Nowe wagony dla metra
Moderator: JacekM
Z Nowego Sącza rusza transport ostatniego(?) Inspiro.
Pierwsze wzmianki o potrzebie zakupów taboru na obsługę sieci zwiększonej nie tylko o 3+3, ale i 3+2:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48456.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48456.html
Najpierw niech patałachy coś zrobią, żeby M1 - które miało jeździć z większą częstotliwością, a nie wolniej - rano tak się nie korkowało.
W nawiązaniu do artykułu, zdecydowanie czuje się w grupie miłośników starych składów, zwłaszcza "zemst Putina" - ładny olschoolowy design, widno, przestrzennie, szerokie drzwi, bez żadnych słupków po środku przejść, wygodne siedzenia, naturalna klimatyzacja, duże, czytelne wyświetlacze...
W nawiązaniu do artykułu, zdecydowanie czuje się w grupie miłośników starych składów, zwłaszcza "zemst Putina" - ładny olschoolowy design, widno, przestrzennie, szerokie drzwi, bez żadnych słupków po środku przejść, wygodne siedzenia, naturalna klimatyzacja, duże, czytelne wyświetlacze...
Nie do końca rozumiem po co (i komu?) sprzedawać rosyjskie składy... Nie lepiej zmodernizować, jak w Pradze?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Ja bym to określił jako "syndrom 14WE" - które też niby cały czas są do sprzedaży, ale są potrzebne.JacekM pisze:Nie do końca rozumiem po co (i komu?) sprzedawać rosyjskie składy... Nie lepiej zmodernizować, jak w Pradze?
Serio zastanawia mnie komu chcieliby je sprzedać... Cała Rosja odpada z oczywistych względów, w Mińsku raczej nie potrzeba. Pozostają metropoliteny ukraińskie, ale chyba średnio je w tym momencie stać na jakiekolwiek zakupy. Systemy na Kaukazie i w Azji Centralnej też raczej odpadają... Chyba ktoś po prostu sobie rzucił ot tak. Podobna kaczka jak parę lat temu z rzekomym sprzedawaniem 13N do Kazachstanu.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Kraków kupi te składy, żeby mieć pretekst do budowy metra u siebie
Przewozy regionalne kupia, przerobią i uruchomia expresy klasy premium
Nie no, super pociągi, oprócz tego co wypisano w artykule jeszcze nie można się niczego złapać przy drzwiach a jak się stoi w tłoku centralnie pomiędzy drzwiami to przekichane, gwałtowniejsze hamowanie i lecisz na innych pasażerów. Pozbywać się na razie nie opłaca, pociągi tanie nie są ale w dłuższej perspektywie czasowej 5-10 lat należałoby chociaż zacząć je wywalać. A te najnowsze ruski to jakieś kuriozum, zamiast kupić nowy porządny tabor to zaopatrzyliśmy się w taki chłam, jeszcze gorsze od tych starych gratów, a brzydkie jak cholera, te starsze przynajmniej są ładne.Jacek Z. pisze:W nawiązaniu do artykułu, zdecydowanie czuje się w grupie miłośników starych składów, zwłaszcza "zemst Putina" - ładny olschoolowy design, widno, przestrzennie, szerokie drzwi, bez żadnych słupków po środku przejść, wygodne siedzenia, naturalna klimatyzacja, duże, czytelne wyświetlacze...
Z resztą inspiro też mi się nie podobają, szkoda, że metropolisów tak mało kupili.
Cytują niby Lejka więc jak już to prezes sobie rzuciłJacekM pisze:Chyba ktoś po prostu sobie rzucił ot tak.
No raczej przestrzelone porównanie bo 14WE są 3 składy i łatwo można je zastąpić o ile w ogóle trzeba szukać zastępstwa, już teraz trafiają się dni robocze gdzie one w ogóle nie wyjeżdżają. To mówi samo za siebie. Stanowią 1/9 taboru SKM a serii 81 są 22 składy czyli ok. 1/3 taboru metra.Jacek Z. pisze:Ja bym to określił jako "syndrom 14WE" - które też niby cały czas są do sprzedaży, ale są potrzebne.JacekM pisze:Nie do końca rozumiem po co (i komu?) sprzedawać rosyjskie składy... Nie lepiej zmodernizować, jak w Pradze?
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Więc w tym wypadku Lejk = ktoś. I naprawdę czekam na sensowny pomysł, kto miałby je kupić.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Zależy kto stoi obok Merytorycznie pewnie obaj mamy swoje racje, natomiast przeciwko czemu jestem to ślepa "kaczofobia" i "rusofobia" przy doborze taboru - a to właśnie względy polityczno-emocjonalne można bardziej wyczuć w tonie tych wypowiedzi medialnych niż racjonalno-techniczne (jak np. bardzo krótkie czasy międzyprzeglądowe rosyjskich składów).Czotyk pisze:Nie no, super pociągi, oprócz tego co wypisano w artykule jeszcze nie można się niczego złapać przy drzwiach a jak się stoi w tłoku centralnie pomiędzy drzwiami to przekichane, gwałtowniejsze hamowanie i lecisz na innych pasażerów.
No chyba nie pamiętasz, jak się kiedyś skichały Elfy i Impulsy, i na S1 jeździły pojedyncze 14WE - a które składy obsługiwały M1 po "aferze pożarowej" z Inspiro? Gdy dostarczano pierwsze Elfy w SKM też proporcje były inne - gdy MW zakupi nowe składy, proporcje się zmienią. Tak samo niepotrzebne miały być EN94 na WKD...Czotyk pisze:No raczej przestrzelone porównanie bo 14WE są 3 składy i łatwo można je zastąpić o ile w ogóle trzeba szukać zastępstwa, już teraz trafiają się dni robocze gdzie one w ogóle nie wyjeżdżają. To mówi samo za siebie. Stanowią 1/9 taboru SKM a serii 81 są 22 składy czyli ok. 1/3 taboru metra.
To, że jakiś tabor wyjeżdża w trasę przez 4-5 z 5 dni roboczych, a nie wyjeżdża w 1 dzień roboczy i weekendy, nie jest dla mnie raczej dowodem, że jest zbędny...
P.S. Moje stwierdzenie, że lubię jeździć "zemstą Putina" było raczej asertywne - ja lubię, i rozumiem, że ktoś inny może nie
Żeby nie było to nie kieruję się żadnymi względami politycznymi, po prostu patrzę co mi w nich pasuje a co nie i tak wychodzi. Brak poręczy pionowych chociaż przy drzwiach to dla mnie ogromny minus bo tam się nie ma czego złapać. Wolę metropolisy a nie lubię Islamskiej Republiki Francuskiej
A z SKM to jest tak 2(2x19WE)+13+9=24 pojazdów na 8+5+3+4=20 obiegów, jak rozłączyć 19WE to nawet 26 pojazdów na 20 obiegów więc jakaś tam rezerwa jest ale to oczywiście naciągnięte jest na siłę ale wykonalne. W metrze po otwarciu II linii metra serii 81 nie da się uzupełnić innymi składami. O to mnie się rozchodzi. Zrobią przetarg na 2-3 pojazdy i 14WE już bez obaw o rezerwę papa a żeby zastąpić serię 81 trzeba by kupić aż 18 nowych składów.
A z SKM to jest tak 2(2x19WE)+13+9=24 pojazdów na 8+5+3+4=20 obiegów, jak rozłączyć 19WE to nawet 26 pojazdów na 20 obiegów więc jakaś tam rezerwa jest ale to oczywiście naciągnięte jest na siłę ale wykonalne. W metrze po otwarciu II linii metra serii 81 nie da się uzupełnić innymi składami. O to mnie się rozchodzi. Zrobią przetarg na 2-3 pojazdy i 14WE już bez obaw o rezerwę papa a żeby zastąpić serię 81 trzeba by kupić aż 18 nowych składów.
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
No to w przypadku metra też masz teoretycznie w rezerwie minimalnie 9 składów, nie wysyłając na miasto w ogóle składów rosyjskich. Jak już chcesz robić takie porównania do SKM.Czotyk pisze:W metrze po otwarciu II linii metra serii 81 nie da się uzupełnić innymi składami. O to mnie się rozchodzi.
Powiem szczerze, że pisząc post w ogóle tego nie pamiętałem i szedłem na logikę, że to chyba nie możliwe aby 18 składów stało na hali w szczycie komunikacyjnym ale faktycznie, 75 składów to bardzo dużo i nie zapełni tych 1,3 linii metra. To ile się wysyła na I i II linię? pamiętam coś, że 35+15 ale coś mi nie wychodzi tyle z tymi 9 składami w rezerwie nawet bez rusków.
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
M1 23c+10d(A)/9d(B)Czotyk pisze:Powiem szczerze, że pisząc post w ogóle tego nie pamiętałem i szedłem na logikę, że to chyba nie możliwe aby 18 składów stało na hali w szczycie komunikacyjnym ale faktycznie, 75 składów to bardzo dużo i nie zapełni tych 1,3 linii metra. To ile się wysyła na I i II linię? pamiętam coś, że 35+15 ale coś mi nie wychodzi tyle z tymi 9 składami w rezerwie nawet bez rusków.
M2 łącznie 11 obiegów (ale nie wiem jaki jest podział na całodzienne i szczytowe, a chętnie bym się dowiedział)
Łącznie maksymalnie 44 pociągi obsługują obydwie linie.