Solbus Solcity

Moderatorzy: JacekM, Dantte

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 22 gru 2011, 15:04

chester pisze:zmianę MZA -> PKS
Odwrotnie :)

Wiele zależy jednak od kierowcy - jak któryś jedzie pierwszy raz, to nic dziwnego, że jedzie dość wolno. Ale jak już się przyzwyczają, to jeżdżą w miarę normalnie.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 23 gru 2011, 8:39

Oczywiście, ze odwrotnie :)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1367
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 23 gru 2011, 12:27

SG pisze:
Stary Pingwin pisze:KOrki na Puławskiej?
Inne brygady obsługiwane nie Solbusami jeżdżą punktualnie w porywach do -2
Taa, zwłaszcza brygada 261/192 obsługiwana ikarusem. Jedzie po 21 a jest zwykle spóźniona minimum 5 minut.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

fraktal
Posty: 5814
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 gru 2011, 12:53

kocur pisze:Taa, zwłaszcza brygada 261/192 obsługiwana ikarusem. Jedzie po 21 a jest zwykle spóźniona minimum 5 minut.
Wczoraj na 192 było podobno SB. To z pewnością przez solbusy i te ich powolne drzwi. :D

TeRrahiel
Posty: 128
Rejestracja: 15 sie 2011, 18:47
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Post autor: TeRrahiel » 23 gru 2011, 19:47

fraktal pisze:Wczoraj na 192 było podobno SB. To z pewnością przez solbusy i te ich powolne drzwi. :D
SB od mniej więcej 12:40 do 21:00. Solbusy i ich powolne drzwi to jedno, dorzuć do tego rozkład, według którego nie powinieneś stać na czerwonych światłach, dobrze by było także nie zabierać ludzi z przystanków, tylko je omijać. Może wtedy dałoby się jechać punktualnie. A oprócz tego, pomysł z 2-minutowymi postojami na Wilanowskiej jest genialny sam w sobie:P

A wracając do tematu, udało mi się w końcu przejechać Solbusem jako kierowca i tak to wygląda z mojej perspektywy: brak wieszaka na kurtkę mimo naprawdę ogromnej ilości miejsca w kabinie za siedzeniem co najmniej denerwuje. Nie ma też jak zamocować podwieszek z informacjami pasażerskimi (taśma klejąca poszła w ruch:P). Na początku trudno było się przyzwyczaić do dziwnego kąta nachylenia pedału gazu, ale po pewnym czasie to przestało przeszkadzać. Drzwi otwierają się stanowczo za długo (to chyba przez to, że hamulec przystankowy załącza się z dużym opóźnieniem po zatrzymaniu). Zbiornik paliwa trzeba otwierać kluczem, co jest najmniej wygodnym rozwiązaniem w woroniczańskich wozach (jakby OC i tak nie trwało o wiele za długo). Brakuje mi też analogowego obrotomierza, choć oczywiście nie jest on niezbędny do szczęścia. I to tyle jeżeli chodzi o minusy.
Mimo tego, muszę przyznać, że Solbusem jeździ mi się super. Niemal tak przyjemnie jak Ikarusem 260. Z tym, że trudno mi sprecyzować, czemu tak jest. Na pewno swoje daje dobra dynamika i zwrotność wozu. Do tego lusterka są pomyślane wręcz genialnie (choć na początku trudno się przyzwyczaić do dwóch luster z lewej strony). Komputer pokładowy pokazuje bardzo wiele informacji, od temperatury wewnątrz i na zewnątrz wozu, przez poziom paliwa i AdBlue, po temperaturę silnika i skrzyni. Tu jednak jest pewien problem - na pewno nie zawsze pokazuje on prawdę (np. twierdzi, że spala 50 litrów na 100km, lub że przez 2 godziny spalił 950 litrów oleju:P). Sterownik wyświetlaczy też jest znacznie lepszy niż poprzednio stosowane w woroniczańskich wozach - min. pokazuję ulicę, na której znajduje się przystanek, co na pewno pomaga przy pierwszych jazdach nieznaną lub kiepsko poznaną przez kierowcę linią.
Ogólnie muszę przyznać, że jak poprawi się kilka mankamentów (i mam nadzieję, że są to na tyle proste rzeczy, że dwa miesiące się tak stanie), to będzie to jeden z najfajniejszych wozów na stanie R-1. Daje niesamowitą radość z prowadzenia autobusu. Z tym, że akurat miałem to nieszczęście, że wóz przed ostatnim półkursem stwierdził, że nie ma już w ogóle paliwa. Po pierwszym resecie nic się nie zmieniło. Dopiero po zresetowaniu zewnętrznym heblem i odczekaniu paru minut, autobus zorientował się, że ma jeszcze 40% oleju w zbiorniku i pozwolił mi zjechać na zakład.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 23 gru 2011, 20:47

kocur pisze:
SG pisze: Inne brygady obsługiwane nie Solbusami jeżdżą punktualnie w porywach do -2
Taa, zwłaszcza brygada 261/192 obsługiwana ikarusem. Jedzie po 21 a jest zwykle spóźniona minimum 5 minut.
Obie bwlki ubierają sie w poplochu na Wilanowskiej z racji krotkiego czasu na dojazd(?) i na ogół startują spóźnione.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

bartoni722
Posty: 12182
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 23 gru 2011, 21:20

Ja dziś zrobiłem kurs na 3/715. ;-) Oprócz tych monitorów b.fajny autobus.. Wcale tak nie przymulał, mieścił się w rozkładzie, a drzwi aż tak powolne nie były.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 gru 2011, 21:25

A ja zrobiłem półkurs 1027 na 012(B)/168 (ok. 85-90 minut). Wóz ma dobre przyśpieszenie, w korku bez problemu wyprzedził jadącą 15 minut wcześniej Scanie (A606 na 6/168). :smile:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 gru 2011, 21:25

ashir pisze:wyprzedził jadącą 15 minut wcześniej Scanie (A606 na 6/168). :smile:
Też mi sztuka...
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 gru 2011, 21:30

Wiem, wiem Grodzio. Ale tu zadecydowała sprytna jazda w korku, dobre przyśpieszenie, dzięki któremu mógł nadrabiać opóźnienie i szczęście: zamknięcie się przejazdu kolejowego tuż za autobusem.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 27 gru 2011, 13:55

Da się coś zrobić z tymi wyświetlaczami w Solbusach? :-k

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 27 gru 2011, 17:51

A co jest z nimi nie tak ? Jak dla mnie są czytelne.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 27 gru 2011, 17:53

mobil one pisze:A co jest z nimi nie tak ? Jak dla mnie są czytelne.
Chyba żartujesz. Z daleka zlewa to się w całość, a czcionka jest tak wąska, że szkoda gadać.. :-s

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 27 gru 2011, 18:02

Przystanek Ordynacka. Ja w kierunku Mariensztatu, 1034 :arrow: 5/222 wtacza się w zatokę w kierunku Spartańskiej. Gdybym nie wiedział, że 222 jeździ Nowym Światem, że linię obługuje Woronicza swoimi cudownymi Solbusami, to nie wiedziałbym, że 222 to 222. Masakra. Zlewały się ze sobą te wszystkie 'dwójki', nazwa krańca. ](*,)

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2312
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 27 gru 2011, 18:20

Pawel_ pisze:Przystanek Ordynacka. Ja w kierunku Mariensztatu, 1034 :arrow: 5/222 wtacza się w zatokę w kierunku Spartańskiej. Gdybym nie wiedział, że 222 jeździ Nowym Światem, że linię obługuje Woronicza swoimi cudownymi Solbusami, to nie wiedziałbym, że 222 to 222. Masakra. Zlewały się ze sobą te wszystkie 'dwójki', nazwa krańca. ](*,)
W 100% prawda - to samo na 192.

ODPOWIEDZ