Krzysztof Sokołowski pisze:Moim zdaniem pakowanie linii 305 czy 161 na Lucerny też nic nie da,linia na tej ulicy musiałaby jechać w kierunku Centrum lub Wiatracznej niekoniecznie do niej docierając,bo i inaczej frekwencja może by była tylko nieco lepsza niż na obecnym 305
No oszałamiającej frekwencji to się nie spodziewam, jednak lepiej żeby była jedna linia całotygodniowa, zamiast dwóch, w tym jednej tylko powszedniej. Na 161 zresztą frekwencji nie było, nie ma i nie będzie - taka już tej linii uroda. Wysyłanie 161 przez korek na Płowieckiej na Wiatraczną przy tej częstotliwości, a nawet przy 30 minutowej, jest co najmniej bezcelowe. Zwoleńska (w odcinku środkowym praktycznie niezabudowana) ma obsługę trzema liniami (jedna stała i dwie powszednie, w tym jedna tylko szczytowa), zaś wzdłuż Lucerny i przyległości są tylko piesze pielgrzymki do 521 oraz 142/702.
Jestem ponadto pewny, że frekwencja w wydłużonym 161 byłaby większa niż w 'moherowym' 305, bo:
- nie będzie dublować na tak ogromnym odcinku ul Patriotów częstszego 521 oraz pociągów, a pozostanie dojazdówką do nich z odleglejszych osiedli, w tym z Sadula przy Lucerny,
- berety i nie tylko, bo i młodzi ludzie z tych odleglejszych od torów osiedli, które 305 teraz z daleka omija, nie będą z kolei przesiadać się ze 161 do 521, aby dojechać do przychodni czy mini-węzłowego, bądź co bądź, zespołu Trakt Lubelski (Stara Miłosna, Halinów, Zagórze, Wiązowna, Otwock, Centrum, Praga Płn, Wola). taka przesiadka będzie mniej opłacalna, lub nieopłacalna, szczególnie poza szczytem (521 jest wtedy co 18 minut), oczywiście pod warunkiem sensownych czasów na 161, bo teraz 30km/h to jest zwykle jeszcze za szybka jazda.
Krzysztof Sokołowski pisze:A linie 142 na całym odcinku Traktu Lubelskego to bym raczej nie ruszał ,bo od początku ulicy Trakt Lubelski taka linia istniała na tym ciągu i
...już się z tym zgodziłem - nie zabierać Traktowi, zabrać ewentualnie z Aleksandrowa (115 im wystarczy), ale tylko gdyby się miało przydać po wschodniej stronie torów za 147 (gdyby poszło na Zbójną) lub 161 (gdy 147 zostaje tam, gdzie jest). W pierwszym przypadku 'spięłoby' wszystkie trzy obecne części urzędu Dzielnicy, choć trochę kwadratową trasą. Częstotliwość po zmianie trasy mogłaby też zostać BZ, tylko czas pierwszego i ostatniego odjazdu jest teraz beznadziejny.
Krzysztof Sokołowski pisze:A może powrót starego 147[częstotliwość ]w połączeniu z 359 ,ale od Ronda Waszyngtona przejazd przez Most.
Na trasie z Wiśniowej Góry odpada, mają 525 do Centrum po dwóch przystankach i przesiadkę na 521 po kilku więcej. Na trasie ze Zbójnej Góry tak, pod warunkiem pozostawienia przjazdu przez Gocław (dowozówka z Zeżnia i Wału) lub zamiany trasami ze 146 na odc. Wał - r. Waszyngtona, chyba jednak lepiej zostawić, wspomoże trochę Gocław - Centrum przy okazji. Puszczenie przez Saską odciążyłoby może nawet nieco 111.
Tylko dokąd za mostem?
Na pl. trzech Krzyży, jak pisałem już wcześniej? Tak nic wprost z Poniatoszczaka nie jeździło od 'iks lat'...
Do Konwiktorskiej (kasacja 303 po stronie Bielan)? Wtedy na 147 przeguby i kasacja 303 także po stronie Gocławia - jednak na Gocław (zamiast 303, z jego obsadą) 147 byłoby może dobre, zaś na Zbójną Górę tak obsadzone 147 byłoby mocną przesadą.
Do Centralnego - nie, brak miejsca. Emilka? Może by pomieściła (wraz ze 151).
Na Zachodni? OK, wspomoże 127 i 128 (zamiast 508) z trzeciego kierunku, ale w koordynacji z nimi będzie pewnie g..no nie pomoc na Gocławiu, więc na Saskiej Kępie po trasie 146 (a 146 przez Gocław).