Strona 2 z 82

: 06 lis 2012, 23:13
autor: KwZ
Adam G. pisze:idiotyczne "ZET" zamiast cywilizowanego napisu "zjazd do zajezdni".
Albo lepiej: Zajezdnia Wola. Ewentualnie Zjazd na Wolę.

: 06 lis 2012, 23:15
autor: MisiekK
KwZ pisze:Albo lepiej: Zajezdnia Wola. Ewentualnie Zjazd na Wolę.
Wniosek do ZTM. Kto się odważy i napisze? Trzeba tylko podać swoje dane (wiem, z tym najtrudniej).

: 06 lis 2012, 23:20
autor: Bastian
KwZ pisze:
Adam G. pisze:idiotyczne "ZET" zamiast cywilizowanego napisu "zjazd do zajezdni".
Albo lepiej: Zajezdnia Wola.
Tylko szkopuł w tym, że 26 w drodze z Jelonek nie dojedziesz do przystanku ZAJEZDNIA WOLA (tak, nadal twierdzę, że to nie jest dla niego dobra nazwa). Zajezdnia Wola (nie przystanek)? :-?

: 06 lis 2012, 23:21
autor: MeWa
"ZET" to jakiś zupełnie idiotyczny i niezrozumiały wymysł.

: 06 lis 2012, 23:24
autor: KwZ
Bastian pisze:Tylko szkopuł w tym, że 26 w drodze z Jelonek nie dojedziesz do przystanku ZAJEZDNIA WOLA (tak, nadal twierdzę, że to nie jest dla niego dobra nazwa). Zajezdnia Wola (nie przystanek)? :-?
Słuszna uwaga :-k Oczywiście najlepiej, gdyby to było ujednolicone z autobusami, a tam więcej tych zajezdni.

: 06 lis 2012, 23:48
autor: MichalJ
Niestety, ZTM doprowadził do sytuacji, w której kursy nie będące zjazdami do zajezdni mają przystanek (końcowy albo nie) "Zajezdnia cośtam", a za to kursy zjazdowe nie mają (znanego od dziesiątek lat) napisu "Zjazd do zajezdni". Żadne zaklęcia nie zmienią tego, że informacja się pogorszyła.

: 06 lis 2012, 23:49
autor: MeWa
MisiekK pisze:
KwZ pisze:Albo lepiej: Zajezdnia Wola. Ewentualnie Zjazd na Wolę.
Wniosek do ZTM. Kto się odważy i napisze? Trzeba tylko podać swoje dane (wiem, z tym najtrudniej).
Wiesz, niektórzy już dawno o to pisali. Jak widać, niewiele się zmieniło.
Od dawna mówię, że informację pasażerską robi się pod Swinga, a nie na odwrót. Bo nagle wiele rzeczy przestało być możliwych.

W lipcu 2011 r. na moje wątpliwości związane z ZET-ami ZTM odpowiedział:
ZTM pisze:w przygotowanej przez nas aktualizacji opisu funkcjonowania systemów informacji liniowej, wzorzec dla zjazdów do zajezdni został szczegółowo doprecyzowany. W efekcie końcowym podczas zjazdu powinny być prezentowane informacje o "punkcie wyłączenia" tj. ostatnim przystanku na podstawowej trasie linii oraz nazwa zajezdni. Niestety trudności we wdrażaniu systemu powodują, że adaptacja ta nie została jeszcze zrealizowana;
MisiekK pisze:Ale powinno do spowodować zapalenie się komórki odpowiedzialnej za zainteresowanie światem dookoła
Wiesz, równie dobrze można napisać "MARS" i też oczekiwać, że ludzie skojarzą, że "przecież coś innego jest". Taka sama wartość informacyjna.

: 07 lis 2012, 0:23
autor: px33
Niestety trudności we wdrażaniu systemu
To przecież wystarczy podzielić ostatni kurs na dwa - do ostatniego przystanku na trasie i od tego przystanku do zajezdni. To by działało nawet jeśli system nie pozwala na zmianę treści w czasie jednego kursu (i co najwyżej lekko się wywalało w przypadku kursów przyspieszonych)

: 07 lis 2012, 7:02
autor: pawcio
Nie tak. System po prostu powinien rozpoznawać, że ostatni przystanek w trasówce (nasz nieszczęsny ZET) nie jest dostępny dla pasażerów, i jako kraniec wyświetlać ostatni przystanek dla wysiadających. W tym przypadku Rogalińską.

: 07 lis 2012, 7:16
autor: MisiekK
MeWa pisze:Wiesz, równie dobrze można napisać "MARS" i też oczekiwać, że ludzie skojarzą, że "przecież coś innego jest". Taka sama wartość informacyjna.
Czyli dochodzimy do wniosku, że to i tak nie ma znaczenia co będzie wyświetlane...
pawcio pisze:W tym przypadku Rogalińską.
Myślisz, że to dużo zmienia? Tak samo będą grupy zdziwionych mimoz.

Już pisałem - jedziesz jako przejazd techniczny i ludzie walą w szyby, bo nie rozumieją tekstu na wyświetlaczach.

: 07 lis 2012, 7:29
autor: TLG
marcin3001 pisze:Ale co to jest ten 'ZET', pomyślał Stirlitz...
NMSP :D

: 07 lis 2012, 7:45
autor: pawcio
MisiekK pisze:
pawcio pisze:W tym przypadku Rogalińską.
Myślisz, że to dużo zmienia? Tak samo będą grupy zdziwionych mimoz.

Już pisałem - jedziesz jako przejazd techniczny i ludzie walą w szyby, bo nie rozumieją tekstu na wyświetlaczach.
Pewnie, że będą. Ale może przynajmniej kilka osób mniej.

: 07 lis 2012, 8:55
autor: MisiekK
pawcio pisze:Pewnie, że będą. Ale może przynajmniej kilka osób mniej.
Pamiętając skrócenie linii 26 i 27 do R-1, gdzie na dechach była Rogalińska nie jestem optymistą..... :)

: 07 lis 2012, 9:37
autor: marcin3001
Ale tu chodzi tylko i wyłącznie o to, żeby informacja w Swingach nie była krokiem do tyłu w porównaniu do starych systemów.
W wagonach bez informacji elektronicznej:
- żółte kwadraty z przodu, z tyłu i z boku, z napisem "Zjazd do zajezdni..."
- żółte korale z napisem informującym o zjeździe i zaznaczonym ostatnim przystankiem dla wysiadających.
W wagonach z BUSE dodatkowo:
- wyraźny napis "Zjazd do zajezdni" z przodu
- komunikat głosowy (przynajmniej na R-1)
- z tyłu brak numeru, informacja o zjeździe.

A w Swingach nic. No dobra, jest jakiś ZET.
Najpierw się przyzwyczaja pasażerów do wyższego standardu informacji, żeby potem zabrać to wszystko i stwierdzić, że to debile.

To nie zawsze jest tak, że jeśli system przeznaczony dla ludzi nie jest efektywny, to znaczy że ludzie są do chrzanu. Czasami system jest do chrzanu i trzeba go zmienić.

: 07 lis 2012, 10:40
autor: mkm101
marcin3001 pisze:Ale tu chodzi tylko i wyłącznie o to, żeby informacja w Swingach nie była krokiem do tyłu w porównaniu do starych systemów.
W wagonach bez informacji elektronicznej:
- żółte kwadraty z przodu, z tyłu i z boku, z napisem "Zjazd do zajezdni..."
- żółte korale z napisem informującym o zjeździe i zaznaczonym ostatnim przystankiem dla wysiadających.
W wagonach z BUSE dodatkowo:
- wyraźny napis "Zjazd do zajezdni" z przodu
- komunikat głosowy (przynajmniej na R-1)
- z tyłu brak numeru, informacja o zjeździe.

A w Swingach nic. No dobra, jest jakiś ZET.
Chyba widzimy inne Swingi. W mojej rzeczywistości:
z przodu - ZET (to wyraźnie coś innego niż przykładowy Annopol?), w wagonach z R-2 dodatkowo "trasa skrócona" w negatywie
z boku - ZET i przewijająca się trasa, oczywiście kończąca się na konkretnym ZET-cie
z tyłu - nr linii i "zjazd" (przynajmniej w wagonach z R-3)
na koralach - żółty pasek "zjazd do zajezdni" i trasa przewidująca zjazd z ostatnim przystankiem pod zajezdnią

Naprawdę nic?
Naprawdę potrzeba człowieka z chorągiewką i megafonem idącego przed wagonem?