Sąd nad 175

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 mar 2013, 11:39

Też mi się zdaje, że to niegłupi pomysł. Dublowanie kolei w mniejszym stopniu, przesadzenie chętnych do jazdy z Centralnego na Lotnisko do SKM, szybszy dojazd do metra i likwidacja 188 - linii, która rzeczywiście pracuje gorzej na Żwirkach. Więc podażą miejsc samego 175 można załatwić kilka relacji.

Nie wiem, czy pamiętacie, jak przez pewien czas 521 jeździło Trasą Łazienkowską...? Niestety Ochota darła się, że odebrano jej dojazd do Zawiszy. Żeby tylko taki głupi problem nie pojawił się w tej sytuacji.

[ Dodano: Pon 25 Mar, 2013 11:41 ]
Flash8222 pisze:Nie wiele, bo akurat w tej relacji mało samochodów skręca nawet w godzinach szczytu, więcej samochodów skręca w prawo w Waryńskiego lub nawet dalej w Poleczki.
Chyba Polną :D

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 11:48

Flash8222 pisze:
RobertP pisze:Tylko ile będzie się tracić czasu na skręcie w lewo z TŁ w Waryńskiego?
Nie wiele, bo akurat w tej relacji mało samochodów skręca nawet w godzinach szczytu, więcej samochodów skręca w prawo w Waryńskiego lub nawet dalej w Poleczki.
Wydawało mi się że właśnie odwrotnie jest... że tam do skrętu w lewo dużo chętnych....

A skręt w Poleczki to.... po skręcie w Waryńskiego, przejechaniu Puławskiej..... dobra, wiem że o Polną chodzi ;)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 mar 2013, 12:08

RobertP pisze:Wydawało mi się że właśnie odwrotnie jest... że tam do skrętu w lewo dużo chętnych....
Nie, góra na dwa cykle, w prawo potrafi się stać i cztery. Jeśli już to ja bardziej obawiałbym się o patelnię, ale stamtąd nie mam, że tak powiem, dokładnych danych.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Koszałek
Posty: 120
Rejestracja: 06 sty 2008, 23:46
Lokalizacja: Po drugiej stronie lustra

Post autor: Koszałek » 25 mar 2013, 12:12

To co zaproponował ZTM, to moim zdaniem prowokacja czystej wody. Zaproponowano likwidację kilku linii, na które absolutnie nikt się nie zgodzi. Od początku spodziewali się krucjaty w obronie linii takich jak 175, 422 i kilku innych. W czasie, gdy ludzie będą płonąć świętym oburzeniem i skądinąd słusznie bronić najlepszych połączeń, ZTM przy okazji będzie ciął takie linie jak 521.

Jeżeli jednak doszłoby do likwidacji na przykład 175, byłby to polityczny strzał dla HGW nawet nie w stopę, lub kolano, ale prosto w skroń. 175 bardzo szybko urośnie do rangi symbolu i Rejtanów za nie gotowych rozedrzeć szaty z pewnością nie zabraknie.
- Kochasz mnie?
- Kocham.
- Wyjdziesz za mnie?
- Nie.
- Złaź!

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 12:13

Na patelni też nie zdarzyło mi się stać dłużej jak 2-3 cykle do skrętu w lewo. Obserwacje o różnych godzinach ale niestety oprócz porannego szczytu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 mar 2013, 12:17

Nie wiem, czy pamiętacie, jak przez pewien czas 521 jeździło Trasą Łazienkowską...? Niestety Ochota darła się, że odebrano jej dojazd do Zawiszy. Żeby tylko taki głupi problem nie pojawił się w tej sytuacji.
Nie słyszałem. Ale jeśli nawet, to nadal problem 521, który jest minimalny przy 175. (I nie na ten wątek).
Bastian pisze:A gdyby 175 pojechało ze Żwirek ulicami Wawelską, Waryńskiego i Marszałkowską? Załatwiłoby połączenie WUM z Politechniką ( -> kasacja 188) oraz fragment relacji 117 (Politechnika - pl. Konstytucji - Centrum - Rondo de Palma) :-k
Spośród obecnych tu propozycji na pewno najsensowniejsze. Choć jestem bardzo sceptyczny, czy to lepsze od obecnego układu. I tak wymaga wzmocnienia 128, prawda?

Rozumiem, że wtedy 127 ma być nieruszane, a to 175 (słabsze od 128) ma jechać na Powiśle? Ale wtedy straszny zygzak wychodzi.

Kasacja 188 --> wzmocnienie 523?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 mar 2013, 12:33

Bastian pisze:A gdyby 175 pojechało ze Żwirek ulicami Wawelską, Waryńskiego i Marszałkowską? Załatwiłoby połączenie WUM z Politechniką ( -> kasacja 188) oraz fragment relacji 117 (Politechnika - pl. Konstytucji - Centrum - Rondo de Palma) :-k
Zanim napisałem o tym skręcie z TŁ w lewo na Pl. Na Rozdrożu to pomyślałem właśnie o tym wariancie ale stwierdziłem, że to w zasadzie będzie to samo 175 co obecnie tyle, że z niepotrzebnym oberkiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 mar 2013, 13:33

No to samo, co teraz, to nie. M Politechnika zamiast Zawiszy to różnica spora.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 mar 2013, 14:19

Bastian pisze:A gdyby 175 pojechało ze Żwirek ulicami Wawelską, Waryńskiego i Marszałkowską? Załatwiłoby połączenie WUM z Politechniką ( -> kasacja 188) oraz fragment relacji 117 (Politechnika - pl. Konstytucji - Centrum - Rondo de Palma) :-k
Pomysł fajny, gdyby nie fakt, że 175 omijałoby wtedy DWC, gdzie mimo wszystko sporo osób wsiada. A w Centrum miałoby inny przystanek niż 128.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36867
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 mar 2013, 14:28

Pan Piotr pisze:Pomysł fajny, gdyby nie fakt, że 175 omijałoby wtedy DWC, gdzie mimo wszystko sporo osób wsiada.
Na lotnisko -> pociąg, na Żwirki -> 128 i 504 z mnóstwem miejsc.
Pan Piotr pisze:A w Centrum miałoby inny przystanek niż 128.
A to, owszem, jest wada.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 mar 2013, 15:06

Ale na szczęście tylko w kierunku Żwirki, dokąd i tak mają różne trasy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36867
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 mar 2013, 15:46

KwZ pisze:Ale na szczęście tylko w kierunku Żwirki, dokąd i tak mają różne trasy.
Nie, żebym zrozumiał... :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 mar 2013, 16:07

Chodziło KwZ-owi o to, że problem tego na który przystanek iść byłby tylko dla ludzi, którzy by chcieli jechać do przystanku Pomnik Lotnika, Banacha-szpital, ks. Trojdena i Pruszkowska. Albo AŻ dla tych ludzi.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 25 mar 2013, 16:32

Bastian pisze:A gdyby 175 pojechało ze Żwirek ulicami Wawelską, Waryńskiego i Marszałkowską? Załatwiłoby połączenie WUM z Politechniką ( -> kasacja 188) oraz fragment relacji 117 (Politechnika - pl. Konstytucji - Centrum - Rondo de Palma) :-k
Pomysł niezły. Ale czy można pozbyć się 188 na TŁ? Jechałem tym przyznaję tylko 2 razy w szczycie rannym i byłem zaskoczony jego obciążeniem. Po całej dyskusji i argumentach różnych osób zaczynam się zastanawiać nad poniższym rozwiązaniem.
Wariant 1 :
175 do kasacji jednak.
188 zostaje
148 zostaje ale ma podbitą f do 20 min minimum
Wariant 2 :
175 zostaje ale do Pruszkowskiej (tu bym zrobił kryterium uliczne by nie jechać na Szczęściwice) z kursami wariantowymi do Lotniska (co 20/30)
188 i 148 bez zmian.
Uwaga w obydwu wariantach konieczna lepsza koordynacja po 20 z Lotniska obecna jest taka sobie.
Dlaczego tak: Kolej na Lotnisko to naprawdę nieporozumienie (punktualność, takt, zgadywanie przewoźnika, możliwość przesiadek, obecne usytuowanie stacji lotniskowej - otwarcie ex. T1 dużo nie pomoże stacja dalej będzie z boku - czy naprawdę nie może ten pociąg kończyć biegu wcześniej, nawet kosztem dorobienia jakichś zwrotnic - nikt nie może przyznać się do błędu?), rozsądnym wydaje się zapewnienie możliwości dojazdu z Lotniska w różne części miasta do przesiadek lub do celu.
Pozwolę sobie na drobną dygresję jak dojazd z lotniska jest rozwiązany za tzw. granicą.
1. Praga - kilka linii busowych w tym jedna silna co 6/12 - bardzo dobrze obciążona, taryfa miejska, bardzo łatwo kupić bilet. A - zapomniałem przedłużają metro A docelowo do Rużyn.
2. Budapeszt - linia busowa (200) do metra, obciążenie OK, taryfa miejska, zakup biletu to wyzwanie (jak ktoś był to wie).
3. Belgrad - bus do miasta, zapełnienie OK, bilet nabyłem bez problemu.
4. Bukareszt - bus do Centrum, musisz mieć leie, ale jest kiosk z biletami na peronie, wyzwaniem jest właściwe skasowanie biletu.
5. Berlin - kilka linii busowych, nie byłem tam dawno bo akurat muszę dojeżdżać w rejon Ostbahnhof i tu wybieram pociąg z Warszawy, czasowo wychodzi podobnie.
Świadomie nie piszę tu o innych miastach tzw. Zachodu bo to nieco inny świat, popatrzmy przez pryzmat podobnych krajów stąd naprawdę zastanówmy się nad tym czy pociąg na lotnisko jest koniecznie niezbędny.
Pzdr

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 mar 2013, 17:00

Równać trzeba do lepszych, nie do gorszych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany