Strona 98 z 117

Re: Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 10:24
autor: Łukasz
No więc tak… wczoraj o 18 jechałem 118 na Powiśle z Woronicza. Przez całą trasę max 10 osób w pojeździe. Co ciekawe, kompletnie zniknęły korki z centrum. Politechnika, Piękna, PL. 3 krzyży - puste! Czy to efekt tramwaju? Fajnie byłoby poznać jakieś badania.

Od dziś 118 to jednak jedyna linia z PL.Unii do Pl.Konstytucji przez Waryńskiego. Do metra jeszcze 138.

Wieczorem obie linie jadą 05/35. W szxzycif 01/16/31/46. Chyba ta relacja autobusowa po prostu umarła na zawsze, rozkład to dodatkowo zapewnia - a było tu tyyyle linii :)

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 13:45
autor: HenrykA
Stawiam że to efekt tramwaju - patrząc jak spadł ruch samochodowy w miasteczku wilanów i zwiekszyło się korzystanie z komunikacji miejskiej. Najprościej było by gdyby miasto policzyło deltę - ilość osób wsiadających w miasteczku w autobus vs obecna sytuacja (tramwaj i 217).Nawet z obecnych, bardzo uproszczonych danych dla mnie wynika że z tej komunikacji korzysta kilkadziesiąt tysięcy osób dziennie z obszaru od miasteczka do goworka.

Re: Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 14:01
autor: Łukasz
Podają btw milion pasażerów - tylko przez ile?

Jakoś liczyłem wczoraj, że jest ok 200 kursów szesnastki, 100 czternastki w DP, czyli 600 licząc w obie strony. W DS 150/75, więc 3900 na tydzień wychodzi. I to dawało 100-120 pasażerów na kurs w pierwszym tygodniu - bardzo dużo.

Autobusów było dużo dużo mniej, ale też zapewne część osób jeździła do metra, czy to Imielin czy Wilanowska.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 14:18
autor: man1956
Łukasz pisze:
16 lis 2024, 10:24
No więc tak… wczoraj o 18 jechałem 118 na Powiśle z Woronicza. Przez całą trasę max 10 osób w pojeździe. Co ciekawe, kompletnie zniknęły korki z centrum. Politechnika, Piękna, PL. 3 krzyży - puste! Czy to efekt tramwaju? Fajnie byłoby poznać jakieś badania.

Od dziś 118 to jednak jedyna linia z PL.Unii do Pl.Konstytucji przez Waryńskiego. Do metra jeszcze 138.

Wieczorem obie linie jadą 05/35. W szxzycif 01/16/31/46. Chyba ta relacja autobusowa po prostu umarła na zawsze, rozkład to dodatkowo zapewnia - a było tu tyyyle linii :)
118 zastąpiło 222. Z tym że 222 kursowało co 20', a teraz - jako 118 - kursuje co 15'. Od początku uważałem, że to chyba nadmiar życzliwości ze strony ZTM-u. To, co teraz piszesz, tylko tę obserwację potwierdza.

Re: Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 14:55
autor: bartoni722
Inna sprawa, że piątek po 18 to nienajlepsza pora na obserwacje - szczyt kończy się znacznie wcześniej (to też apropo spostrzeżeń nt. ruchu samochodowego). Spora część trasy w tym kierunku to akurat przeciwpotok. No i pytanie, jaki był odstęp od poprzedniej brygady bo to też może mieć znaczenie?



Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 15:01
autor: Georg
Zwykle szczytowy czas przejazdu w godzinach popołudniowych kończy się dopiero o 19.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 15:12
autor: man1956
Natomiast rozrzedzanie częstotliwości w szczycie popołudniowym zaczyna się ostatnio coraz wcześniej. Np. w przypadku linii 111 i 180 już po 16.00.

Re: Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 16:01
autor: Łukasz
bartoni722 pisze:Inna sprawa, że piątek po 18 to nienajlepsza pora na obserwacje - szczyt kończy się znacznie wcześniej (to też apropo spostrzeżeń nt. ruchu samochodowego). Spora część trasy w tym kierunku to akurat przeciwpotok. No i pytanie, jaki był odstęp od poprzedniej brygady bo to też może mieć znaczenie?
Jak sprawdzałem, to punktualnie jeździły w te stronę

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 16:53
autor: michael112
Łukasz pisze:
16 lis 2024, 10:24
Od dziś 118 to jednak jedyna linia z PL.Unii do Pl.Konstytucji przez Waryńskiego. Do metra jeszcze 138.
No właśnie mówiłem. A byli tu tacy, którzy chcieli toto wysyłać na al. Szucha. To był pewnie celowy ruch ZTM, który wiedział że niedługo pozostałe linie z Waryńskiego znikną.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 17:10
autor: ashir
Łukasz pisze:
16 lis 2024, 14:01
Podają btw milion pasażerów - tylko przez ile?

Jakoś liczyłem wczoraj, że jest ok 200 kursów szesnastki, 100 czternastki w DP, czyli 600 licząc w obie strony. W DS 150/75, więc 3900 na tydzień wychodzi. I to dawało 100-120 pasażerów na kurs w pierwszym tygodniu - bardzo dużo.

Autobusów było dużo dużo mniej, ale też zapewne część osób jeździła do metra, czy to Imielin czy Wilanowska.
A przypadkiem ZTM nie liczy wszystkich pasażerów, którzy wsiedli do 14/16, nawet tych wsiadających na Banacha/Piaskach?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 19:01
autor: Bastian
ashir pisze:
16 lis 2024, 17:10
A przypadkiem ZTM nie liczy wszystkich pasażerów, którzy wsiedli do 14/16, nawet tych wsiadających na Banacha/Piaskach?
Tak.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 16 lis 2024, 19:07
autor: HenrykA
Łukasz pisze:
16 lis 2024, 14:01
Podają btw milion pasażerów - tylko przez ile?

Jakoś liczyłem wczoraj, że jest ok 200 kursów szesnastki, 100 czternastki w DP, czyli 600 licząc w obie strony. W DS 150/75, więc 3900 na tydzień wychodzi. I to dawało 100-120 pasażerów na kurs w pierwszym tygodniu - bardzo dużo.
To widać w tramwajach, są napchane z i do miasteczka. Dzisiaj jak jechałem o 15 na spektakl full, jak teraz wracam od centrum też full. Przy czym sądzę że jednak będzie ilość osób wybierajacych tramwaj jeszcze się powiększać

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 18 lis 2024, 15:07
autor: michael112
Jestem ciekaw, jakie czynniki zaważyły na tym że relacja: WILANÓW <=> OCZYSZCZALNIA "POŁUDNIE" otrzymała osobny od 163 numerek 263, natomiast relacja: WILANÓW <=> PRĘTOWA/CALOWA stała się wariantowymi kursami 164, a nie osobnym 264?
Tu i tu są kursy co godzinę, nie skoordynowane z główną trasą. Tu i tu nie ma żadnego krańca wspólnego z trasą główną. Co więcej, podobno wariant 164 ma mniejszy tabor niż główny (a chyba nawet inny przewoźnik).

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 18 lis 2024, 15:46
autor: Olek007
Pewnie w kolejnym rzucie zmienią te wariantowe kursy w linię 264. Strzelam, że pomysłodawca tego pomysłu nie chciał mylić mieszkańcom z powodu dotychczasowej bliskości 264 przez Powsina. A że to samo można powiedzieć choćby o dotychczasowym 263? Cóż, tam pomysłodawca był widocznie inny!

Mam nadzieję, że w końcu ktoś przejrzy na oczy i wydłuży 263 i 264 do tramwaju we wspólnym takcie co pół godziny, a dalej Nałęczowską do Sadyby, zapewniając transport na tej ulicy. W ten sposób można by zaspokoić mieszkańców Zawad, którzy domagają się, by 163 jeździło obok centrum handlowego przez św. Bonifacego, zaś ZTM uparcie chce ciągnąć je przez Nałęczowską.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 18 lis 2024, 15:53
autor: ashir
michael112 pisze:
18 lis 2024, 15:07
Jestem ciekaw, jakie czynniki zaważyły na tym że relacja: WILANÓW <=> OCZYSZCZALNIA "POŁUDNIE" otrzymała osobny od 163 numerek 263, natomiast relacja: WILANÓW <=> PRĘTOWA/CALOWA stała się wariantowymi kursami 164, a nie osobnym 264?
Tu i tu są kursy co godzinę, nie skoordynowane z główną trasą. Tu i tu nie ma żadnego krańca wspólnego z trasą główną. Co więcej, podobno wariant 164 ma mniejszy tabor niż główny (a chyba nawet inny przewoźnik).
Zgadza się, brygadę 4/164 obsługuje Mobilis swoimi Solarisami Urbino 8,9 LE i jeszcze w drodze do Wilanowa ostrzega, że jest to kurs skrócony. Natomiast te kursy ani nie są skoordynowane ani zbytnio potrzebne. Tak naprawdę wypady do Calowej powinny robić brygady z Wilanowskiej, ale problemem jest metraż.