Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 mar 2015, 22:07

Jejku, Autosany byłyby fajniejsze w Warszawie niż te źle zaprojektowane Alpino... :P

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 mar 2015, 23:39

:arrow: Również w Radomiu został właśnie ogłoszony 10-letni przetarg, w którym ITS prawdopodobnie będzie startował, więc gdyby wygrał i tu, i tu, to przy większym zamówieniu pojazdów od jednego producenta mógłby zapewne uzyskać jakiś korzystny rabat.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 mar 2015, 10:59

Autobus Czerwon pisze:Jejku, Autosany byłyby fajniejsze w Warszawie niż te źle zaprojektowane Alpino... :P
Czyli Libero w innej budzie :P

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 mar 2015, 13:03

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 mar 2015, 13:37

Jest tam cokolwiek istotnego napisane (limit mi wyskoczył)? :/

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2015, 13:40

Tylko tyle, że największe szanse na przeguby ma EvoBus, a na solówki - Solaris.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 mar 2015, 13:47

Są 4 oferty na 12 metrowce (najtaniej Solaris, potem Solbusy, Mercedesy i sporo drożej Many) i dwie ofery na przeguby (Mercedes tańszy od Solarisa).
No i że teraz MZA wymaga alkolocki, które jak do tej pory nikogo nie przyłapały (co prawda to pytanie na inną dyskusję, ale pytanie do znawców, czy ryzykanci próbujący jazdy pod wpływem zdarzali się na tyle często, że te alkolocki mają sens?).
Obrazek

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 23 mar 2015, 13:47

Nie tylko tyle, a na razie dostęp jest bezpłatny, bo z głównej strony.

mickam
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:02

Post autor: mickam » 23 mar 2015, 14:56

Autobus Czerwon pisze:Jejku, Autosany byłyby fajniejsze w Warszawie niż te źle zaprojektowane Alpino... :P
Pod względem funkcjonalnym Sancity 9LE jest lepszy, ale to wibrowanie... Masakra :-(

p.s. i jeszcze może Autosan by odżył, ale to marzenie ściętej głowy ehh

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2015, 15:02

Pod względem funkcjonalnym Sancity 9LE jest lepszy, ale to wibrowanie... Masakra :-(
Gdzieś słyszałem że to kwestia wyregulowania obrotów silnika, np. Scanie z PKS Grodzisk też strasznie wibrują, a w innych miastach się z tym w ogóle nie spotkałem. Proponuję EOT :)

Co do tego przetargu na nówki, to dziwi wysoka cena Solbusa i to że nie wystartowali z przegubem.

mickam
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:02

Post autor: mickam » 23 mar 2015, 15:04

Chyba w PKS Grodzisk ostatnio był na testach Sancity 9LE z Euro 6. Jeździł na liniach ząbkowskich. Ciekawe jak wypadł?

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 mar 2015, 15:06

Szkoda, że MAN tak wysoko się ceni.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 23 mar 2015, 15:09

Autobus Czerwon pisze: Co do tego przetargu na nówki, to dziwi wysoka cena Solbusa i to że nie wystartowali z przegubem.
A mnie to nie dziwi. Solbus zapewne nie dałby rady wyprodukować 60 przegubów w tym terminie.
Mnie bardziej zastanawia to, że MAN złożył ofertę jedynie na solówki.

Jest już oficjalny komunikat MZA:
http://www.mza.waw.pl/aktualnosci.php?i=126&c=32&l=1

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 mar 2015, 15:19

MZ pisze::arrow: Również w Radomiu został właśnie ogłoszony 10-letni przetarg, w którym ITS prawdopodobnie będzie startował, więc gdyby wygrał i tu, i tu, to przy większym zamówieniu pojazdów od jednego producenta mógłby zapewne uzyskać jakiś korzystny rabat.
Jak podaje portal Transport-Publiczny.pl siedem 9-metrowych solarisów od Michalczewskiego ma jeździć we Wrocławiu i może stąd przy okazji chęć zakupu ich także do Warszawy. Szkoda jednak, że w stolicy o wszystkim może zdecydować aukcja elektroniczna. Czyli znów najważniejsza cena kosztem serwisowania wozów i wynagrodzenia dla kierowców - nikt rozsądny przecież nie będzie woził ludzi za grosze....

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2015, 15:46

A raczej - przebitki na aukcji elektronicznej odbiją się na poziomie usług w sposób znaczący :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ