Warszawa biurowa
Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte
Powinieneś uzupełnić listę:
Paryż - 21 274 os./km²
Londyn - 5200 os./km²
Bruksela - 7113 os./km²
Barcelona - 15 931/km²
Monachium - 4 440 osób/km²
Madryt - 5410,40 os./km²
Sztokholm - 4600 os./km²
Kopenhaga - 5876,2 os./km²
Moskwa - 4554 os./km²
Pozdrawiam.
Paryż - 21 274 os./km²
Londyn - 5200 os./km²
Bruksela - 7113 os./km²
Barcelona - 15 931/km²
Monachium - 4 440 osób/km²
Madryt - 5410,40 os./km²
Sztokholm - 4600 os./km²
Kopenhaga - 5876,2 os./km²
Moskwa - 4554 os./km²
Pozdrawiam.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Paryż i Brukselę porównuj ze Śródmieściem, a nie z całą Warszawą.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Powinieneś uzupełnić listę:
Paryż - 21 274 os./km²
Londyn - 5200 os./km²
Bruksela - 7113 os./km²
Barcelona - 15 931/km²
Monachium - 4 440 osób/km²
Madryt - 5410,40 os./km²
Sztokholm - 4600 os./km²
Kopenhaga - 5876,2 os./km²
Moskwa - 4554 os./km²
Pozdrawiam.
Paryż - 21 274 os./km²
Londyn - 5200 os./km²
Bruksela - 7113 os./km²
Barcelona - 15 931/km²
Monachium - 4 440 osób/km²
Madryt - 5410,40 os./km²
Sztokholm - 4600 os./km²
Kopenhaga - 5876,2 os./km²
Moskwa - 4554 os./km²
Pozdrawiam.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
Z jakiego powodu - czym to motywujesz?Paryż i Brukselę porównuj ze Śródmieściem, a nie z całą Warszawą.
A czym jest np. Barcelona w rozumieniu tej tabelki?A teraz sobie zobacz, co to jest "Paryż" w rozumieniu tej tabelki.
(jest jakiś błąd na stronie, posty publikowane są z opóźnieniem, czasem z powodu błędu podwójnie).
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tym motywuję, że zarówno Paryż, jak i Bruksela administracyjnie obejmują wyłącznie dość ścisłe centrum miasta. Bruksela bez Ixelles lub Paryż bez Neuilly-sur-Seine to jak Warszawa bez Mokotowa lub Grochowa. Ot, uchwalmy, że za tydzień Warszawa będzie od TŁ do mostu Gdańskiego, a cała reszta to będą osobne miasta - tak jest tam właśnie. Nie inkorporowano tam przedmieść, jak u nas choćby w 1915 (Mokotów) i 1951 (Bródno). Zdajesz sobie sprawę, że gdy dzielnice centralne były osobną gminą, to wskaźniki gęstości zaludnienia tego obszaru były ździebko inne, niż dla całej Warszawy?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rozwój nie polega na powtarzaniu cudzych błędów - trzeba iść na skróty. Tylko tak da się dogonić czołówkę - po cięciwie wykonywanych przez nich zawijasów. Czy Japonia powojenną odbudowę rozpoczęła od odtworzenia feudalnej kasty samurajów? Niewydajemisie.
Swoją drogą - jaką niby "obwodnicę śródmieścia" ma taki Wiedeń na przykład? Bo chyba nie mówimy o Gurtelu, który ma parametry na poziomie ciągu Towarowa - Okopowa (bo już TŁ jest bardziej bezkolizyjna) modulo tramwaj w tunelu/na estakadzie częściowo przerobiony na lekkie metro?
A w ogóle porównywanie z Warszawą miast typu Paryż, Moskwa czy Londyn (a nawet Madryt) jest idiotyczne. To jak porównywać z Warszawą, bo ja wiem, Bytom. Można porównywać pojedyncze rozwiązania - korytarzy transportowych, dzielnic- ale zawsze w kontekście liczbowym... nawet Berlin jest na granicy porównywalności (co zresztą widać po tym, że Legionowo nie ma własnej sieci tramwajowej).
Swoją drogą - jaką niby "obwodnicę śródmieścia" ma taki Wiedeń na przykład? Bo chyba nie mówimy o Gurtelu, który ma parametry na poziomie ciągu Towarowa - Okopowa (bo już TŁ jest bardziej bezkolizyjna) modulo tramwaj w tunelu/na estakadzie częściowo przerobiony na lekkie metro?
A w ogóle porównywanie z Warszawą miast typu Paryż, Moskwa czy Londyn (a nawet Madryt) jest idiotyczne. To jak porównywać z Warszawą, bo ja wiem, Bytom. Można porównywać pojedyncze rozwiązania - korytarzy transportowych, dzielnic- ale zawsze w kontekście liczbowym... nawet Berlin jest na granicy porównywalności (co zresztą widać po tym, że Legionowo nie ma własnej sieci tramwajowej).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mnie to zastanawia. W Europie jest wiele miast mniejszych, większych, z gęstszą i rzadszą zabudową, z różnymi układami ulic i jakoś wszyscy zamykają drogi w centrum, nikt nie buduje obwodnic (przynajmniej nie kojarzę) w dużych miastach i jakoś wszyscy sobie raczej ten system chwalą.
Nawet w USA widać zmianę myślenia.
Nawet w USA widać zmianę myślenia.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nie sądzę, żeby 3+3 nie było realizowane w następnej perspektywie finansowej UE.Aligator pisze:Perspektywa UE to jedno, realizacja to drugie.
Znajomi korzystający z tej trasy po zamknięciu metra mówią o co najmniej 15-minutowym wydłużeniu podróży.Aligator pisze:Poza tym, wzdłuż pierwszej linii masz poprowadzony tramwaj i w sumie również nie jedzie on wolno
Bo jezdnia nie była zwężana. Ale taki plan (zwężenia bądź uspokojenia ruchu) gdzieś się przewija i myślę, że w jakimś zakresie jednak zostanie zrealizowany.Aligator pisze:Nie, ale Marszałkowska jest przykładem tego że pomimo budowy metra ruch samochodowy wzdłuż ciągu nadal pozostaje.
Nie wiem, w jaki sposób niby ma zgarnąć, skoro M2 nie jedzie i nie będzie jechać na lotnisko czy Służewiec.Aligator pisze:Ponad to wytłumacz mi jedno. Jaki był w takim razie sens niedawnego rozwoju SKM-lotnisko na średnicy, skoro M2 zgarnie blisko 90% pasażerów SKM-u?
Linia średnicowa nigdy nie będzie pełniła znaczącej roli w obsłudze ulicy Świętokrzyskiej i powstającego tam zagłębia biurowego.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie. Japonia odbudowała się dzięki wojnie koreańskiej i wietnamskiej - najzwyczajniej w świecie otworzyli fabryki broni i amunicji...Czy Japonia powojenną odbudowę rozpoczęła od odtworzenia feudalnej kasty samurajów? Niewydajemisie.
Poza tym Japończycy najzwyczajniej byli gospodarczymi nacjonalistami (do dziś prezes/wyższy pracownik japońskiej firmy musi mieć samochód, ale bardzo niemile widziane jest gdy samochód nie jest rodzimej produkcji).
Poza tym jeśli założyć, wyciąganie przez nich wniosków podczas odbudowy, warto wspomnieć że nie odrzucili jednak samochodu, pomimo bardzo mocno rozwiniętej kolei i frachtu.
Ps.
Klasa samurajów została rozwiązana w XIX wieku... w imperialnej Japonii ich nie było.
MeWo to zweryfikuje jeszcze czas.Nie sądzę, żeby 3+3 nie było realizowane w następnej perspektywie finansowej UE.
Póki co mamy kryzys w Polsce, Warszawa wyprzedaje się ze wszystkiego by mieć pieniądze na bieżące wydatki a budżet centralny się sypie z deficytem na poziomie 45-50 mld PLN.
Nikt nawet nie wie jak będzie wyglądał przyszłoroczny budżet, bo póki co jest konieczna nowela obecnego.
Jak tak dalej pójdzie to za 2 lata zostanie wprowadzona dyscyplina finansowa i koniec inwestycji.
To jest polska rzeczywistość.
Europejska wcale nie wygląda lepiej bo z miesiaca na miesiąc koszty życia na kredyt dają o sobie mocniej znać. Kto wie czy za 3 lata UE nie wstrzyma realizacji swoich prognoz?
Oczywiście mogę się mylić, lecz wątpię by wówczas ktokolwiek martwił się budową 6 stacji metra w Wawie.
I co to ma udowodnić MeWo.Znajomi korzystający z tej trasy po zamknięciu metra mówią o co najmniej 15-minutowym wydłużeniu podróży.
Że tramwaj jedzie wolniej od metra - to chyba jasne, czy może to że przesiadka kosztuje czas?
Bo to też jasne.
Ni jak nie zaprzeczyło to temu co napisałem wcześniej w tej kwestii.
01. Proszę Cię. Przecież napisałem że M2 będzie ulepszoną wersją ciągu średnicowego. Ulepszoną, ponieważ zatrzyma się w dwóch ruchliwych miejscach w których średnica się nie zatrzymuje.Nie wiem, w jaki sposób niby ma zgarnąć, skoro M2 nie jedzie i nie będzie jechać na lotnisko czy Służewiec.
Linia średnicowa nigdy nie będzie pełniła znaczącej roli w obsłudze ulicy Świętokrzyskiej i powstającego tam zagłębia biurowego.
02. Przejmie ruch średnicy do śródmieścia, przejmie ruch średnicy na wolę i na Świętokrzyską.
Twierdzenie że Średnica nie obsługuje Świętokrzyskiej to kłamstwo, ponieważ PKP Śródmieście oddziałuje jak najbardziej aż po od Marszałkowskiej po Świętokrzyską. Odległości są na tyle niewielkie że pieszo można dojść, ewentualnie podjechać 1-2 przystanki.
03. jak wielki jest ten potok ruchu na Służewiec że musi go realizować SKM w miejsce możliwych (tańszych dla miasta) KM? (że tańsze to udowodniono, nawet Zielone Mazowsze trąbiło że SKM jest przeszło dwukrotnie droższym projektem niż zlecenie realizacji KM).
Pytam zatem po raz kolejny jaki był sens inwestowania w linię lotniskową i dedykowany jej unijny tabor (którego gdzie indziej nie można używać), skoro metro przejmie większość ruchu do Śródmieścia?
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
A co ważniejsze, całego Wawra, Białołęki itp. Jak ktoś chce, to można patrzeć na samo Śródmieście Wawy, wychodzi wtedy jakieś 8-10 tys. os./km2.Bastian pisze:Nie inkorporowano tam przedmieść, jak u nas choćby w 1915 (Mokotów) i 1951 (Bródno).
A Aligatorowi polecam zapoznanie się z definicją (granic) miasta w Chinach
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Na drogi tym bardziej nie będzie.Aligator pisze:Nikt nawet nie wie jak będzie wyglądał przyszłoroczny budżet, bo póki co jest konieczna nowela obecnego.
Jak tak dalej pójdzie to za 2 lata zostanie wprowadzona dyscyplina finansowa i koniec inwestycji.
15 minut bez przesiadki. Na proponowanym ciągu do pl. Bankowym nie sądzę, żeby koryzści czasowe z tytułu tunelu były istotne.Aligator pisze:I co to ma udowodnić MeWo.
Że tramwaj jedzie wolniej od metra - to chyba jasne, czy może to że przesiadka kosztuje czas?
Bo to też jasne.
Ni jak nie zaprzeczyło to temu co napisałem wcześniej w tej kwestii
Ad. 01. To że coś napisałeś ma być potwierdzeniem ogólnej tezy?Aligator pisze:01. Proszę Cię. Przecież napisałem że M2 będzie ulepszoną wersją ciągu średnicowego. Ulepszoną, ponieważ zatrzyma się w dwóch ruchliwych miejscach w których średnica się nie zatrzymuje.
02. Przejmie ruch średnicy do śródmieścia, przejmie ruch średnicy na wolę i na Świętokrzyską.
Twierdzenie że Średnica nie obsługuje Świętokrzyskiej to kłamstwo, ponieważ PKP Śródmieście oddziałuje jak najbardziej aż po od Marszałkowskiej po Świętokrzyską. Odległości są na tyle niewielkie że pieszo można dojść, ewentualnie podjechać 1-2 przystanki.
03. jak wielki jest ten potok ruchu na Służewiec że musi go realizować SKM w miejsce możliwych (tańszych dla miasta) KM? (że tańsze to udowodniono, nawet Zielone Mazowsze trąbiło że SKM jest przeszło dwukrotnie droższym projektem niż zlecenie realizacji KM).
Pytam zatem po raz kolejny jaki był sens inwestowania w linię lotniskową i dedykowany jej unijny tabor (którego gdzie indziej nie można używać), skoro metro przejmie większość ruchu do Śródmieścia?
Ad. 02. Średnica w minimalnym stopniu obsługuje Świętokrzyską. I w porównaniu do metra - kipeskim i niefunkcjonalnym. Za pomocą takich rozwiązań nie przyciągniesz ludzi do komunikacji zbiorowej. I jeszcze jedno - to nie średnica powoduje rozwój tyhc obszarów.
Ad. 03. Metro, a zwłaszcza II linia, bo o niej mowa, przejmie większość ruchu na trasie ze Służewca?
Czy trzeba było wydawać pieniądze? Może trzeba było, żeby pociągi zaczęły odgrywać jakąś rolę w obsłudze miasta. Jakoś wcześniej KM-y nie kwapiły się do porządnej obsługi tej trasy, a i nie wiem, czy kibel bez klimy to właściwy standard obsługi.
Co do danych ZM na temat kosztów obsługi - nie odnoszę się, bo nie widziałem tych danych. W ich opracowaniach zdarzają się błędy metodologiczne, więc nie przywiązywałbym dużej wagi. Poza tym trzeba wiedzieć co się porównuje. W każdym razie to KM-y w ostatnich ladach mocno wywindowały swoje stawki za pociągokm - to przecież to jest jeden z zasadniczych powodów problemów ze wspólnym biletem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Tylko wiesz MeWa, w tym wypadku mowa o infrastrukturze drogowej, która już istnieje i o tym żeby jej nie ograniczać, a nie o budowie nowych dróg a to różnica.Na drogi tym bardziej nie będzie.
Nie wiem po co mi robisz wykład, przecież napisałem Ci że będzie ulepszoną wersją tego samego ciągu.Ad. 02. Średnica w minimalnym stopniu obsługuje Świętokrzyską. I w porównaniu do metra - kipeskim i niefunkcjonalnym. Za pomocą takich rozwiązań nie przyciągniesz ludzi do komunikacji zbiorowej. I jeszcze jedno - to nie średnica powoduje rozwój tyhc obszarów.
Gdy "ogryzek" powstanie, to funkcjonowanie SKM na średnicy straci sens (utrzymanie projektu będzie zbyt drogie w stosunku do korzyści jakie będzie oferował). Sama obecność metra w ciągu Świętokrzyskiej, zmusi KM do działania w ramach systemu, nie będzie konieczności utrzymywania SKM jako "straszaka".
Czy gdzieś napisałem że średnica powoduje jakiś rozwój? Generalnie tak długo jak PKP nie sprzeda ziemi wokół średnicy to linia kolejowa będzie mało atrakcyjna.
Być może mnie czymś zaskoczysz, ale nie sądzę by ze Służewiec generował tak duży ruch by miasto utrzymywało tam SKM - zwłaszcza w formie długich/enegrożernych EZT, które zakupiono na tę trasę.Czy trzeba było wydawać pieniądze? Może trzeba było, żeby pociągi zaczęły odgrywać jakąś rolę w obsłudze miasta. Jakoś wcześniej KM-y nie kwapiły się do porządnej obsługi tej trasy, a i nie wiem, czy kibel bez klimy to właściwy standard obsługi.
Z tego co mi wiadomo zaludnienie Śródmieścia nie przekracza 8,5 tys.A co ważniejsze, całego Wawra, Białołęki itp. Jak ktoś chce, to można patrzeć na samo Śródmieście Wawy, wychodzi wtedy jakieś 8-10 tys. os./km2.
Pozostałe "śródmiejskie dzielnice" różną ale niższą gęstość.
Patrzenie na dzielnice wybiórczo jest moim zdaniem bez sensu, bo mniej i bardziej zaludnione dzielnice są praktycznie w każdej aglomeracji.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Przecież już generuje...Aligator pisze:Być może mnie czymś zaskoczysz, ale nie sądzę by ze Służewiec generował tak duży ruch by miasto utrzymywało tam SKM
Pisząc o samym Paryżu (lub Brukseli) patrzysz właśnie wybiórczo.Aligator pisze:Patrzenie na dzielnice wybiórczo jest moim zdaniem bez sensu, bo mniej i bardziej zaludnione dzielnice są praktycznie w każdej aglomeracji.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow