Strona 2 z 154
: 09 sty 2008, 10:37
autor: dzidek
Czemu linia tarchomińska ?
Jaby nie było innych linii w Warszawie.
A czy pasażerom jadącym na lotnisko też ktoś zaleczy rany spowodowane opóźnieniem uruchomienia pociągów do Centrum ? Pewnie nie!
: 09 sty 2008, 10:43
autor: SławekM
Ale w sumie kupować 10 autobusów to trochę bez sensu. Chcą sprawdzić jak będą się sprawować na dłuższą metę? Powinni od razu kupić min. 50 i byłoby dobrze. A tak... No chyba, że je kupią na okres gdzie tramwaju na Tarchominie nie ma a potem sprzedadzą..
: 09 sty 2008, 10:45
autor: dzidek
solaris8315 pisze:A tak...
będą obsługiwać tylko jedną linię jeżedżącą na Białołęce.
: 09 sty 2008, 15:00
autor: Plesim
No to zaczyna się era Mercedesa w MZA. Dodam tylko, że prezes Magierski pochwalił się już iż prowadzone są rozmowy na temat uruchomienia serwisu tej firmy na Woronicza.
: 09 sty 2008, 15:03
autor: Piotrek
Jakoś mimo wszystko nie chce mi się w to wierzyć. Testy ok (jak z tymi metrami w końcu jest?), ale 10 busów i akurat do obsługi E-4? MZA ma to kupić, bo z tekstu wcale nie wynika, czy to pomysł ZTMu?
Plesim pisze:prowadzone są rozmowy na temat uruchomienia serwisu tej firmy na Woronicza.
Trochę daleko do E-4.
: 09 sty 2008, 15:09
autor: dzidek
Piotrek pisze: Trochę daleko do E-4.
Ale blisko do innych linii

: 09 sty 2008, 15:11
autor: Glonojad
solaris8315 pisze:Ale w sumie kupować 10 autobusów to trochę bez sensu. Chcą sprawdzić jak będą się sprawować na dłuższą metę? Powinni od razu kupić min. 50 i byłoby dobrze.
Dobrze robią, cholera wie jak się te autobusy sprawdzą w praktyce na geometrii, która nigdy nie była projektowana z ich uwzględnieniem chociażby.
Poza tym, ta zdolność przewozowa deklarowana przez producenta to jakaś szarlataneria. Chyba, że przy metrowskiej "8 os. / mejsce" liczona.
: 09 sty 2008, 17:07
autor: Piotrek
Ale blisko do innych linii

No blisko, ale to trochę przeczy

Zresztą jasna sprawa, że na taką 10 to nie warto robić żadnego serwisu Mercedesa. Nie mniej z niecierpliwością czekam na tego długiego busika
BTW w Polsce gdzieś już liniowo jeździł?
: 09 sty 2008, 17:17
autor: Filip7370
Z geometrią problemu być nie powinno, bo ma 4 osie i ostatnia skrętna, zatem powinien się mieścić w ulice.
: 09 sty 2008, 18:07
autor: TLG
Przede wszystkim takie autobusy produkuje się i kupuje z myślą o liniach typu BRT, a nie liniach kluczących po wąskich uliczkach.
: 09 sty 2008, 18:22
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:BTW w Polsce gdzieś już liniowo jeździł?
Nie może, jest to pojazd nienormatywny, więc jego eksploatacja jest nieopłacalna...
: 09 sty 2008, 19:29
autor: Glonojad
TLG pisze:Przede wszystkim takie autobusy produkuje się i kupuje z myślą o liniach typu BRT, a nie liniach kluczących po wąskich uliczkach.
Infrastruktury BRT w Warszawie nie ma, a najbardziej obciążone linie dość często na końcówych odcinkach kluczą,by zebrać pasażerów.
: 09 sty 2008, 19:35
autor: TLG
inż. Glonojad pisze:Infrastruktury BRT w Warszawie nie ma, a najbardziej obciążone linie dość często na końcówych odcinkach kluczą,by zebrać pasażerów
Dlatego nadal uważam takie rozwiązanie za nieracjonalne.
: 09 sty 2008, 19:45
autor: Glonojad
Nie Ty jeden. Ale ktoś się widać budżetem MZA zachłysnął i szaleje.
: 09 sty 2008, 20:24
autor: blinski
nic o tym nie wiem, może są jakieś informacje - ale skoro to ma być 10 wozów, w zamyśle obsługujących zapewne całościowo jedną linię, to może są plany utworzenia jakiejś nowej, bądź zmodyfikowania istniejącej, by jak najlepiej dostosować jej bieg do obsługujących ją wozów (choć moim zdaniem taka kolejność ustalania priorytetów byłaby bezsensem)? ja wiem, może wykoncypowali sobie, że te całe libera i soliny będą ludzi dowozić do merców?
swoją drogą ciekawa polityka. robić oszcżedności kupując jelcze, by potem pakować to w najdroższe chyba wozy na rynku (pomijając oczywiście dwuprzeguby).