Jasne, bo lepiej wydać więcej monet, ale mieć coś, co ładniej wygląda. Ja, durny, myślałem, ze ważne jest, aby sprzęt do jeżdżenia był sympatyczny dla pasażerów i bezproblemowy dla przewoźnika. A dopiero po spełnieniu tych warunków można wydziwiać. Ale nie. Pies srał komfort pasażera i problemy przewoźnika, takie jak np. serwis. Ma być przede wszystkim ładnie. Jeszcze żeby to krajobraz niszczyło, ale, znowu: nie. To metro. To jeździ pod ziemią i pejzażu nie dewastuje.
Nowe wagony dla metra
Moderator: JacekM
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
-
- Posty: 4454
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wersja rozwojowa Wagonmaszy? To tak jakby powiedzieć że olsztyńskie tramino jest wersją rozwojową eNki, bo tak samo na każdy czlon przypada jeden centralnie umieszczony wózek.kveld pisze: ↑21 cze 2018, 10:36Tego się spodziewam, zwłaszcza, że ze Skodą w tym kryterium przerżnęli wszyscy, i to sporo. Ja zdecydowanie wolałbym Stadlera, bo nie dość, że to nie byłaby jakaś wersja rozwojowa Wagonmaszy, to jeszcze, przynajmniej częściowo produkcja byłaby w Polsce, a tak to Czesi podrzucą gotowce do nas...
Skoda sama na swojej stronie pisze o pociągach NěVa, że "Škoda Transportation je vyrábí ve spolupráci s ruskou společností Vagonmaš v Petrohradu"...Autobus Czerwon pisze: ↑21 cze 2018, 11:56Wersja rozwojowa Wagonmaszy? To tak jakby powiedzieć że olsztyńskie tramino jest wersją rozwojową eNki, bo tak samo na każdy czlon przypada jeden centralnie umieszczony wózek.kveld pisze: ↑21 cze 2018, 10:36
Tego się spodziewam, zwłaszcza, że ze Skodą w tym kryterium przerżnęli wszyscy, i to sporo. Ja zdecydowanie wolałbym Stadlera, bo nie dość, że to nie byłaby jakaś wersja rozwojowa Wagonmaszy, to jeszcze, przynajmniej częściowo produkcja byłaby w Polsce, a tak to Czesi podrzucą gotowce do nas...
Tak, lepiej wydać więcej monet na coś, co ładnie wygląda. To te głupie oszczędności sprawiają, że za granicą da się jakoś ładnie i miło żyć w mieście, a w Polsce wszystko byle jak, byle działało.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑21 cze 2018, 11:33Jasne, bo lepiej wydać więcej monet, ale mieć coś, co ładniej wygląda. Ja, durny, myślałem, ze ważne jest, aby sprzęt do jeżdżenia był sympatyczny dla pasażerów i bezproblemowy dla przewoźnika. A dopiero po spełnieniu tych warunków można wydziwiać. Ale nie. Pies srał komfort pasażera i problemy przewoźnika, takie jak np. serwis. Ma być przede wszystkim ładnie. Jeszcze żeby to krajobraz niszczyło, ale, znowu: nie. To metro. To jeździ pod ziemią i pejzażu nie dewastuje.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27741
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dlatego właśnie w Berlinie jeździ seria IK
londyńskie S7 czy S8 też piękne nie są (to say the least).
I tak, estetyka jest ważna, ale nie może być jedynym kryterium. Zresztą, umówmy się, w kontraście do stacji M2C wszystko będzie wyglądało pięknie.

I tak, estetyka jest ważna, ale nie może być jedynym kryterium. Zresztą, umówmy się, w kontraście do stacji M2C wszystko będzie wyglądało pięknie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
O, a mnie IK się bardzo podoba (dlatego m. in. kibicuję Stadlerowi), ale gusta są różne - moja żona do dziś nie może zaakceptować tego, że jem kopytka z musztardą...
-
- Posty: 596
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Żadne zaskoczenie, skoro pociągi NěVa były robione specjalnie dla Petersburga. Dla Warszawy Skoda nie zaproponowała pociągów tej serii, jak i nie zgłosiło się razem z Wagonmaszem.
@Wiliamzxcvbnm pisze: ↑20 cze 2018, 22:24A to: http://www.metro2.ztm.waw.pl/download/n ... odawiz.jpg
Oczywiście, w innych kryteriach Skoda wypadła dobrze, ale widać, że najtańszy wygrał (100 punktów za cenę).
Ta wizualka wprawdzie jest od Skody i dla naszego metra, z tym zastrzeżeniem, że ona ma już.... 8 lat, więc nie musi być aktualna.
To co zaproponowała Skoda dla Warszawy? Wiemy cośkolwiek? Prototyp?
Nie wiem, jak dla mnie Alstom Metropolis 98B to jest przykład, i solidnego, i ładnego pociągu metra. To też w sumie byłoby dobre: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 54950.html Ale te Skody to straszą: https://i.pinimg.com/originals/e0/fe/c1 ... 8a6188.jpg. Chyba, ze to będzie całkowicie inny model, coś nowego od Skody. No ale wiadomo, gusta są różne. 

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 4454
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To będzie zupełnie inny model. Żadna wariacja na temat serii 81 nie miałaby prawa spełniać SIWZ.
https://www.uzp.gov.pl/kio/wokanda/dzisiejsza
Wokanda na dzień 23.07.2018
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1287/18
Odwołujący: Alstom Konstal S.A. - Chorzów
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1290/18
Odwołujący: Konsorcjum: Siemens Sp. z o.o., Siemens Aktiengesellschaft Ӧsterreich, Newag S.A. - Warszawa
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1297/18
Odwołujący: Konsorcjum: Skoda Transportation a.s., Skoda Vagonka a.s. - Pilzno
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
Sala rozpraw: 501
Godzina: 10:00
Sygn. akt: 1301/18
Odwołujący: Stadler Polska Sp. z o.o. - Siedlce
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59186.html
Warszawa: KIO powoła biegłego ws. pociągów metra Skody
Krajowa Izba Odwoławcza zdecydowała o konieczności powołania biegłego ws. zwycięskiej oferty Skody w przetargu na dostawy do 45 nowych pociągów dla warszawskiego metra. Zdaniem konkurencji czeski producent zaoferował nierealne parametry związane ze zużyciem energii i okresami międzyprzeglądowymi.
...
Od wyniku odwołali się niemal wszyscy producenci pojazdów. Alstom oraz konsorcjum Siemens i Newag w swoich pismach podważają okresy międzyprzeglądowe w dwóch najlepiej ocenionych ofertach, złożonych przez Skodę oraz Stadlera. Jak podkreślają, są one nierealne i niespotykane, a ich wysokość została ustawiona na takim poziomie, by zdobyć wyłącznie jak największą liczbę punktów. Siemens i Newag mają też poważne zastrzeżenia odnośnie do zużycia energii względem zadeklarowanej masy pojazdów w ofertach Skody, Stadlera, jak i Alstomu. Szczegółowo zarzuty opisaliśmy tutaj. Również Stadler domaga się wykluczenia Skody, wskazując na niezgodny ze specyfikacją zamówienia cykl przeglądowo-naprawczy, który uniemożliwia właściwą, bezpieczną i bezawaryjną eksploatację. Stadler ma również zastrzeżenia do poprawienia cen za zestaw części zamiennych czy oprogramowania w ofercie Skody. Odwołać się postanowiła również Skoda, która domaga się wyrzucenia innych uczestników postępowania, podkreślając, że zaoferowali oni… niemożliwe do spełnienia parametry zużycia energii i okresów międzyprzeglądowych (choć sama ich w tych wartościach przebiła).
...
- Krzysztof_J
- Posty: 517
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Škoda zaprezentowała koncepcję pociągów metra: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62840.html