Strona 2 z 23

: 01 kwie 2009, 12:25
autor: tarantula01
W mpzp? Nie ma tam mpzp.

: 01 kwie 2009, 12:44
autor: Bastian
tarantula01 pisze:Nie ma tam mpzp.
Bijmy dzielnicy pokłony... :roll:

: 01 kwie 2009, 13:47
autor: tarantula01
Gmina nie zdołała uchwalić, a dzielnica nie uchwala planów tylko Rada Warszawy - już wiesz gdzie kierować żale?
Dzielnica wystepowała o objęcie planami tego obszaru - w lipcu 2007. I nic. Nie jestesmy wazni z punktu widzenia miasta.
Żeby było lepiej, to do SUiKZP obecnie obowiązującego, Białołęka składała (bodajże w 2005 r) wnioski o przedłużenie Annopola na północ. Zignorowano.

: 05 kwie 2009, 11:02
autor: Glonojad
patryk148 pisze:bo pewnie ich od razu nie skasuje,
13N idą do kasacji po dostawach "186".

Co do samej zajezdni - obsługiwałaby ona zapewne przede wszystkim Bródno i linie bielańsko - żoliborskie. To nie jest tak, że nowa zajezdnia na tak rozległej sieci jak warszawska musi powstać akurat w pobliżu czy połączeniu bezpośrednim z nową trasą na Tarchomin; raczej zmienią się "zasięgi obsługi" poszczególnych zajezdni. Pomijając oczywiście fakt, że wg jednego z dogmatów każda zajezdnia musi obsługiwać każdą część sieci, więc i tak, jak znam życie, dostała by brygadę na 10 i 14 :D

--

Jeśli gmina miałaby tam tworzyć plany miejscowe równie "przemyślane", jak dla Kątów Grodziskich etc., to ja się bardzo cieszę, że nie zdążyła.

: 16 lut 2012, 22:26
autor: Daniel_FCB
RK pisze:Na Annopolu powstanie nowa zajezdnia Tramwajów Warszawskich

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos, jego spółka przymierza się do budowy nowej zajezdni na Annopolu. Jeszcze w tym roku chce kupić 3ha gruntów pod zajezdnię i ogłosić przetarg na koncepcję obiektu.

Nowa zajezdnia Tramwajów Warszawskich będzie nosić numer R5 i pomieści 150-160 trzydziestometrowych tramwajów. Koszt jej budowy prezes tramwajowej spółki szacuje nawet na 300 milionów złotych. - Ale to tylko szacunki. Wkrótce ogłosimy przetarg na opracowanie koncepcji zajezdni - powiedział Krzysztof Karos.

Grunty kupują już teraz

Po opracowaniu koncepcji będzie można lepiej oszacować koszty budowy, bo na razie nie wiadomo, ile dokładnie gruntów musi wykupić tramwajowa spółka. Prawdopodobnie będzie to około 11 hektarów - W Studium Ukierunkowań i Kierunków Zagospodarowania około 8 hektarów terenu zostało przeznaczonych na zajezdnię - zapewnił prezes. Po opracowaniu studium zaczęły wyjaśniać się kwestie własnościowe działek na rzeczonym terenie. Udało się już ustalić właścicieli 3 hektarów gruntu, i to właśnie z nimi rozmawiają tramwajarze.

Spółka zapewnia, że ma pieniądze na wykup gruntów - Od dwóch lat miasto zostawia zyski w spółce właśnie po to, żebyśmy mogli ze środków własnych wybudować zajezdnię - powiedział Krzysztof Karos dodając jednak, że jeśli pojawi się możliwość pozyskania unijnego dofinansowania do budowy zajezdni, spółka na pewno z niej skorzysta.

Zajezdnia dla nowych liniii na Pradze

Po co Tramwajom Warszawskim nowa zajezdnia? Jej budowa wiąże się z planami rozbudowy tras tramwajowych na Pradze. W ciągu kilku lat tory tramwajowe mogą zostać zbudowane w ulicy Modlińskiej, w trasie planowanego mostu Krasińskiego i na Gocławiu, a przedłużone mogą zostać trasy w ul. Stalowej i - na lewym brzegu - Mickiewicza.

Miejska spółka jeszcze nie zdecydowała, czy budowa zajezdni na Annopolu spowoduje zamknięcie zajezdni Praga przy ulicy Kawęczyńskiej - To nie jest tylko zajezdnia, jest tam też na przykład niedawno zmodernizowana podstacja - mówi prezes. Ale nie zaprzecza, że część zajezdni może zostać przekształcona w muzeum komunikacji miejskiej - W Warszawie bardzo brakuje takiego obiektu - stwierdził.
źródło

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |16 Lut 2012|, 2012 22:44 ]
Korekta tekstu zgodnie z korektą materiału na stronie RK.

: 16 lut 2012, 22:35
autor: Stary Pingwin
Hitem będzie 31 z R5.

: 17 lut 2012, 0:13
autor: MisiekK
Nihil novi. O zajezdni w tym rejonie mówi się od połowy lat 70-tych. Ba, nawet piękna makieta wtedy powstała.

: 17 lut 2012, 8:12
autor: grzegorz
MisiekK pisze:Nihil novi. O zajezdni w tym rejonie mówi się od połowy lat 70-tych. Ba, nawet piękna makieta wtedy powstała.
O, to ciekawe, nawet makietę pierdyknęli? Hm, no tak, wiekszość obiektów powstaje wedle mocno starszawych planów. Rezerwy terenu itp. rządzą.

: 17 lut 2012, 8:40
autor: Bastian
grzegorz pisze:O, to ciekawe, nawet makietę pierdyknęli? Hm, no tak, wiekszość obiektów powstaje wedle mocno starszawych planów.
Plany powstają od zera. Makieta zaginęła gdzieś w pomroce dziejów ;)

: 17 lut 2012, 12:26
autor: MisiekK
Bastian pisze:Makieta zaginęła gdzieś w pomroce dziejów ;)
Oto zdjęcia (zdjęcia są własnością Tramwajów Warszawskich - nie do dalszej publikacji):

: 17 lut 2012, 12:50
autor: MeWa
dużo tych torów na odkrytym powietrzu? :)

: 17 lut 2012, 12:51
autor: Bastian
To może inaczej: nie ma żadnej wartości innej, niż dokumentalno - hobbystyczna. Zwłaszcza, że lokalizacja zupełnie inna...

: 17 lut 2012, 12:52
autor: MisiekK
MeWa pisze:dużo tych torów na odkrytym powietrzu? :)
Wtedy tak się robiło. Hale tylko na przeglądy i naprawy, a postój pod chmurą. Casus R-4.
Bastian pisze:To może inaczej: nie ma żadnej wartości innej, niż dokumentalno - hobbystyczna.
...historyczna jak już tak.
Bastian pisze:Zwłaszcza, że lokalizacja zupełnie inna...
Nadal Annopol :) Projekt pobudowania zajezdni w tej okolicy odżywa co jakiś czas i powiedzmy sobie szczerze, że jest ona potrzebna.

: 17 lut 2012, 12:52
autor: Bastian
MeWa pisze:dużo tych torów na odkrytym powietrzu? :)
40 lat temu tak projektowano :P

: 17 lut 2012, 13:14
autor: MichalJ
Czym się lokalizacje różnią?

I czy teraz wszystko będzie w halach?