Strona 94 z 113

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 10 lis 2022, 16:00
autor: Łukasz
ashir pisze:Kostrzewskiego jest na trasie podstawowej. ;-)
W jedna stronę, w druga jest 52.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 10 lis 2022, 16:43
autor: TGM
michael112 pisze:
10 lis 2022, 14:17
Niech się ludzie przyzwyczajają że tramwaje się tam będą zatrzymywać. :D
To trzeba zlikwidować Truskawiecką i Batumi żeby ludzie się przyzwyczaili, że tramwaje tam się nie będą zatrzymywać.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 10 lis 2022, 23:14
autor: michael112
No właśnie nie rozumiem, dlaczego nie wybudowano niektórych przystanków dla tramwajów. Zwłaszcza Truskawieckiej, bo Batumi to można uznać że za blisko sąsiednich, podobnie Instytut Neurologii. (Chociaż przy placówce zdrowotnej to wysiadają siłą rzeczy osoby słabowite - utrudnianie im dojazdu to niekoniecznie dobry pomysł.)
Jeśli przystanek był i to dla linii przyspieszonych, znaczy że ludzie korzystają. Prawdopodobnie pięćsetki zostaną zlikwidowane po uruchomieniu tramwaju i pogorszy im się oferta. (Chociaż casus 171 pokazuje że wcale niekoniecznie. Nie zdziwiłbym się jakby zwłaszcza 519 zostało co 30 minut, choćby ze względu na Powsin.)

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 11 lis 2022, 12:24
autor: Bastian
Do tramwaju ludzie są skłonni dochodzić z nieco większej odległości (a do metra z jeszcze większej), więc należy to wykorzystać do przyspieszenia podróży. Tramwaj zawsze trzeba balansować między szybkością a dostępnością. Można naćkać przystanków co 150 metrów, tylko wtedy okaże się mało atrakcyjny do jazdy.

A na osłonę zostawia się jakiś autobus (jak 103 na Marymonckiej tam, gdzie zlikwidowano przystanki tramwajowe).

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 1:10
autor: TGM
Dodanie przystanku Kostrzewskiego miałoby uzasadnienie gdyby zatrzymało się tam też 503. Wcześniej można było z Sobieskiego dojechać do Dolnej pięćsetkami i liczyć, że się 503 trafi, a nie czekać na 116. A teraz to już trzeba przełazić między przystankami.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 9:44
autor: Piottr
^^
Cóż skoro autobusy 501, 519 i 522 i tak tam stoją w korku niemal cały dzień, to co za problem podczas tego stania obsłużyć przystanek, conie?

A swoją drogą 501 to już dawno powinno utracić status linii przyspieszonej bo to parodia jest, że omija na trasie dwa przystanki...

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 11:10
autor: michael112
Cała trójka się nadaje żeby utracić status linii przyspieszonej. A niby 519 lepsze? Od Św. Bonifacego (gdzie rozjeżdża się z 501) to chyba nie pomija ani jednego(!!!) przystanku aż do samego Powsina.
522 nie pamiętałem, ale specjalnie sprawdziłem z rozkładem i też niczego nie pomija. Chyba że liczyć to że zdaje się wysadza pasażerów na Branickiego, a potem jedzie na pusto do Sarmackiej, ale raczej trudno to liczyć jako pomijanie czegoś (niech eksperci się wypowiedzą).

Czyli cała trójka na swojej trasie pomija:
- 1,5 x Tor Stegny (dwa razy na południe, raz na północ)
- Konduktorską kier. Dw. Centralny
- DS Riviera
- Hoża.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 11:14
autor: Łukasz
michael112 pisze:Cała trójka się nadaje żeby utracić status linii przyspieszonej. A niby 519 lepsze? Od Św. Bonifacego (gdzie rozjeżdża się z 501) to chyba nie pomija ani jednego(!!!) przystanku aż do samego Powsina.
Utracą, jak zrobią tramwaj. Albo może uda się jakieś przystanki wtedy usunąć…

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 11:16
autor: michael112
Łukasz pisze:
16 lis 2022, 11:14
Utracą, jak zrobią tramwaj. Albo może uda się jakieś przystanki wtedy usunąć…
Wtedy to chyba usuną te linie. Chociaż kto wie, przynajmniej 519 ma pewne szanse się ostać jako linia co pół godziny bez kursów skróconych do Wilanowa. Powsin już raz (rękami proboszcza podobno) wybronił tę linię, to może wybronić po raz drugi, bo przecież tramwaj tam nie pojedzie.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 11:30
autor: Autobus Czerwon
Jeżeli już coś musi jeździć bezpośrednio ze św. Centrum i Dworca Centralnego do Powsina raz na ruski rok, to równie dobrze mogą tam jechać wydłużone kursy 131 które kończą obecnie trasę na pętli Wilanów.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 12:40
autor: ashir
michael112 pisze:
16 lis 2022, 11:10
Cała trójka się nadaje żeby utracić status linii przyspieszonej. A niby 519 lepsze? Od Św. Bonifacego (gdzie rozjeżdża się z 501) to chyba nie pomija ani jednego(!!!) przystanku aż do samego Powsina.
522 nie pamiętałem, ale specjalnie sprawdziłem z rozkładem i też niczego nie pomija. Chyba że liczyć to że zdaje się wysadza pasażerów na Branickiego, a potem jedzie na pusto do Sarmackiej, ale raczej trudno to liczyć jako pomijanie czegoś (niech eksperci się wypowiedzą).

Czyli cała trójka na swojej trasie pomija:
- 1,5 x Tor Stegny (dwa razy na południe, raz na północ)
- Konduktorską kier. Dw. Centralny
- DS Riviera
- Hoża.
522 kończy na Branickiego (przystanek dla wysiadających), bo dalej ma przystanek techniczny, gdzie odbywa postój. A Sarmacka jest przystankiem dla wsiadających. Niczego nie pomija.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 12:44
autor: michael112
Autobus Czerwon pisze:
16 lis 2022, 11:30
Jeżeli już coś musi jeździć bezpośrednio ze św. Centrum i Dworca Centralnego do Powsina raz na ruski rok, to równie dobrze mogą tam jechać wydłużone kursy 131 które kończą obecnie trasę na pętli Wilanów.
Pytanie czy samo 131 przetrwa otwarcie tramwaju w niezmienionej postaci? Nie ma gwarancji że ZTM nie zdecyduje się na jej zamianę w dowozówkę do tramwaju kończącą w okolicach przystanku SIELCE. Albo też pozostawi samo 180, z przesiadką na tramwaj.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 13:01
autor: Autobus Czerwon
Prędzej spodziewałbym się komasacji ze 109 lub 187.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 14:41
autor: Łukasz
Co pół godziny na pewno przetrwa.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 16 lis 2022, 14:47
autor: michael112
Autobus Czerwon pisze:
16 lis 2022, 13:01
Prędzej spodziewałbym się komasacji ze 109 lub 187.
Z punktu widzenia projektowania układu dowozówkami, to mi pasuje pożenienie czerniakowskich końcówek 131 i 167, tworząc autobusową dowozówkę takiej oto postaci: SADYBA - Powsińska - Czerniakowska - Bartycka - SIEKIERKI-SANKTUARIUM.
167 to w ogóle może wylecieć po zakończeniu budowy tramwaju na Rakowieckiej, Bitwy i tunelu pod dw. Zachodnim, zostawiając jakieś zastępstwo na odcinku przejętym niedawno od 154 (paradoksalnie nie wiem czy nie warto by 154 wróciło wówczas na poprzednią trasę?).