[Historia] Tramwaje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2011, 23:17

Bez przesady, pominięcie istnienia najliczniejszej do grudnia 2010 r. serii wagonów niskopodłogowych w Warszawie (a przez wiele lat także i w kraju) to nie jest taki znowu mały błędzik...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 lip 2011, 23:21

Glonojad pisze:Bez przesady, pominięcie istnienia najliczniejszej do grudnia 2010 r. serii wagonów niskopodłogowych w Warszawie (a przez wiele lat także i w kraju) to nie jest taki znowu mały błędzik...
ja też bym sie nimi nie chwalił :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 sie 2011, 15:47

W porównaniu z zemstą Putina to jednak nowoczesny tabor :p - a tak na serio, to prawie jak TFS, a skoro gnioty mogą być wykazywane w rozkładach jako niskopodłogowce...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 24 wrz 2012, 14:06

Trochę odgrzeję temat czy są jakieś konkretne daty kiedy ktoś podejmie decyzję nad przywróceniem któregoś zachowanego wagonu 13N na takie cudo http://phototrans.pl/14,580992,0,Tatra_T1_121.html myślę że byli by wszyscy zadowoleni z takiego wagonu u nas. Cudo. Plany są od lat a rezultatu wcale. Obecnie zachowane trzynastki zaczynają przypominać bardziej szrot niż zabytek.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 24 wrz 2012, 18:57

beni pisze:Plany są od lat a rezultatu wcale
A co? Masz ochotę zasponsorować taki projekt?
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 wrz 2012, 23:12

beni pisze:Trochę odgrzeję temat czy są jakieś konkretne daty kiedy ktoś podejmie decyzję nad przywróceniem któregoś zachowanego wagonu 13N na takie cudo http://phototrans.pl/14,580992,0,Tatra_T1_121.html myślę że byli by wszyscy zadowoleni z takiego wagonu u nas. Cudo. Plany są od lat a rezultatu wcale.
Napisz ile wyłożysz to ja ci napiszę ile będziemy w stanie zrobić.
beni pisze:Obecnie zachowane trzynastki zaczynają przypominać bardziej szrot niż zabytek.
Pojazdy zdjęte ze stanu w ostatnich latach są elektrycznie sprawne i ta sprawność jest utrzymywana.
Wóz #371 przechodzi remont przywracający mu wygląd 1982 roku w ramach posiadanych środków ale pomimo, że nieciekawie dziś wygląda jeździ po hali na R-4 o własnych siłach. Natomiast równolegle trwa regeneracja elementów z epoki, które będą zainstalowane w wagonie. Skład #400+#642 w sierpniu przeszedł bez uwag badanie dopuszczeniowe do ruchu na kolejne 2 lata i jak pokazało DTP przejeździł bez najmniejszego szwanku najpierw jazdy testowe w piątek, a potem cały dzień obsługując brygadę 1/D. Zapewne w najbliżąszych dniach znów będzie można go zobaczyć na mieście, bo pojedzie po siedzenia i poręcze do #371. Po demontażu różnych nowoczesnych gadżetów z wagonu #400 trwa uzupełnianie kabiny w #642 (goście DTP napewno zauważyli obecność siedzenia motorowego).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 08 lut 2017, 22:44

Dziś stojąc na światłach przed Wiatraczną zauważyłem ukazujący się spod pęknięć w asfalcie tor jakby skręcający z Grochowskiej od strony Gocławka w prawo w Wiatraczną. Czy ktoś się orientuje co to może być za tor?

Flash8222
Posty: 7612
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lut 2017, 22:52

Z tego co pamiętam to dawna odnoga do trójkątowania.

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 lut 2017, 9:18

Tam nawet w ścianie kamienicy są haki do sieci.
miłośnik 13N

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 09 lut 2017, 14:52

A co ciekawe na ortofotomapie z 1945 tego toru już jednak nie widać.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 lut 2017, 10:10

Może go już nie było. Zbudowano za Niemca torowisko w Al. Waszyngtona, to się pewnie układ torowy na Wiatraku zmienił. Według Trasbusa, trójkąt na Wiatraku zniknął w 63 roku, przy przebudowie pętli do układu dzisiejszego. Powinien być widoczny w 45.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ