Most Północny - propozycje ZTM

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 cze 2012, 19:07

Vilén pisze:
MisiekK pisze: Czemu nie - inne linie nie muszą się tam zatrzymywać.
Właściwie, to innych linii tam nie ma... za to problemem może być, że przystanek znajduje się pośrodku pasa rozbiegowego.
212 stoi 2-3 minuty na Żabie to i 176 może sobie tam stać. Zresztą ten pas rozbiegowy służy jedynie do wyprzedzania za światłami... Na przystanku staje tylko N14, N64 i Kupcobus

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 11 cze 2012, 20:44

Glonojad pisze:Pasy rozbiegowe na ulicach miejskich, do tego na skrzyżowaniach z całodobową (lub niemal całodobową) sygnalizcją świetlną to bzdurka postgierkowska.
Z tym to akurat racja, tylko problem w tym, że w warszawskim ratuszu nadal siedzą wyznawcy drogowego gierkokatowicyzmu...
SławekM pisze: 212 stoi 2-3 minuty na Żabie to i 176 może sobie tam stać.
No ale 212 to stoi na Wincentego, nie na Odrowąża.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2012, 21:16

Ale jakie inne autobusy na tej Odrowąża jeżdżą? IMHO miejsce na postój wyrównawczy nawet i równy połowie następstwa jest dobre. Choć niewykluczone, że wymaga zatwierdzenia nowego Projektu Organizacji Ruchu.

Choć jak już z tej Żaby ma jeździć, to niech to będzie przyzwoita linia lokalna co te 15 minut, nawet i na małych autobusach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 17 cze 2012, 23:51

Ciąg dalszy na temat 101. czyli przystanki:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/int2ka ... ir-wpk.jpg
Zatem jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to ...
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 cze 2012, 0:05

tarantula01 pisze:Zatem jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to ...
Korowaj równolegle zdąży z progami i sprawa się skończy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 18 cze 2012, 0:48

MisiekK pisze:
tarantula01 pisze:Zatem jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to ...
Korowaj równolegle zdąży z progami i sprawa się skończy.
Ale Marcin chce ich na Nowodworskiej:
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000 ... orowaj.pdf
Zresztą:
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000 ... orowaj.pdf
A wg mnie mieszkańcy chcą progów, bo one wyeliminują ciężarówki jadące z/od Piaskarza właśnie Nowodworską. Choć te "przyjazne autobusom", to chyba nie... :-k
Na to jeszcze poczekamy:
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000 ... tumasz.pdf
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000 ... tumasz.pdf
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 cze 2012, 8:37

A kto wie, jak będzie wyglądała docelowa oferta tramwajowa na Moście Północnym?
Czy przewidziano linię jadącą do miasta, czy tylko dowozówkę?

Czemu pytam? Bo dzisiaj na stacji Ratusz dwa pociągi metra w kierunku Centrum musiałem przepuścić, z racji braku miejsc.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 cze 2012, 8:40

Na razie wahadełko do Młocin, bo na tyle wystarczy dwukierunków.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 18 cze 2012, 9:39

Piottr pisze:A kto wie, jak będzie wyglądała docelowa oferta tramwajowa na Moście Północnym?
Czy przewidziano linię jadącą do miasta, czy tylko dowozówkę?
Podobno mają zamiar skierować na Tarchomin linię 17, ale to będzie dopiero jak wybudują już jakiś odcinek zakończony pętlą...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 cze 2012, 9:55

Piottr pisze:Czemu pytam? Bo dzisiaj na stacji Ratusz dwa pociągi metra w kierunku Centrum musiałem przepuścić, z racji braku miejsc.
Toż to poranny standard. Na Ratuszu i tak jest nieco lepiej (z racji rotacji pasażerów) niż na Gdańskim ;)

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 cze 2012, 10:04

person pisze:
Piottr pisze:Czemu pytam? Bo dzisiaj na stacji Ratusz dwa pociągi metra w kierunku Centrum musiałem przepuścić, z racji braku miejsc.
Toż to poranny standard. Na Ratuszu i tak jest nieco lepiej (z racji rotacji pasażerów) niż na Gdańskim ;)
Zawsze jeździłem tramwajem z Muranowa do Hożej, więc w starciu z metrem jako że nie mam tramwaju ani żadnej linii zastępczej w pożądanej relacji, przeżyłem szok kulturowy.

Może warto by było rozważyć skrócenie co drugiego pociągu metra do pl. Wilsona, skoro metro w godzinie szczytu i tak kursuje co 3 minuty z powodu wydłużonej wymiany pasażerskiej... A tak by było co 2 minuty na odcinku centralnym (bo co drugi pociąg nie byłby meganaladowany) a na odcinku północnym co 4. Ale to przeczy idei "wepchania całej Białołęki do Metra na Młocinach"...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 cze 2012, 10:25

A czy metro mogłoby już kursować częściej niż co 2'? Bo rozwiązaniem problemu nie jest skracanie kursów, tylko może być zwiększenie częstotliwości...

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 cze 2012, 10:50

person pisze:A czy metro mogłoby już kursować częściej niż co 2'? Bo rozwiązaniem problemu nie jest skracanie kursów, tylko może być zwiększenie częstotliwości...
Metro nie może kursować częściej z powodu czasu wymiany pasażerów, która wynosi ponad minutę przy takim zapełnieniu i braku możliwości wysiadania bo przy drzwiach się kłębią oczekujący na wsiadanie. A może zatrudnienie "dopychaczy" których główną rolą byłoby dyscyplinowanie pasażerów blokujących wysiadanie rozwiązałoby problem?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 cze 2012, 11:57

Jak będzie jeździć częściej, to wysiadanie będzie szybsze.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 cze 2012, 13:21

MichalJ pisze:Jak będzie jeździć częściej, to wysiadanie będzie szybsze.
Myślę że to jest sprzężenie zwrotne w przeciwnym kierunku - jeździ za rzadko, bo nie wyrabia się czasowo z wymianą pasażerów. Pociąg nie może ruszyć ze stacji dopóki w poprzednim peronie coś stoi. Być może przejście na kabinówkę ułatwiłoby to, ale wtedy pociągi by stały w tunelu przed stacją i czekały.

ODPOWIEDZ