: 01 kwie 2009, 12:25
W mpzp? Nie ma tam mpzp.
Bijmy dzielnicy pokłony...tarantula01 pisze:Nie ma tam mpzp.
13N idą do kasacji po dostawach "186".patryk148 pisze:bo pewnie ich od razu nie skasuje,
źródłoRK pisze:Na Annopolu powstanie nowa zajezdnia Tramwajów Warszawskich
Jak poinformował "Rynek Kolejowy" prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos, jego spółka przymierza się do budowy nowej zajezdni na Annopolu. Jeszcze w tym roku chce kupić 3ha gruntów pod zajezdnię i ogłosić przetarg na koncepcję obiektu.
Nowa zajezdnia Tramwajów Warszawskich będzie nosić numer R5 i pomieści 150-160 trzydziestometrowych tramwajów. Koszt jej budowy prezes tramwajowej spółki szacuje nawet na 300 milionów złotych. - Ale to tylko szacunki. Wkrótce ogłosimy przetarg na opracowanie koncepcji zajezdni - powiedział Krzysztof Karos.
Grunty kupują już teraz
Po opracowaniu koncepcji będzie można lepiej oszacować koszty budowy, bo na razie nie wiadomo, ile dokładnie gruntów musi wykupić tramwajowa spółka. Prawdopodobnie będzie to około 11 hektarów - W Studium Ukierunkowań i Kierunków Zagospodarowania około 8 hektarów terenu zostało przeznaczonych na zajezdnię - zapewnił prezes. Po opracowaniu studium zaczęły wyjaśniać się kwestie własnościowe działek na rzeczonym terenie. Udało się już ustalić właścicieli 3 hektarów gruntu, i to właśnie z nimi rozmawiają tramwajarze.
Spółka zapewnia, że ma pieniądze na wykup gruntów - Od dwóch lat miasto zostawia zyski w spółce właśnie po to, żebyśmy mogli ze środków własnych wybudować zajezdnię - powiedział Krzysztof Karos dodając jednak, że jeśli pojawi się możliwość pozyskania unijnego dofinansowania do budowy zajezdni, spółka na pewno z niej skorzysta.
Zajezdnia dla nowych liniii na Pradze
Po co Tramwajom Warszawskim nowa zajezdnia? Jej budowa wiąże się z planami rozbudowy tras tramwajowych na Pradze. W ciągu kilku lat tory tramwajowe mogą zostać zbudowane w ulicy Modlińskiej, w trasie planowanego mostu Krasińskiego i na Gocławiu, a przedłużone mogą zostać trasy w ul. Stalowej i - na lewym brzegu - Mickiewicza.
Miejska spółka jeszcze nie zdecydowała, czy budowa zajezdni na Annopolu spowoduje zamknięcie zajezdni Praga przy ulicy Kawęczyńskiej - To nie jest tylko zajezdnia, jest tam też na przykład niedawno zmodernizowana podstacja - mówi prezes. Ale nie zaprzecza, że część zajezdni może zostać przekształcona w muzeum komunikacji miejskiej - W Warszawie bardzo brakuje takiego obiektu - stwierdził.
O, to ciekawe, nawet makietę pierdyknęli? Hm, no tak, wiekszość obiektów powstaje wedle mocno starszawych planów. Rezerwy terenu itp. rządzą.MisiekK pisze:Nihil novi. O zajezdni w tym rejonie mówi się od połowy lat 70-tych. Ba, nawet piękna makieta wtedy powstała.
Plany powstają od zera. Makieta zaginęła gdzieś w pomroce dziejówgrzegorz pisze:O, to ciekawe, nawet makietę pierdyknęli? Hm, no tak, wiekszość obiektów powstaje wedle mocno starszawych planów.
Oto zdjęcia (zdjęcia są własnością Tramwajów Warszawskich - nie do dalszej publikacji):Bastian pisze:Makieta zaginęła gdzieś w pomroce dziejów
Wtedy tak się robiło. Hale tylko na przeglądy i naprawy, a postój pod chmurą. Casus R-4.MeWa pisze:dużo tych torów na odkrytym powietrzu?
...historyczna jak już tak.Bastian pisze:To może inaczej: nie ma żadnej wartości innej, niż dokumentalno - hobbystyczna.
Nadal Annopol Projekt pobudowania zajezdni w tej okolicy odżywa co jakiś czas i powiedzmy sobie szczerze, że jest ona potrzebna.Bastian pisze:Zwłaszcza, że lokalizacja zupełnie inna...
40 lat temu tak projektowanoMeWa pisze:dużo tych torów na odkrytym powietrzu?