Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 27 gru 2006, 23:44

pawcio pisze:Może się nie da bez dodatkowych brygad?
Ale częstotliwośc byłaby taka sama tylko zamiast 10/20 byłoby 15/15 :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 gru 2006, 23:46

Pod warunkiem, że zawsze jest 10/20, a nie w jedną stronę 20/10, a w drugą 10/20. Wtedy może zabraknąć gdzieś minut na krańcu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 gru 2006, 0:07

Sprawdziłem. Dałoby się. Tylko, że na 194 postoje byłyby 5/7 natomiast na 716 25/7, przy czym to 25 byłoby w Piastowie. Jak byś chciał to mogę podesłać rozkłady ala Nadzór.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 28 gru 2006, 20:56

inż. Glonojad pisze:(...)priorytet komunikacji szynowej jako podstawowego środka transportu zbiorowego, jest zapisany w Polityce Transportowej M. St. Warszawy, Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego M. St. Warszawy, oraz (opracowywanej) Strategii Rozwoju Zintegrowanego Systemu Transportowego M. St. Warszawy (nazwa z pamięci).
Z teoretycznego punktu widzenia nie tylko tu szyna jest uprzywilejowana. Art. 34 ust. 1 pkt 1-5 ustawy z dnia 15 listopada 1984 - Prawo przewozowe - podstawa dla późniejszych regulacji tego typu (np. rozporządzeń Ministerstwa Transportu etc.) mówi , że koordynacja rozkładów jazdy polega na ustaleniu wzajemnych połączeń pomiędzy różnymi środkami transportu lądowego w punktach stycznych w pierwszej kolejności na podstawie jazdy pociągów. Nie oznacza to jednak, że komunikacja szynowa wszędzie i w każdych okolicznościach jest rozwiązaniem optymalnym.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 sty 2007, 16:40

Chciałbym zwrócić uwagę na "koordynację" linii 130 i 167 w jednym z najbardziej zapomnianych kawałków Centrum, a mianowicie na Rakowieckiej. Nie dość, że dojazd do ścisłego Śródmieścia jest trudny, to i jeszcze on jest sztucznie utrudniany: brak koordynacji rozkładów w dowozówkach do metra (130/167 kierunek Chomiczówka/CHR), bądź tramwaju (130/167 kierunek Wilanów/Siekierki).
(mówimy o DS, gdyż 301 jakoś problem rozwiązuje)
Opiszę przypadek przystanku Wiśniowa, podkreślenie - linia 118, pogrubienie - 130, reszta - 167.
PRZYPADEK 1 - DOJAZD DO TRAMWAJU:
Nie komentuję początku kursowania, kiedy to 167 co 25-30 minut musi rozwiązywać wszystkie problemy tej okolicy, 130 włącza się od 7 rano. Na początku wygląda to ładnie:
7| 05 24 35 54
godz. 8 i 10 - ładna koordynacja, 9 i 11 - już gorzej.
Potem zaczyna się problem:
12| 10 12 30 32 50 52
i tak do godziny 17. O godzinie 18 obydwie linie zaczynają kursować rzadziej, niestety rozkład i tak jest identyczny:
18| 10 12 30 32 54 56
19| 18 20 42 42
20| 06 06 30 30 54 55
o godzinie 19 i 20 krew mnie po prostu zalewa: jak można było stworzyć coś takiego?! Wygląda to na celowe działanie... Potem 130 przestaje jeździć i 167 co 20-30 minut powinno wystarczać, częstotliwość niewiele gorsza, niż w dzień...
Jakby nie można było dać 130 np. 02 22 42?

PRZYPADEK 2 - DOJAZD DO METRA:
Sytuacja podobna. Rano jest nieźle, od wprowadzenia równego taktu zaczynają się schody:
12| 15 17 28 35 37 55 57 58
Teraz przez kilka godzin (!) komunikacja wygląda w ten sposób...
Wieczór - pogorszenie częstotliwości:
19| 13 14 27 34 37 59
20| 01 02 24 25 42 49 50
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5268
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 sty 2007, 19:01

Dorzucić 505. Może się wpasuje :roll: .

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 sty 2007, 19:04

Szczególnie tragiczny jest wieczór, gdzie busy jeżdżą rzadko, a zimno i mało przyjemnie jest czekać na przystanku. Heh, cóż zrobic. Chyba tylko pisac to ZTM :]
R-9 Chełmska pisze:Wygląda to na celowe działanie...
Myślę, że po prostu z braku wiedzy...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 22 sty 2007, 21:16

Hmmm....myślę, że Rakowiecka jest tak blisko centrum, że ZTM uznał koordynację za niepotrzebną. Wszak z Puławskiej prędzej wsiąść w tramwaj a z Rakowieckiej do Puławskiej czy al. Niepodległości nie jest piechotą daleko...w praktyce jednak w sobotę i dzisiaj stojąc z ulotkami pod SGH widziałem osobiście co się dzieje tzn. z każdego 167 wysypuje się kilkanaście osób które kierują się do metra. Ze 130 nie wysiada prawie nikt.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 sty 2007, 21:43

Rano i ze 130 wysiada sporo ludzi.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8375
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 sty 2007, 0:20

Jeśli o zepsutej koordynacji mowa, to trzeba koniecznie wspomnieć o 116/195.
W innym wątku zobaczyłem, że nie tylko ja w tej sprawie do ZTMu pisałem (Kra? Hieronim?).

26 wspólnych przystanków:

Nowy Świat :arrow: Chomiczówka/Huta:

17 | 05 07 16 21 27 35 38 49 49
18 | 01 03 14 17 25 27 40 42 55 57
19 | 10 10 25 25 40 40 56 56 :!: :!: :!: :!:
20 | 12 13 30 31 48 49
21 | 04 06 19 23 39 46 56
22 | 11 11 34 35
23 | 00 04 25

w drugą stronę na szczęście nie jest tak źle, bo krócej:

Hotel Bristol :arrow: Wilanów/Natolin Płn.

17 | 27 31 40 42 53 54
18 | 06 08 19 20 31 32 42 44 54 59
19 | 06 14 18 29 30 42 47 [57]

I jak już było powiedziane na Obserwacjach Brygadowych: jeśli wieczorem podjeżdża pełne 116/195 poczekaj, zaraz podjedzie coś pustego z tej pary.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sty 2007, 0:22

geograf pisze:19 | 10 10 25 25 40 40 56 56 :!: :!: :!: :!:
No rewelacja po prostu.
Nie wiem, czy to zmienili. Mój znajomy koło 2000 roku miał na stałe 195. W owych czasach mniej wiecej w tych godzinach była jeszcze 5-minutowa różnica przejazdu i w okolicach Foksalu 195 powinno za każdym kursem takie 116 jeszcze wyprzedzić. W teorii oczywiście.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 23 sty 2007, 12:37

1) Koordynacja 110 i 701. Kiedyś istniała. Były równe interwały czasowe. Czas przeszły dokonany. Niestety, jakiś czas temu skutecznie ją spiep..ono.
***
2) Koordynacja 409 i 520 z Aspektu do Centrum:
409, 520: 9-18: 13 14 33 34 53 54 po każdej godzinie. W przeciwnym kierunku (np. z Centrum) jest OK.
***
3) 186 i 197 w DŚ z Parku Olszyny do PKP Koło:
186: 12-17: 08 23 38 53
197: 12-17: 08 38
***
4) 33 i 36 w DŚ z M Wilanowskiej na Wyścigi:
9-18: 07 09 22 24 37 39 52 54

Na razie chyba wystarczy...
](*,) #-o
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Robert 514
Posty: 2116
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 23 sty 2007, 14:10

a potem sie dziwić, że gnioty lub Lionsy wystarczą

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5268
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 lut 2007, 20:59

:rotfl2: , 410 ma niezły rozkład:

Z Targówka busy wyjeżdżają w ładnych odstępach:

| 17 | 02 12 [22] 32 42 52
| 18 | 02 [12] 25 40 55

Ale około 18 korki się kończą. Zupełnie i nagle się kończą. Nie stopniowo. Jaki jest tego efekt? Przy Ratuszu:

| 18 | 00 10 17 [27] 40 55

Z 10 odstęp spada do 7. A to dopiero 1/3 trasy. Na Grotach już mamy:

| 18 | 02 [12] 22 32 42 45 [55]

Prawie jak E-4 :D .

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 12 lut 2007, 21:04

Wiesz, przy tej ilości linii trudno inaczej rozwiązać sprawę zmiany czasu przejazdu niż za pomocą stref. Choć 7 minut różnicy pomiędzy brygadami to chyba trochę za dużo...
xxx

ODPOWIEDZ