Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
O czym my w ogóle mówimy. W centrum miasta jeżdżą linie których częstotliwość można określić jako skandaliczna - co 20 a nawet 30 minut i to przecież przez obszary z gęstą śródmiejską zabudową. Już widzę częstotliwość co 15 minut w międzyszczycie na linii jadącej kilka kilometrów bez zatrzymania, a potem kolejne kilka przez osiedla domków ulepionych z dykty czy jakieś inne getta postawione na polu. To jest częściej niż jeździ m.in. na 222, 138, 168, 117, 108, 192, 166 i taka sama częstotliwość z jaką jeżdżą m.in. 218, 165, 174, 187, 107, 159 czy 158. Jednym słowem, bez szans i tak dziwne że to 319 jadące puste przez większość trasy jeździ jeszcze co 15 minut.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tylko wiele z tych "dziadów w centrum miasta" to socjale dublujące szynę, dogęszczające siatkę przystanków do 150 m itp., których jedyny sens ekonomiczny jest w likwidacji, a nie - zwiększeniu częstotliwości, co zjada brygady i wozokilometry na podniesienie taktu na pozostałych, sensownych liniach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No to masz 319 do Międzylesia. I mam wrażenie, że trasa 319 pod względem maksymalizowania popytu na prawym brzegu jest wytrasowana dobrze. Tylko to maximum jest dramatycznie niskie. Jedyne, co linię na S2 mogłoby uratować, to linia z Otwocka przez Falenicę w czasie kompletnego rozkopania LK7 i średnicy. Jeśli to nie zażre, to znaczy, że S2 jest z punktu widzenia komunikacji autobusowej do spisania na straty, może co najwyżej dla nieco ułomnego dzisiejszego 319 i nic ponadto.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A ja powtarzam: podstawowym problemem 319 jest nie trasa, nie częstotliwość, tylko brak jakichkolwiek kursów poza szczytem.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
319 na prawym brzegu wytrasowane jest w istocie raczej poprawnie, ale nie może i nie będzie działać poprawnie żadna linia o silnie unikalnej relacji, która kursuje wyłącznie w bardzo ograniczonych czasowo szczytach. Póki linia będzie zaczynała półgodzinną częstotliwość przed 18 (!!!!), póty jakiekolwiek ocenianie jej frekwencji mija się z celem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Prawobrzeżne 401/402 zażarło dlatego, że dojeżdżało do Mordoru. Gdyby dojeżdżało do Metra Wilanowska, to już dawno by go nie było.
Dlatego też dobrze tzreba się zastanowić, czy coś z Idzikowskiego kończyć już przy Wierzbnie - a może to jest miejsce dla 319 przez Wiertniczą. 172 jednak puste nie jeździło na Sadybę.
To nie może być tak, że trzeba najpierw dojechać metrem na koniec świata, a potem liczyć, że to 319 jeszcze jeździ, tylko raczej niestety od razu musi być przystanek z 319 w punkcie docelowym.
Potem można sobie coś kombinować ze skracaniem. Na razie to ta linia jeździ donikąd, a z metra Imielin też trzeba się przesiadać, żeby gdzieś dojechać (chyba że się wybierze 136).
Dlatego też dobrze tzreba się zastanowić, czy coś z Idzikowskiego kończyć już przy Wierzbnie - a może to jest miejsce dla 319 przez Wiertniczą. 172 jednak puste nie jeździło na Sadybę.
To nie może być tak, że trzeba najpierw dojechać metrem na koniec świata, a potem liczyć, że to 319 jeszcze jeździ, tylko raczej niestety od razu musi być przystanek z 319 w punkcie docelowym.
Potem można sobie coś kombinować ze skracaniem. Na razie to ta linia jeździ donikąd, a z metra Imielin też trzeba się przesiadać, żeby gdzieś dojechać (chyba że się wybierze 136).
ŁK
"W imieniu i interesie mieszkańców i mieszkanek Wawra zachodniego, borykających się z problemem rosnącego smogu komunikacyjnego, wykluczeniem transportowym oraz brakiem alternatywnych dla transportu indywidualnego form zrównoważonej mobilności miejskiej - wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego wniosek o przedłużenie trasy autobusu linii 507 o osiedla Las, Zerzeń, Nadwiśle, z uwzględnieniem przystanków znajdujących się w bliskiej okolicy dużych placówek szkolno-opiekuńczych, tj. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 przy ul. Kadetów (przystanek Kadetów-Szkoła 01 i 02), Szkoła Podstawowa nr 109 (przystanki Zerzeń 01 i 02) oraz Szkoła Podstawowa przy ul. Cyklamenów i Żłobek nr 64 (przystanek Ośrodek Szkoleniowy 02 lub/i Skalnicowa 04)."
https://www.facebook.com/stowarzyszenie ... cale=pl_PL
Może nowe, dłuższe 507 miałoby wciąż być przegubowe i z obecną częstotliwością?
IMHO jeśli coś przedłużać, to 117 lub podbijać (choćby odcinkowo) obecne 146 i 147. Change my mind
https://www.facebook.com/stowarzyszenie ... cale=pl_PL
Może nowe, dłuższe 507 miałoby wciąż być przegubowe i z obecną częstotliwością?
IMHO jeśli coś przedłużać, to 117 lub podbijać (choćby odcinkowo) obecne 146 i 147. Change my mind
Wyśle się wariantowe 507 co 30'.
Na 519 sprawdza się to wyśmienicie. Kilkanaście minut opóźnienia na Przyczółkowej i w Wilanowie można sobie wybrać do którego wozu wsiąść bo dwa na raz na przystanek podjeżdżają.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
person pisze: ↑15 sty 2024, 10:28"W imieniu i interesie mieszkańców i mieszkanek Wawra zachodniego, borykających się z problemem rosnącego smogu komunikacyjnego, wykluczeniem transportowym oraz brakiem alternatywnych dla transportu indywidualnego form zrównoważonej mobilności miejskiej - wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego wniosek o przedłużenie trasy autobusu linii 507 o osiedla Las, Zerzeń, Nadwiśle, z uwzględnieniem przystanków znajdujących się w bliskiej okolicy dużych placówek szkolno-opiekuńczych, tj. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 przy ul. Kadetów (przystanek Kadetów-Szkoła 01 i 02), Szkoła Podstawowa nr 109 (przystanki Zerzeń 01 i 02) oraz Szkoła Podstawowa przy ul. Cyklamenów i Żłobek nr 64 (przystanek Ośrodek Szkoleniowy 02 lub/i Skalnicowa 04)."
https://www.facebook.com/stowarzyszenie ... cale=pl_PL
Może nowe, dłuższe 507 miałoby wciąż być przegubowe i z obecną częstotliwością?
IMHO jeśli coś przedłużać, to 117 lub podbijać (choćby odcinkowo) obecne 146 i 147. Change my mind
Nasuwają się dwa pytania:
* gdzie miałaby być pętla takiego przedłużonego 507?
* czy na sugerowanej trasie zmieściłyby się wozy przegubowe?
Wozy przegubowe dadzą radę, ale z pętlą cienko do tego - trasa nierealna
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Pomijając sensowność to akurat miejsce na postój jest. Zatoka autobusowa naprzeciwko tej dla 142 KS. I nawet to uwzględnili na mapce. Ja osobiście uważam że w pierwszej kolejności to powinni wydłużyć kursy skrócone 142 do Aleksandrowa oraz zmiany dla 115 i 213. 142 przez Tawułkową i Liliowa [ co nastąpi w tym roku]. A w przyszłości jak powstanie więcej zabudowy wielorodzinnej[niskiej] w obszarze Zerznia można pomyśleć nad wydłużeniem chociażby 117 lub 159.
Serce mówi tak, praktyka mówi: "Teraz w Aleksandrowie to naprawdę mało ludzi jeździ". Praktycznie jakiś większy ruch to jest tylko rano, zbity koło 7, a także powrót z PKP Falenica lub Radośc po południu. Więc osobiście wątpię, że coś się tu zmieni przez 10 następnych lat...
A 507 - może i tak, ludzie jakoś mają zamiłowanie do czerwonych numerków więc ruch by był.
A 507 - może i tak, ludzie jakoś mają zamiłowanie do czerwonych numerków więc ruch by był.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2