pisze:Ale jak do tej pory nie zrobił i nic nie wskazuje, by w najbliższym czasie miał zrobić. Zestaw "stozłomek" ze względu na felerną konstrukcję przy takiej przebudowie wymaga dodatkowych prac (NG z szeroko zakrojoną modernizacją). Za skład można zapłacić nawet 1-1,5 mln złotych (plus czas realizacji ze wszystkimi procedurami przetargowymi, kontraktem i ewentualnymi opóźnieniami ponad pół roku)! Używany wagon z Niemiec to jest kilkanaście tysięcy euro od ręki. Nie wykluczam takich przebudów, ale powinno to następować w następnej kolejności (tak swoją drogą ta modernizacja powinna dotyczyć ponad połowy NGIII). I co się bardziej kalkuluje?
Oczywiście tańszy będzie "szrocik" z UE, ale skoro jest problem z ich dostępnością. to można się pokusić o modernizację. Można to zrobić na młodszych wagonach, podczas planowo wypadających NG, które i tak trzeba będzie wykonać. Zapłaci się trochę więcej, ale dostanie się tramwaj o nowoczesnych rozwiązaniach technicznych, który będzie służył jeszcze wiele lat, nie tylko podczas remontów torowisk.

[ Dodano: Pon 15 Gru, 2008 19:55 ]
Filimer pisze:ubytek całej floty N8S ( docelowo 11 pojazdów) nie będzie więc zbyt drastycznie odczuwalny dla MPK, gorzej z pasażerami.
Problem będzie wtedy, jak gdzieś będą akurat wahadłowce potrzebne...
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 gru 2008, 20:06

piotram pisze:Problem będzie wtedy, jak gdzieś będą akurat wahadłowce potrzebne...
a co Ty tak się za Kraków martwisz? :P Chce wypożyczyć, to ich broszka
Tm pisze:Aneksem, bądź nowym przetargiem. Dopóki jest czynna linia fabryczna producent może zaoferować korzystną cenę.
istotnie zmieniając warunki przetargu w jego trakcie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 gru 2008, 20:08

MeWa pisze:istotnie zmieniając warunki przetargu w jego trakcie?
Istotnie jak istotnie. Większość producentów ucieszy się ze zwiększenia wartości przetargu.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 gru 2008, 21:42

Żeby zwiększyć wartość przetargu trzeba mieć na to pieniądze, musi uwzględniać to umowa wieloletnia. A jak rozumiem na razie ZTMnie chce się zgodzić na zwiększenie kwoty należnej TW.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 gru 2008, 21:50

MeWa pisze:Żeby zwiększyć wartość przetargu trzeba mieć na to pieniądze,
A używane to za darmo dają?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 gru 2008, 22:00

Tm pisze:Większość producentów ucieszy się ze zwiększenia wartości przetargu.
Wymaga zmiany SIWZ i powtórki całej procedury. Szkoda teraz na to czasu.
Tm pisze:A używane to za darmo dają?
Nie są to aż tak dramatyczne koszty. Jednak kilkanaście tysięcy euro, które TW może ostatecznie wygospodarować we własnym zakresie to nie to, co 8-9 mln zł od sztuki.
piotram pisze:Można to zrobić na młodszych wagonach, podczas planowo wypadających NG, które i tak trzeba będzie wykonać. Zapłaci się trochę więcej, ale dostanie się tramwaj o nowoczesnych rozwiązaniach technicznych, który będzie służył jeszcze wiele lat, nie tylko podczas remontów torowisk.
Dlatego nie neguję tego rozwiązania, a przesuwam je jako następne w kolejności.
MeWa pisze:A jak rozumiem na razie ZTMnie chce się zgodzić na zwiększenie kwoty należnej TW.
Po prostu trzeba by podpisać aneks na wozokm. Zróżnicowanie zamawianego taboru na jedno- i dwukierunkowy zdaje się było nawet rozważane na etapie przygotowań do zamówienia.
15/12/2005-12/7/2019

Filimer
Posty: 41
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
Kontakt:

Post autor: Filimer » 16 gru 2008, 0:26

piotram pisze: Problem będzie wtedy, jak gdzieś będą akurat wahadłowce potrzebne...
Sprowadzamy 24 E6 z Wiednia do przeróbki na wagony jednokierunkowe ze wstawką - kilka z nich można zostawić i poczekać z przeróbką, a do tego Kraków cały czas poszukuje różnego sortu dwukierunkowego szrotu w Europie, więc sprawa jest jak najbardziej rozwojowa.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 gru 2008, 16:16

Filimer pisze:a do tego Kraków cały czas poszukuje różnego sortu dwukierunkowego szrotu w Europie
To coś słabo szukają :D Może by tak wzięli TW6000. Budapeszt i Haga nie pogardziły ;)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 gru 2008, 22:46

Tm pisze:
MeWa pisze:istotnie zmieniając warunki przetargu w jego trakcie?
Istotnie jak istotnie. Większość producentów ucieszy się ze zwiększenia wartości przetargu.
Wybacz, ale z racji pewnej zażyłości pozwolę sobie napisać: bzdury opowiadasz ! :p To, co jest istotną zmianą precyzuje ustawa, a nie widzimisię zamawiającego; w tym konkretnym przypadku, niemożliwe są zmiany specyfikacji oznaczające zmianę treści Ogłoszenia o wszczęciu postępowania.

Co do różnic konstrukcyjnych - owszem, są spore, przede wszystkim nie można zamówić identycznych wagonów jedno- i dwukierunkowych - pomijająć różnice oczywiste w sterowniku czy wyposażeniu (drzwi, kabiny), dochodzą takie detale, jak różna długość wagonów - 32 metrowej pesy, cityrunnera, vario tudzieć zombino nie zobaczysz w wersji dwukierunkowej na polskich torach, ponieważ przekraczy naciski maksymalne. Można oczywiście całą serię zamówić 30-metrową, ale po co tracić cenne metry powierzchni pasażerskiej i przerzucać ludzi z foteli na podłogę?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 17 gru 2008, 16:55

Pozwolę sobie sie nie zgodzić. Sam chyba(?) wspominałeś, że gdyby TW miały kasę to mogłyby zamówić jeszcze parę PES po dobrej cenie póki w Bydgoszczy jest czynna linia.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 18 gru 2008, 13:26

Tm pisze:póki w Bydgoszczy jest czynna linia.
PESA przewiduje zaniechanie produkcji :boje sie: ?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 gru 2008, 9:23

Nie o to chodzi, jak sądzę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 gru 2008, 13:20

Nie, chodzi o otwarte kontrakty z podwykonawcami.

[ Dodano: Pią 19 Gru, 2008 20:31 ]
Tm pisze:Pozwolę sobie sie nie zgodzić. Sam chyba(?) wspominałeś, że gdyby TW miały kasę to mogłyby zamówić jeszcze parę PES po dobrej cenie póki w Bydgoszczy jest czynna linia.
Poza tym, to by NIE była zmiana przetargu, tylko zamówienie uzupełniające. I na pewno nie na inny tramwaj, niż wcześniej produkowany bo, podkreślam, jest to INNY tramwaj (zwłaszcza w przypadku 120N).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ