Strona 2 z 2

: 18 maja 2010, 22:27
autor: Bernard
Rosa pisze:
Nieciej pisze:Zerwana sieć trakcyjna, zerwał ją tramwaj jadący w kierunku Mokotowa, sieć wyłączona w całej okolicy, także w al. Jerozolimskich (za TVN Warszawa).
A jak na sytuacje zareagowły cudowne tablice?
Jaki komunikat i kiedy tam się pojawił?
Nie pojawił się żaden komunikat. Normalnie wyświetlało, że np. 9 za 1 min. Za to nadzór ruchu jeździł skodą i nadawał komunikaty przez szczekaczkę.

: 18 maja 2010, 22:31
autor: Paweł D.
Bernard pisze:Nie pojawił się żaden komunikat. Normalnie wyświetlało, że np. 9 za 1 min. Za to nadzór ruchu jeździł skodą i nadawał komunikaty przez szczekaczkę.
A czego się spodziewaliście? Ten "pancerny" system działa jak tabliczka rozkładowa. Papier musisz ukraść, SIP-owi prąd odłączyć :)

: 18 maja 2010, 22:34
autor: Glonojad
E tam, jak tabliczka rozkładowa. Bzdurzysz i tyle. Ostatnio działa zdecydowanie lepiej, w DS właściwie bezbłędnie.

A, że się ZTMowi nie chce komunikatów wpisywać, to inna inszość.

Skąd system ma wiedzieć, że to 9, co stoi przystanek dalej, to już nie podjedzie, jak nikt mu tego nie "powie"?

: 18 maja 2010, 22:42
autor: Paweł D.
Glonojad pisze:E tam, jak tabliczka rozkładowa. Bzdurzysz i tyle. ....
Oj, dobrze wiesz o czym mówię. Super, że dobrze działa, jak wszystko jeździ bez zakłóceń. Minusem jest to, że system nie potrafi wykryć stojącego dłuższy czas tramwaju. A porażką właśnie to, co napisałeś. W sytuacji awaryjnej zamiast absurdalnych minut do przyjazdu powinien się pojawić napis "Z POWODU AWARII TRAMWAJE KURSUJĄ NIEZGODNIE Z ROZKŁADEM" (albo "NIE KURSUJĄ") czy coś na ten kształt.

: 18 maja 2010, 22:44
autor: Glonojad
Sam ma to napisać? Na podstawie jakich kryteriów? To nie może być bezobsługowe z założenia...

: 18 maja 2010, 22:49
autor: MeWa
Zgadzam się z Glonojadem. Żaden system nie przewidzi sam awarii, tu potrzeba człowieka. Bo awarii nie da się ująć w sztywne ramy - każda jest inna, o różnej długości itp. Bo na takiej zasadzie - jak będzie korek i się skrzyżowanie zatka, to też będzie wyskakiwał tekst o awarii

: 18 maja 2010, 22:50
autor: Rosa
No to gdzie jest obsługa?
System nie działa to powinien byc ktos odpowiedzialny za to żeby działał. Jak mój budzik bedzie pokazywał dobry czas ale nie bedzie dzwonił to taki budzik oddaje do naprawy a nie udaje że jest wszystko OK.

: 18 maja 2010, 22:52
autor: MeWa
Akurat tę sprawę (informowanie o awarii) bym porównał do zmiany czasu i pretensji o to, że budzik się sam nie przestawił ;)

: 18 maja 2010, 22:52
autor: Paweł D.
Glonojad pisze:Sam ma to napisać? Na podstawie jakich kryteriów? To nie może być bezobsługowe z założenia...
Nie znam szczegółów działania systemu, ale skoro może rozpoznać, że skład o oznaczeniu np. XXX zameldował się na przystanku np. 701310, to pewnie może zauważyć, że przez 10 minut nie dotarł do następnego przystanku. Powinien też zauważyć, że kolejny skład XXY poprzedniego nie przeskoczył. Wówczas zamiast minut wyświetlić "--- " Kiedy sytuacja taka powtórzy się dla kilku linii wówczas w ogóle tablicę wygasić. A co do reszty, to oczywiście gdzieś ten żywy człowiek musi się pojawić.

: 18 maja 2010, 23:04
autor: Tm
To ja bym wolał, żeby jakiś umyślny siedział i pilnował, a w razie czego wpisał odpowiedni komunikat. Przeciętnego pasażera nie interesują jednak przyczyny, dla niego tablice działają źle i już.

: 18 maja 2010, 23:07
autor: JKTpl
Czy wyjdę na dziwaka, gdy powiem, że oczywistością powinna być możliwość klepania komunikatów na żywo przez pracownika CR ZTM/TW?

: 18 maja 2010, 23:13
autor: MichalJ
Glonojad pisze: A, że się ZTMowi nie chce komunikatów wpisywać, to inna inszość.
Podobno jedyny laptop z aplikacją do tego został przez kogoś bardzo ważnego oddany dziecku do zabawy. Dobrze że bez hasła...
Skąd system ma wiedzieć, że to 9, co stoi przystanek dalej, to już nie podjedzie, jak nikt mu tego nie "powie"?
To powinien cały czas pokazywać "dziewiątka przyjedzie za minutę" a tymczasem w przypadku zatrzymań przez te tablice przewijają się kursy widma.

Poza tym uważam, że owszem, jakiś komunikat automatyczny w sytuacji zatrzymania (rozpoznawanego właśnie po tym, że tramwaje stoją) mógłby się pojawiać.

: 18 maja 2010, 23:15
autor: Glonojad
Wyjdziesz o tyle, że taka możliwość jest. Tylko co z tego? ZTM powiedział rok temu, że "przejmie system jak będzie gotowy" i "będziemy TW informować, jak będzie trzeba jakiś komunikat powiesić". I już. Na szczęście TW mają z czego wpisać komunikat same, ale i tak im nie wolno (!).

Nie chcę tu nadmiernie wybielać TW, ale sprawę trzeba postawić jasno - za informację pasażerską odpowiada wyłącznie Z.T.M.

[ Dodano: |18 Maj 2010|, 2010 23:17 ]
MichalJ pisze: To powinien cały czas pokazywać "dziewiątka przyjedzie za minutę" a tymczasem w przypadku zatrzymań przez te tablice przewijają się kursy widma.
Ja zauważyłem wyłącznie zapętlające się odliczanie (tj. po dojściu do tej minuty i niestwierdzeniu tramwaju, wrzuca z powrotem wartość wynikającą z ostatniego meldowania).

Kursy - widma możliwe są wyłącznie w przypadku brygad nierozpoznanych.