Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5811
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 sty 2025, 21:08

wincenty pisze:
23 sty 2025, 20:48
fraktal pisze:
23 sty 2025, 20:05

Tylko ciekawe, gdzie będą jeździć elektryczne solówki, bo dla 106 zabraknie ładowarki. :-k
Ale przecież na Ostroroga są 2 ładowarki.
Nawet jeśli są dwie przy tym samym peronie, to i tak nie będzie to dobrze funkcjonowało dla dwóch linii.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1178
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 sty 2025, 21:31

wincenty pisze:
23 sty 2025, 20:48
Ale przecież na Ostroroga są 2 ładowarki.
I co, po to budowali dwa perony, żeby dwie linie korzystały z jednego?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1178
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 24 sty 2025, 5:57

Czuje że będzie jazda z nowymi nSU12e. Mają inne pantografy i trzeba jeszcze dalej się odsunąć od krawężnika. Dodatkowo są zamontowane z przodu, a nie z tyłu. Z wyglądu przypominają one bardziej te z Ursusa. Nie widziałem, aby miały system korekcyjny oparty na szynie jak w przypadku starych pantografów. Także prawdopodobnie trzeba będzie trafić niemal perfekcyjnie, żeby podładować
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Matt Cubis
Posty: 596
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 24 sty 2025, 7:46

Łukasz pisze:
23 sty 2025, 19:37
Matt Cubis pisze:Jakieś 30 minut na Ursynowie i 20 na Ostroroga to za mało na ładowanie?
To przecież nie jest czas na postój tylko na wyrównanie opóźnienia. Choć teraz to już może nawet nie potrzeba
Opóźnienia na 136 rzędu 30 minut i więcej to już przeszłość. Chyba że się coś zmieniło podczas budowy tramwaju.

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sty 2025, 7:57

Matt Cubis pisze:
Łukasz pisze:
23 sty 2025, 19:37
To przecież nie jest czas na postój tylko na wyrównanie opóźnienia. Choć teraz to już może nawet nie potrzeba
Opóźnienia na 136 rzędu 30 minut i więcej to już przeszłość. Chyba że się coś zmieniło podczas budowy tramwaju.
Chyba nie ma dramatu. Mordor się całkiem rozluźnił, choć teraz święta, ferie wszelakie itp. Poza tym przecież jak będzie luźno, to zaczną przyjeżdżać samochodami.

No i ostatnio widziałem jak na zielonym kierunkowym z Postępu wyjechały 2 (słownie: DWA) samochody. Matoly *e*a*e.
ŁK

wincenty
Posty: 1679
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 sty 2025, 18:39

ZielonyJamnik pisze:
24 sty 2025, 5:57
Czuje że będzie jazda z nowymi nSU12e. Mają inne pantografy i trzeba jeszcze dalej się odsunąć od krawężnika. Dodatkowo są zamontowane z przodu, a nie z tyłu. Z wyglądu przypominają one bardziej te z Ursusa. Nie widziałem, aby miały system korekcyjny oparty na szynie jak w przypadku starych pantografów. Także prawdopodobnie trzeba będzie trafić niemal perfekcyjnie, żeby podładować
Ale dziś chyba normalnie ładują się na Ostroroga, skoro jeżdżą cały dzień?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1178
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 sty 2025, 18:42

Ogólnie ładowanie pantografowe działa na R-4, więc na Ostroroga pewnie też. Tylko, że ciężej jest teraz trafić w ładowarkę
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1679
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 sty 2025, 19:00

ZielonyJamnik pisze:
25 sty 2025, 18:42
Ogólnie ładowanie pantografowe działa na R-4, więc na Ostroroga pewnie też. Tylko, że ciężej jest teraz trafić w ładowarkę
No ale przecież one nie zjeżdżają do zajezdni na ładowanie, tylko ładują się na pętli... Skoro do tej pory jeżdżą to z ładowaniem dają sobie radę...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1178
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 sty 2025, 22:20

Nie wiem, czytasz ze zrozumieniem? Przy mnie kierowcy nie udało się trafić w ładowarkę, a też się wielokrotnie nie próbował, bo miał tylko dodatek. Jeszcze dali mu autobus bez szkolenia. A sama budowa pantografu jak pisałem wcześniej powoduje, że trzeba bardziej się oddalić od krawężnika w porównaniu do przegubowych elektryków. Mówił mi tylko, że ładował na R-4.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Walas
Posty: 17354
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 26 sty 2025, 4:58

ZielonyJamnik pisze:
25 sty 2025, 22:20
Jeszcze dali mu autobus bez szkolenia.
Bo na te wozy nie trzeba mieć szkolenia.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

wincenty
Posty: 1679
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 26 sty 2025, 13:14

ZielonyJamnik pisze:
25 sty 2025, 22:20
Nie wiem, czytasz ze zrozumieniem? Przy mnie kierowcy nie udało się trafić w ładowarkę, a też się wielokrotnie nie próbował, bo miał tylko dodatek. Jeszcze dali mu autobus bez szkolenia. A sama budowa pantografu jak pisałem wcześniej powoduje, że trzeba bardziej się oddalić od krawężnika w porównaniu do przegubowych elektryków. Mówił mi tylko, że ładował na R-4.
No właśnie, czytanie ze zrozumieniem się kłania... ja nie pytałem czy kierowcy na dodatku udało się trafić w ładowarkę, tylko czy wczoraj te, które jeździły do końca dnia na całkach ładowały się na Ostroroga.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1178
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 lut 2025, 14:51

5853 zużywa 75% baterii na jeden obieg 128+175 xD
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1679
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 lut 2025, 16:01

ZielonyJamnik pisze:
06 lut 2025, 14:51
5853 zużywa 75% baterii na jeden obieg 128+175 xD
Coś dużo :P
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

chudy5d
Posty: 322
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 06 lut 2025, 16:07

Wystarczy sobie odpowiedzieć na dwa proste pytania - jaki jest typ baterii i ich całkowita pojemność. Wtedy wszystko będzie jasne.

wincenty
Posty: 1679
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 lut 2025, 16:35

chudy5d pisze:
06 lut 2025, 16:07
Wystarczy sobie odpowiedzieć na dwa proste pytania - jaki jest typ baterii i ich całkowita pojemność. Wtedy wszystko będzie jasne.
Baterie typu Solaris High Power, to chyba można by jednak spodziewać się czegoś więcej...
https://www.solarisbus.com/pl/biuro-pra ... szawy-2070
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ