Nowe wagony dla metra

Moderator: JacekM

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 26 paź 2014, 9:45

Z Nowego Sącza rusza transport ostatniego(?) Inspiro.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 mar 2015, 23:35

Pierwsze wzmianki o potrzebie zakupów taboru na obsługę sieci zwiększonej nie tylko o 3+3, ale i 3+2:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48456.html
Obrazek

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 28 mar 2015, 8:58

Najpierw niech patałachy coś zrobią, żeby M1 - które miało jeździć z większą częstotliwością, a nie wolniej :pis: - rano tak się nie korkowało.

W nawiązaniu do artykułu, zdecydowanie czuje się w grupie miłośników starych składów, zwłaszcza "zemst Putina" - ładny olschoolowy design, widno, przestrzennie, szerokie drzwi, bez żadnych słupków po środku przejść, wygodne siedzenia, naturalna klimatyzacja, duże, czytelne wyświetlacze...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 28 mar 2015, 9:00

Nie do końca rozumiem po co (i komu?) sprzedawać rosyjskie składy... Nie lepiej zmodernizować, jak w Pradze?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 28 mar 2015, 9:02

JacekM pisze:Nie do końca rozumiem po co (i komu?) sprzedawać rosyjskie składy... Nie lepiej zmodernizować, jak w Pradze?
Ja bym to określił jako "syndrom 14WE" - które też niby cały czas są do sprzedaży, ale są potrzebne.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 28 mar 2015, 9:08

Serio zastanawia mnie komu chcieliby je sprzedać... Cała Rosja odpada z oczywistych względów, w Mińsku raczej nie potrzeba. Pozostają metropoliteny ukraińskie, ale chyba średnio je w tym momencie stać na jakiekolwiek zakupy. Systemy na Kaukazie i w Azji Centralnej też raczej odpadają... Chyba ktoś po prostu sobie rzucił ot tak. Podobna kaczka jak parę lat temu z rzekomym sprzedawaniem 13N do Kazachstanu.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Flash8222
Posty: 7608
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 mar 2015, 9:39

Kraków kupi te składy, żeby mieć pretekst do budowy metra u siebie :D

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 28 mar 2015, 13:48

Przewozy regionalne kupia, przerobią i uruchomia expresy klasy premium :D

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 28 mar 2015, 15:01

Jacek Z. pisze:W nawiązaniu do artykułu, zdecydowanie czuje się w grupie miłośników starych składów, zwłaszcza "zemst Putina" - ładny olschoolowy design, widno, przestrzennie, szerokie drzwi, bez żadnych słupków po środku przejść, wygodne siedzenia, naturalna klimatyzacja, duże, czytelne wyświetlacze...
Nie no, super pociągi, oprócz tego co wypisano w artykule jeszcze nie można się niczego złapać przy drzwiach a jak się stoi w tłoku centralnie pomiędzy drzwiami to przekichane, gwałtowniejsze hamowanie i lecisz na innych pasażerów. Pozbywać się na razie nie opłaca, pociągi tanie nie są ale w dłuższej perspektywie czasowej 5-10 lat należałoby chociaż zacząć je wywalać. A te najnowsze ruski to jakieś kuriozum, zamiast kupić nowy porządny tabor to zaopatrzyliśmy się w taki chłam, jeszcze gorsze od tych starych gratów, a brzydkie jak cholera, te starsze przynajmniej są ładne.

Z resztą inspiro też mi się nie podobają, szkoda, że metropolisów tak mało kupili.
JacekM pisze:Chyba ktoś po prostu sobie rzucił ot tak.
Cytują niby Lejka więc jak już to prezes sobie rzucił :P
Jacek Z. pisze:
JacekM pisze:Nie do końca rozumiem po co (i komu?) sprzedawać rosyjskie składy... Nie lepiej zmodernizować, jak w Pradze?
Ja bym to określił jako "syndrom 14WE" - które też niby cały czas są do sprzedaży, ale są potrzebne.
No raczej przestrzelone porównanie bo 14WE są 3 składy i łatwo można je zastąpić o ile w ogóle trzeba szukać zastępstwa, już teraz trafiają się dni robocze gdzie one w ogóle nie wyjeżdżają. To mówi samo za siebie. Stanowią 1/9 taboru SKM a serii 81 są 22 składy czyli ok. 1/3 taboru metra.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 28 mar 2015, 19:36

Więc w tym wypadku Lejk = ktoś. I naprawdę czekam na sensowny pomysł, kto miałby je kupić.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 29 mar 2015, 9:23

Czotyk pisze:Nie no, super pociągi, oprócz tego co wypisano w artykule jeszcze nie można się niczego złapać przy drzwiach a jak się stoi w tłoku centralnie pomiędzy drzwiami to przekichane, gwałtowniejsze hamowanie i lecisz na innych pasażerów.
Zależy kto stoi obok :) Merytorycznie pewnie obaj mamy swoje racje, natomiast przeciwko czemu jestem to ślepa "kaczofobia" i "rusofobia" przy doborze taboru - a to właśnie względy polityczno-emocjonalne można bardziej wyczuć w tonie tych wypowiedzi medialnych niż racjonalno-techniczne (jak np. bardzo krótkie czasy międzyprzeglądowe rosyjskich składów).
Czotyk pisze:No raczej przestrzelone porównanie bo 14WE są 3 składy i łatwo można je zastąpić o ile w ogóle trzeba szukać zastępstwa, już teraz trafiają się dni robocze gdzie one w ogóle nie wyjeżdżają. To mówi samo za siebie. Stanowią 1/9 taboru SKM a serii 81 są 22 składy czyli ok. 1/3 taboru metra.
No chyba nie pamiętasz, jak się kiedyś skichały Elfy i Impulsy, i na S1 jeździły pojedyncze 14WE - a które składy obsługiwały M1 po "aferze pożarowej" z Inspiro? Gdy dostarczano pierwsze Elfy w SKM też proporcje były inne - gdy MW zakupi nowe składy, proporcje się zmienią. Tak samo niepotrzebne miały być EN94 na WKD...

To, że jakiś tabor wyjeżdża w trasę przez 4-5 z 5 dni roboczych, a nie wyjeżdża w 1 dzień roboczy i weekendy, nie jest dla mnie raczej dowodem, że jest zbędny...

P.S. Moje stwierdzenie, że lubię jeździć "zemstą Putina" było raczej asertywne - ja lubię, i rozumiem, że ktoś inny może nie :-D

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 30 mar 2015, 19:21

Żeby nie było to nie kieruję się żadnymi względami politycznymi, po prostu patrzę co mi w nich pasuje a co nie i tak wychodzi. Brak poręczy pionowych chociaż przy drzwiach to dla mnie ogromny minus bo tam się nie ma czego złapać. Wolę metropolisy a nie lubię Islamskiej Republiki Francuskiej ;)

A z SKM to jest tak 2(2x19WE)+13+9=24 pojazdów na 8+5+3+4=20 obiegów, jak rozłączyć 19WE to nawet 26 pojazdów na 20 obiegów więc jakaś tam rezerwa jest ale to oczywiście naciągnięte jest na siłę ale wykonalne. W metrze po otwarciu II linii metra serii 81 nie da się uzupełnić innymi składami. O to mnie się rozchodzi. Zrobią przetarg na 2-3 pojazdy i 14WE już bez obaw o rezerwę papa a żeby zastąpić serię 81 trzeba by kupić aż 18 nowych składów.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 mar 2015, 19:50

Czotyk pisze:W metrze po otwarciu II linii metra serii 81 nie da się uzupełnić innymi składami. O to mnie się rozchodzi.
No to w przypadku metra też masz teoretycznie w rezerwie minimalnie 9 składów, nie wysyłając na miasto w ogóle składów rosyjskich. Jak już chcesz robić takie porównania do SKM. :)

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 30 mar 2015, 20:11

Powiem szczerze, że pisząc post w ogóle tego nie pamiętałem i szedłem na logikę, że to chyba nie możliwe aby 18 składów stało na hali w szczycie komunikacyjnym ale faktycznie, 75 składów to bardzo dużo i nie zapełni tych 1,3 linii metra. To ile się wysyła na I i II linię? pamiętam coś, że 35+15 ale coś mi nie wychodzi tyle z tymi 9 składami w rezerwie nawet bez rusków.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 mar 2015, 20:33

Czotyk pisze:Powiem szczerze, że pisząc post w ogóle tego nie pamiętałem i szedłem na logikę, że to chyba nie możliwe aby 18 składów stało na hali w szczycie komunikacyjnym ale faktycznie, 75 składów to bardzo dużo i nie zapełni tych 1,3 linii metra. To ile się wysyła na I i II linię? pamiętam coś, że 35+15 ale coś mi nie wychodzi tyle z tymi 9 składami w rezerwie nawet bez rusków.
M1 :arrow: 23c+10d(A)/9d(B)
M2 :arrow: łącznie 11 obiegów (ale nie wiem jaki jest podział na całodzienne i szczytowe, a chętnie bym się dowiedział)

Łącznie maksymalnie 44 pociągi obsługują obydwie linie. :wink:

ODPOWIEDZ