Sąd nad 175

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Sąd nad 175

Post autor: Bywalec » 23 mar 2013, 10:59

[quote="Bastian"][/quote]Akurat dobrego i otwartego tematu do dyskusji o 175 nie widzę ;> No ale może ślepy jestem.
Akurat sądzę, że likwidacja 175 może wyjść tylko na dobre, w szczególności dla pociągów lotniskowych.
Obrazek

marko80
Posty: 2098
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 23 mar 2013, 11:04

Bywalec pisze:
Bastian pisze:
Akurat dobrego i otwartego tematu do dyskusji o 175 nie widzę ;> No ale może ślepy jestem.
Akurat sądzę, że likwidacja 175 może wyjść tylko na dobre, w szczególności dla pociągów lotniskowych.
Też tak uważam, to że linie kursuje od 1969 roku nie ma żadnego znaczenia. Skoro w trudnych czasach linię można zastąpić innymi np. 128 na odcinku Plac Piłsudskiego - Pruszkowska, oraz na odcinkach pruszkowska - sasanki/lotnisko chopina przez 504 i 188 to po co ma kursować 175? Bo jeździ po mieście od 1969 roku. A 110 jeździ na podobnej trasie od 1948 roku a 116 od 1946, jeżeli już mielibyśmy się bawić w daty.

Molo
Posty: 425
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 23 mar 2013, 11:04

Jak dla mnie powinno się skrócić do Hynka, tak jak kursowało 275. Samo podbicie 128 Żwirkom nie pomoże.

marko80
Posty: 2098
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 23 mar 2013, 11:05

Molo pisze:Jak dla mnie powinno się skrócić do Hynka, tak jak kursowało 275. Samo podbicie 128 Żwirkom nie pomoże.
jest też 188 + 504.

Molo
Posty: 425
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 23 mar 2013, 11:08

marko80 pisze:
Molo pisze:Jak dla mnie powinno się skrócić do Hynka, tak jak kursowało 275. Samo podbicie 128 Żwirkom nie pomoże.
jest też 188 + 504.
W których już teraz jest naprawdę duży tłok...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2013, 11:08

marko80 pisze:
Molo pisze:Jak dla mnie powinno się skrócić do Hynka, tak jak kursowało 275. Samo podbicie 128 Żwirkom nie pomoże.
jest też 188 + 504.
I to są linie wożące na ŻiW znacznie mniej pasażerów od 175.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

adner
Posty: 625
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 23 mar 2013, 11:09

fik pisze:
I to są linie wożące na ŻiW znacznie mniej pasażerów od 175.
Dodatkowo jeżdżące w inne rejony miasta i razem osiągające częstotliwość porównywalną z samym 175. A 504 to się nawet zatrzymuje na prawie takich samych przystankach co SKM :D

marko80
Posty: 2098
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 23 mar 2013, 11:16

Molo pisze:
marko80 pisze: jest też 188 + 504.
W których już teraz jest naprawdę duży tłok...
Tylko, że na 128 wypuści się zapewne dodatkowo same przeguby + podbije częstotliwość w godzinach szczytu z co 10 do co 6-7 minut. Głównym zadaniem 128 będzie zastąpienie 175 na odcinku plac piłsudskiego - trakt królewski - dworzec centralny - Zwirki - banacha - uniwersytet medyczny. Ta linia wtedy to zadanie spełni, a na dalszym odcinku zastąpi 175 188 i 504. Na lotnisko dodatkowo SKM + KM. ZTM już rok temu przebąkiwał o możliwej likwidacji 175. Bo jeżeli ludzie będą uparci to zostawią 175 kursujące np co 20 minut, które i tak prędzej czy później padnie. To nie miałoby sensu.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8425
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 23 mar 2013, 11:18

fik pisze:I to są linie wożące na ŻiW znacznie mniej pasażerów od 175.
:arrow: Pewnie dlatego, że często słyszę takie opinie: "Na lotnisko? Najlepiej 175". Wielu przyjezdnych spoza Warszawy kojarzy tylko tę linię jako połączenie lotniska z Dworcem Centralnym i Śródmieściem. I żadna promocja SKM-ki nie była chyba w stanie większości z nich przekonać do zmiany przyzwyczajeń. Można rzec, że to linia trochę "kultowa", bo najbardziej znana.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2013, 11:52

Ze względu na te wszystkie Uniwersytety, Szpitale itd. mocne (nawet co 5 min w szczycie albo z 328 do Rakowca albo Hynka) 128 byłoby wystarczające, choć powinno nazywać się 175 :p - tyle, że to właśnie ze względu na pomyłki turystów nie przejdzie.

Natomiast to nie lotnisko generuje pasażerów w 175, jak by się nie zaklinać. Po prostu różne źródła i cele na Żwirkach - sądzę, że 128 do Piłsudskiego większość z nich obsłuży.

Przydałoby się jednak połączyć tą akcję z wycięciem S3 i wzmocnieniem S2 do poziomu 15/20/20, bez kooordynacji (innej, niż wynikająca z wymogów kolejowych) z KML.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 1150
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 23 mar 2013, 11:57

Nie ma mowy o wycięciu S3. Pamiętaj że ta linia łączy także Legionowo i nikt nie dopuści do jej likwidacji.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 2863
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 23 mar 2013, 12:00

A powinni dopuścić, i przenieść pociągi na S9 (z kursami skróconymi do Gdańskiego, tak).
2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13 14
15 17

Awatar użytkownika
konri
Posty: 1150
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 23 mar 2013, 12:07

Jestem sceptyczny co do tego pomysłu. Podbić S9 - dobrze, ale i tak Legionowo straci bezpośredni dojazd do centrum oraz do Dworca Wschodniego i Centralnego.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1334
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory/Ochota

Post autor: Os0 » 23 mar 2013, 12:18

Wszystko do osiągnięcia z jedną przesiadką.
:mewa: 2 17 211 509 511 516 723 731 N03 N63
1 9 15 128 136 154 157 172 186 208 414 N01 N38 N88

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2013, 15:18

MZ pisze:I żadna promocja SKM-ki nie była chyba w stanie większości z nich przekonać do zmiany przyzwyczajeń.
Kwestia słabej dostępności kolei, która w dodatku jeździ z zupełnie różnych dworców w Śródmieściu (przez to w kierunku na lotnisko, częstotliwość wypada 30 minut). O burdelu taryfowym z KML nie wspomnę - mało kto jest się w stanie w tym połapać.
Molo pisze:Jak dla mnie powinno się skrócić do Hynka, tak jak kursowało 275. Samo podbicie 128 Żwirkom nie pomoże.
Owszem, to już jakieś rozwiązanie jest.
konri pisze:Nie ma mowy o wycięciu S3. Pamiętaj że ta linia łączy także Legionowo i nikt nie dopuści do jej likwidacji.
Jest S9 i KML - wystarczy. S3 ze swoją częstotliwością i brakiem regularności nie zachęca do podróży.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Zablokowany