Korytarz Raszyn - Janki: drogi i szyny

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 16:31

To się tam nie zmieści - tam jest miejscami miejsca na 6 pasów i dwa niezaszerokie chodniki.
Dlatego postulowałem klasyczne torowisko wydzielone w środku jezdni.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 paź 2007, 16:32

A jak wtedy z przystankami? :-k
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 16:32

Wolfchen pisze:
inż. Glonojad pisze:Przy czym - 706 chciałbyś zostawić??
No, Falenty jakiegoś busa potrzebują...
Inaczej niż dowozówką to ja tego nie widzę raczej. Koszty budowy torowiska pójdą w kosmos... jeszcze zależy, jak by wyglądała kwestia organizacji linii (bo jeśli tram podmiejski dojeżdżałby do, powiedzmy, Naruciaka, to ciężej dodatkową przesiadkę sprzedać ludziom).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 16:33

inż. Glonojad pisze:
MeWa pisze:O WKD. Ale gdzie tramwaje będą miały pętlę - też ciekawe :)
Od groma parkingów jest, to nie jest aż taki problem moim zdaniem. Większy przy "kolejowej" WKD (chyba, że Studium każe przekwalifikować ją na tramwaj szybki, co wiele, wiele rzeczy uprości).
no tak, chodzi mi bardziej o to jak by WKD wjeżdżała "w centrum", bowiem niejako od tyłu, zza hal by trasa prowadziła - przynajmniej taka myśl wysuwa się na podstawie tych mapek. A z tramwajem to można byłoby też zrobić taką wielką pętlę, by objeżdżała całe centrum i zbierała pasażerów - pewnie nie przejdzie, ale wiele by uprościło :>
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 16:34

Colony pisze:A jak wtedy z przystankami? :-k
Trzeba je będzie umieścić tam, gdzie jest miejsce. Niekoniecznie przy skrzyżowaniach, skoro i tak mają rzadziej być, niekoniecznie przed skrzyżowanimi.
Można też pomyśleć o wagonach dwustronnych, jeśli nie dwukierunkowych.

[ Dodano: 2007-10-05, 16:36 ]
MeWa pisze:[no tak, chodzi mi bardziej o to jak by WKD wjeżdżała "w centrum", bowiem niejako od tyłu, zza hal by trasa prowadziła - przynajmniej taka myśl wysuwa się na podstawie tych mapek.
Albo wyburzenie kawałka hali nowszego Centrum ;), albo -1...
A z tramwajem to można byłoby też zrobić taką wielką pętlę, by objeżdżała całe centrum i zbierała pasażerów - pewnie nie przejdzie, ale wiele by uprościło :>
Nie lepiej pętla przed jedną częśćią i przejazd na pętlę pod drugą? Chyba, żeby każdy tramwaj na każdym przystanku się dwa razy pojawiał (raz "tam", a raz - "powrotnym")?
A mówimy o trasie, która pewnie nie powstanie, więc nie bałbym się z tym "nie przejdzie"...

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 paź 2007, 16:37

inż. Glonojad pisze:Można też pomyśleć o wagonach dwustronnych, jeśli nie dwukierunkowych.
Jeśli przeszłaby koncepcja Mewy, co do tzw. "wielkiej pętli", to wtedy wystarczą chyba dwustronny, pytanie czy posiadałyby specjalną krańcówkę, czy też zwyczajnie kończyłyby trasę gdzieś na Wiatracznej lub Kole?
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 16:38

Intuicyjnie bym je wysłał na Naruciaka, gdzie pojawiają się dodatkowe tramy, w tym 1 na Wolę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 16:40

hmm a czy P+R na Okęciu nie miał powstać tam w pasie pomiędzy jezdniami za pętlą autobusową, co by kolidowało z trasą? Czy też z boku zamierzają wybudować? Albo może już nie zamierzają budować? :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 16:41

A jeśli na Naruciaka, to może starczyłby jednotor z mijankami i obsługa dwuskładami (tj. 2 x 30 metrów)?

[ Dodano: 2007-10-05, 16:41 ]
MeWa pisze:hmm a czy P+R na Okęciu nie miał powstać tam w pasie pomiędzy jezdniami za pętlą autobusową, co by kolidowało z trasą? Czy też z boku zamierzają wybudować? Albo może już nie zamierzają budować? :D
Nie mam pojęcia, ale skoro zabieramy pas ruchu w Raszynie, to i na Okęciu wewnętrzne pasy by zabrać było można pod tram :p

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2007, 16:44

inż. Glonojad pisze:A jeśli na Naruciaka, to może starczyłby jednotor z mijankami i obsługa dwuskładami (tj. 2 x 30 metrów)?
Rejon jest dosyć perspektywiczny, więc lepiej tor podwójny zrobić od razu. No i trzeba gdzieć upchać pasażerów CH oraz podmiejskich.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 16:45

60 metrowce co 10 minut do jest podaż powyżej 2 tysięcy miejsc w jedną stronę, sądzisz, że nie starczy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2007, 16:46

Starczyć, to starczy, ale generalnie skłaniam się z zasady ku zasadzie: jeden tor = jeden kierunek.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2007, 16:48

To jest kosztowna zasada ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2007, 16:51

inż. Glonojad pisze:To jest kosztowna zasada ;)
No niestety, ale daje znacznie większą elastyczność, np. można remontować torowisko bez całkowitego zamykania ruchu, o ile są łączniki pomiędzy torami.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2007, 16:52

Wolfchen pisze:o ile są łączniki pomiędzy torami.
tych u nas nie stwierdzono :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ