
Komunikacja w Łomiankach
Moderator: Wiliam
Obecne 701 to dawne 110 z trasy pl. wilsona - dąbrowa lęśna czy jakoś tak. W kazdym razie jeżdziło kiedyś do łomianek jak były jeszcze wsią (napewno do 1989), potem zamienili na 701, a 110 skrócili do wólki. Po kasacji 142 pyścili 110 przez placówkę, a potem na wniosek pasażerów za mienili 701 ze 110 na arkuszowej.
polecam trasbus.com


- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
No tak. Pomysł dobry, ale wówczas linia pokrywałaby się z trasą eŁki czego IMHO nie chcą/ boją się Łomianki.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
A po co w Łomianki angażować ZTM. Skoro kupili nowego Jelcza tzn. że z biletów im wystarcza na utrzymanie. Poza tym wszyscy jadący KMŁ posiadają ważne bilety - miesięczne lub nabyte u kierowcy - nie to co w Warszawie. Tam jest pełna kultura. A że jeżdżą niepunktualnie - przecież to i tak co ok 10 minut jeździ...Na frekwencję na pewno tam nie narzekają - wiem, bo jeżdżę tym często do kumpla do Łomianek. W sylwestra nie można było wsiąść do autobusu. Zresztą np w DP ok 17 kursy w kier Warszawy są bardzo mocno zaludnione...
No prawie ,kiedyś 110 miało pętle w miejscu gdzie teraz jest dom,a 701 jeżdzi trochę dalej ,jakieś 2 kilometry.patryk148 pisze:Obecne 701 to dawne 110 z trasy pl. wilsona - dąbrowa lęśna czy jakoś tak. W kazdym razie jeżdziło kiedyś do łomianek jak były jeszcze wsią (napewno do 1989), potem zamienili na 701, a 110 skrócili do wólki. Po kasacji 142 pyścili 110 przez placówkę, a potem na wniosek pasażerów za mienili 701 ze 110 na arkuszowej.polecam trasbus.com
KMŁ nie jest takie złe. Na dobrą sprawe to piwnni zainwestować w kilka przegubowych autobusów używanych LF (MAN NG272, Mercedes O405GN, Neoplan N4021). Takie autobusy można kupić coraz taniej, a pojeżdżą pewnie kilka lat. To na początek. W przyszłości trzebaby pomyśleć (jak gdzieś pisał Glonojad) o linii tramwajowej.
15/12/2005-12/7/2019
Ok, może zostać ten drugi nocny kurs o 3.20 zrealizowany przez linię ZTM.Adam G. pisze: To może darujemy sobie nocny dojazd do Wesołej...
Przejdź się pieszo w środku nocy z Warszawy do Łomianek - powodzenia.
Łomiankowska komunikacja jest potrzebna, bo ZTM nigdy nie dopasuje linii do potrzeb pasażerów w ten sposób, jak robi to KMŁ.
A w jaki to sposób KMŁ realizuje potrzeby swoich pasażerów, że nie mógłby tego zrobić ZTM?
R1+R2
R3+R7
R8+R9
R3+R7
R8+R9
- R-9 Chełmska
- Posty: 7844
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
No właśnie, nie wiem czy 5 osób jadących do Łomianek w 701 powala?MZ pisze:Piotrek pisze:No nie wiem czy tak nie powala. Często nie ma gdzie się wcisnąć do busu na wysokości cmentarza w strone łomianek.Ale to chyba tylko w godzinach szczytu, bo w innych się z tym nie spotkałem...
Gdyby 701 wyprostowano - czyli jechałoby tak jak jadą Ł-ki, to wtedy dopiero frekwencja by powalała!
Trasa by się skróciła, więc i częściej by można dać, a i tak pewnie byłoby za mało.
Swoją drogą - do takiego badziewia jak 701 to nie szkoda im kasy dopłacać(?), a z mieszkańców ssą pieniądze liniami jadącymi prosto.
A Ł-ki będą miały frekwencję, no bo czym innym mają ludzie jeździć.
R1+R2
R3+R7
R8+R9
R3+R7
R8+R9
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Warto wspomnieć, ze w latach 60 201 jadące do Łomianek było jedną z najbardziej obciążonych linii w Warszawie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Nie bardzo widzę powód dlaczego tak się rozwodzicie nad tym tematem.
Łomianki mają swoją komunikację bo tak jest lepiej – to oni sami decydują o ilości i godzinach kursów, sami ustalają sobie czasy przejazdów i trasę – nie muszą prosić miesiącami ZTM o byle bzdurę.
A dlaczego istnieje 701 – bo władze Łomianek nie mają pomysłu na komunikację w tym rejonie. Za mało ludzi mieszka aby zrobić oddzielną linie, podjazdów też nie da się zrobić, bo wtedy trzeba by wycofać taką linię z centrum Łomianek (taki jest układ ulic), a z drugiej strony dzięki takiej obsłudze jaka jest linia wychodzi prawie na zero- są minimalne dopłaty.
Po co więc ma ktoś kombinować z własną komunikacją w tym rejonie – ZTM zapewnia ją i to prawie za darmo dla gminy.
Łomianki mają swoją komunikację bo tak jest lepiej – to oni sami decydują o ilości i godzinach kursów, sami ustalają sobie czasy przejazdów i trasę – nie muszą prosić miesiącami ZTM o byle bzdurę.
A dlaczego istnieje 701 – bo władze Łomianek nie mają pomysłu na komunikację w tym rejonie. Za mało ludzi mieszka aby zrobić oddzielną linie, podjazdów też nie da się zrobić, bo wtedy trzeba by wycofać taką linię z centrum Łomianek (taki jest układ ulic), a z drugiej strony dzięki takiej obsłudze jaka jest linia wychodzi prawie na zero- są minimalne dopłaty.
Po co więc ma ktoś kombinować z własną komunikacją w tym rejonie – ZTM zapewnia ją i to prawie za darmo dla gminy.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
No nie wiem gdzie masz te 5 osób jadące do łomianek.Naprawdę mieszkam tu blisko i jest tłoczno.Oczywiście z 701 nie korzystają bezpośrednio mieszkańcy łomianek tylko Dąbrowy.Andrzej pisze:No właśnie, nie wiem czy 5 osób jadących do Łomianek w 701 powala?
Gdyby 701 wyprostowano - czyli jechałoby tak jak jadą Ł-ki, to wtedy dopiero frekwencja by powalała!
Trasa by się skróciła, więc i częściej by można dać, a i tak pewnie byłoby za mało.
Swoją drogą - do takiego badziewia jak 701 to nie szkoda im kasy dopłacać(?), a z mieszkańców ssą pieniądze liniami jadącymi prosto.
A Ł-ki będą miały frekwencję, no bo czym innym mają ludzie jeździć.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.