Obsługa linii tramwajowych - 2006

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 lis 2006, 13:47

Aha, no tak. W sumie racja.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 03 lis 2006, 17:02

Odniosę się do tego jeszcze raz na spokojnie.
ZTM pisze:-Znajomość sieci przez motorniczych pozwalającą na swobodne realizowanie doraźnych kierowań tramwajów na trasy objazdowe.
To właśnie motrniczowie z tego zakładu doprowadzili do kierowań ręcznych a nie po przez Tadiran.
ZTM pisze:- Znajomość układu linii tramwajowych przez motorniczych oraz posiadanie przez zajezdnie oznakowania liniowego dla większej liczby linii ułatwiające planowanie okresowych zasileń.
I potem widzimy te oznakowanie jak widziany dziś właśnie z R4 skład. Kwadrat 26 z przekreślonym napisem "Trasa zmieniona".
ZTM pisze:- Utrzymanie w eksploatacji, a co za tym idzie w całkowitej przejezdności, ważnych relacji skrętnych na skrzyżowaniach, co skutkuje:- zwiększeniem bezpieczeństwa, ponieważ motorowi wiedzą, że dane relacje są wykorzystywane:- regularnością konserwowania zwrotnic i innych elementów infrastruktury.
A o których relacja skrętnych jest mowa, bo ostatnio się od tego odchodzi i większość zjazdów (mowa o R4) jest realizowana po trasie innych linii.
ZTM pisze:-Wprowadzenie DODATKOWEJ zajezdni na najważniejsze linie i ciągi podnosi niezawodność trakcji tramwajowej (pozwala na utrzymanie na możliwie największej liczby brygad na linii w przypadku odcięcia wyjazdów z jednej zajezdni).
Ale to tyczy się tylko jednej zajezdni R2. Pozostałe mają przynajmniej dwa kierunki wyjazdowe. W najlepszej sytuacji jest obecnie R1, która ma trzy pełne kierunki wyjazdowe.
gregory5576 pisze:Myślę że problem nie tyczy się tylko tramwajów, ale i autobusów też :idea:
Ależ oczywiście. To zjawisko zaczęło się już po likwidacji Chełmskiej a obecnie narasta. Może jeszcze nie na taką skale jak w TW.
gregory5576 pisze:A i jeszcze jedno nie obrażaj proszę Matki Polki, lub naci pietruszki to na prawdę nie wypada! [-o<
Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam. :prosze:
Na razie to byłoby na tyle, ale pewnie coś mnie jeszcze natknie.

fraktal
Posty: 5483
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 lis 2006, 18:45

Plesim pisze:Ależ oczywiście. To zjawisko zaczęło się już po likwidacji Chełmskiej a obecnie narasta. Może jeszcze nie na taką skale jak w TW.
Tylko, że sytuacja w ogródku autobusowym jest nieco bardziej skomplikowana niż w TW ze względu na słynny już niewypał, związany z ujednolicaniem taboru, jaki MZA zafundowała sobie na własne życzenie. I tak: Kleszczowa na przykład nie może obsługiwać niskich brygad 12-metrowych, Redutowa i Stalowa - niskich brygad 15-metrowych (chociaż te i tak są traktowane jako wielkopojemne), bo brakuje im odpowiednich wozów. W TW nie ma podobnych ograniczeń, chyba że mamy na myśli składy niskopodłogowe, których nie jest zbyt dużo, więc nie powinny w sposób znaczący wpływać na rozdysponowanie brygad pomiędzy poszczególne zajezdnie.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 03 lis 2006, 20:19

fraktal pisze:Redutowa i Stalowa - niskich brygad 15-metrowych (chociaż te i tak są traktowane jako wielkopojemne),
Ależ według ZTM obie te zajezdnie nadal obsługują niskopodłogowymi, jednoczłonowymi, wielkopojemnymi. I to jest jeden z tych absurdów. Tylko to raczej do ogródka MZA a nie ZTM.

Awatar użytkownika
marker
Zbanowany
Posty: 429
Rejestracja: 17 gru 2005, 22:00
Lokalizacja: ZaCiSzAńSkI kLaN - LoŻa SzYdErCóW

Post autor: marker » 03 lis 2006, 22:01

Chodzi chyba raczej o to że na tych brygadach, o których mówisz opcjonalnie mogą pojawiać się albo pojazdy niskie 15 metrowe albo 18 metrowe ze względu na zapotrzebowanie. Z powodu unifikacji taboru nie ma innego wyjścia i na R6 a także na R13 brygady gdzie mógłby wystąpić solaris U15 albo neoplan, są obługiwane pojazdami 18 metrowym. Absurdem by było obsadzenie np niskich brygad 517 kleszczową.
CHRABĄSZCZ: Bzzzzzzzzzz

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 04 lis 2006, 0:35

gregory5576 pisze: :arrow: Tytuł artykułu "linia dwadzieścia sześć" zacytuję fragmentami : "Zakładowi szczególnie zależy na takim rozdysponowaniu linii, aby jak najwięcej brygad miało krańce w pobliżu zakładu. Uzasadnienie jest proste i wynika z troski o maksymalne zmniejszenie strat wozokilometrów w przypadku awarii.
A może ten zakład zadbałby raczej o zmniejszenienie liczby awarii (co wydatnie zmniejszyłoby straty na wozokilometrach) ?

[ Dodano: 2006-11-04, 00:49 ]
Plesim pisze:
ZTM pisze:-Znajomość sieci przez motorniczych pozwalającą na swobodne realizowanie doraźnych kierowań tramwajów na trasy objazdowe.
To właśnie motrniczowie z tego zakładu doprowadzili do kierowań ręcznych a nie po przez Tadiran.
Jeśli twierdzili że nie wiedzą gdzie skręcić lub też rozjeżdżali się po całej Warszawie nie wiedząc gdzie skręcić (lub rzadziej - udając że tego nie wiedzą)...
Plesim pisze:
ZTM pisze:- Znajomość układu linii tramwajowych przez motorniczych oraz posiadanie przez zajezdnie oznakowania liniowego dla większej liczby linii ułatwiające planowanie okresowych zasileń.
I potem widzimy te oznakowanie jak widziany dziś właśnie z R4 skład. Kwadrat 26 z przekreślonym napisem "Trasa zmieniona".
Linia 18 obsługiwana jest przez R-4 "od zawsze". I "od zawsze" R-4 ma problemy z prawidłowym oznakowaniem zwłaszcza w przypadku choćby najmniejszych zmian tras...
Plesim pisze:
ZTM pisze:-Wprowadzenie DODATKOWEJ zajezdni na najważniejsze linie i ciągi podnosi niezawodność trakcji tramwajowej (pozwala na utrzymanie na możliwie największej liczby brygad na linii w przypadku odcięcia wyjazdów z jednej zajezdni).
Ale to tyczy się tylko jednej zajezdni R2. Pozostałe mają przynajmniej dwa kierunki wyjazdowe. W najlepszej sytuacji jest obecnie R1, która ma trzy pełne kierunki wyjazdowe.
Gdzie R-1 ma trzy kierunki? (tu chodzi z wyjazd bezpośrednio z zajezdni)
Poza tym chodzi o uniknięcie sytuacji w której awaria sieci przy zajezdni (zerwanie czy brak prądu) sparaliżowałaby jakąś odległą linię.

Jest w obecnym ustawieniu brygad trochę dziwactw (np R-3 na 23 zamiast na 24, duża liczba żoliborskich brygad na 26 lub samodzielna obsługa 16 przez R-3 co powoduje że nie ma jak tam wpasować solówek) ale pomysł sam w sobie jest niegłupi.

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 04 lis 2006, 10:23

Plesim pisze:Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam.
:arrow: Chodziło mi tylko o to abyś nie rzucał "mięsem" na tym szacownym forum, ale dzięki za zrozumienie.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 04 lis 2006, 11:40

fraktal pisze:słynny już niewypał, związany z ujednolicaniem taboru
Czy ja wiem,czy to taki niewypał... :-k
W Krakowie i chyba we Wrocławiu,tamtejsze przedsiębiorstwa nie narzekają.

Co do obsługii linii po ujednoliceniu taboru-to R-1 "WORONICZA" ma adekwatnie do posiadanego taboru i optymalnie rozwiązane zadania obsługowe.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 04 lis 2006, 11:55

Woronicza i Ostrobramska akurat tak, czego nie można powiedzieć o pozostałych ZEA
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 04 lis 2006, 12:56

mobil one pisze:Co do obsługii linii po ujednoliceniu taboru-to R-1 "WORONICZA"
Nie jedna Woronicza jest w całej Warszawie [-(
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5299
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 04 lis 2006, 18:12

Piotrek pisze:
mobil one pisze: Co do obsługii linii po ujednoliceniu taboru-to R-1 "WORONICZA"
Nie jedna Woronicza jest w całej Warszawie [-(
Dla mobila mogłaby istnieć tylko Woronicza, nie wiesz o tym ? ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 04 lis 2006, 18:15

Nie sądzę, powinna istnieć także Ostrobramska, dla równowagi, aby można było się na nią wyładować i żeby autobusowe ying i yang nie było zakłócone ;-)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

bart235
Zbanowany
Posty: 244
Rejestracja: 27 mar 2006, 22:36

Post autor: bart235 » 11 lis 2006, 15:16

mkm101 pisze:
gregory5576 pisze: :arrow: Tytuł artykułu "linia dwadzieścia sześć" zacytuję fragmentami : "Zakładowi szczególnie zależy na takim rozdysponowaniu linii, aby jak najwięcej brygad miało krańce w pobliżu zakładu. Uzasadnienie jest proste i wynika z troski o maksymalne zmniejszenie strat wozokilometrów w przypadku awarii.
A może ten zakład zadbałby raczej o zmniejszenienie liczby awarii (co wydatnie zmniejszyłoby straty na wozokilometrach) ?

[ Dodano: 2006-11-04, 00:49 ]
Plesim pisze: To właśnie motrniczowie z tego zakładu doprowadzili do kierowań ręcznych a nie po przez Tadiran.
Jeśli twierdzili że nie wiedzą gdzie skręcić lub też rozjeżdżali się po całej Warszawie nie wiedząc gdzie skręcić (lub rzadziej - udając że tego nie wiedzą)...
Plesim pisze: I potem widzimy te oznakowanie jak widziany dziś właśnie z R4 skład. Kwadrat 26 z przekreślonym napisem "Trasa zmieniona".
Linia 18 obsługiwana jest przez R-4 "od zawsze". I "od zawsze" R-4 ma problemy z prawidłowym oznakowaniem zwłaszcza w przypadku choćby najmniejszych zmian tras...
Plesim pisze: Ale to tyczy się tylko jednej zajezdni R2. Pozostałe mają przynajmniej dwa kierunki wyjazdowe. W najlepszej sytuacji jest obecnie R1, która ma trzy pełne kierunki wyjazdowe.
Gdzie R-1 ma trzy kierunki? (tu chodzi z wyjazd bezpośrednio z zajezdni)
Poza tym chodzi o uniknięcie sytuacji w której awaria sieci przy zajezdni (zerwanie czy brak prądu) sparaliżowałaby jakąś odległą linię.

Jest w obecnym ustawieniu brygad trochę dziwactw (np R-3 na 23 zamiast na 24, duża liczba żoliborskich brygad na 26 lub samodzielna obsługa 16 przez R-3 co powoduje że nie ma jak tam wpasować solówek) ale pomysł sam w sobie jest niegłupi.
Co do obsługi linii 16 przez R-3 to jeszcze rozumiem ale kto wysyła na 26 R-4????? To jest jakieś nie porozumienie ????
Bartosz Adamski

W związku z powtarzającą się wielokrotnie krytyką użytkowników dotyczacą gramatyki i ortografii Twoich postów proszę o korzystanie z dowolnej formy sprawdzania pisowni przed wysłaniem postu. Junior-admin i użytkownik hafilip84

5556
Posty: 2591
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 11 lis 2006, 16:32

ale kto wysyła na 26 R-4????? To jest jakieś nie porozumienie ????
R-4 również pojawił się na 8 ](*,)
185 - najlepsza linia w mieście!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 11 lis 2006, 18:54

Przypomnijcie sobie R-4 na 21 ](*,)
To dopiero był idiotyzm do potegi entej.
Zwłaszcza jak 21 jeździło w zeszłym roku tylko do Wschodniego w wakacje, w trakcie remontu torowiska przy Wileńskim.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Zablokowany