Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 15 lut 2006, 9:05

:arrow: A tych utrudnień będzie więcej, bo ktoś z kimś znów nie może się dogadać :-?:
ŻW pisze:Grozi nam dwukrotny paraliż ulicy Andersa

Wszystko przez to, że drogowcy nie dogadali się z Metrem

Planowana budowa stacji metra Muranów może dać się warszawiakom solidnie w kość. I to nie pasażerom podziemnej kolejki, ale korzystającym z tramwajów i autobusów oraz kierowcom.


Dodatkowe stacje na I linii metra powstaną na pl. Konstytucji i przy ul. Andersa w pobliżu Anielewicza. Ich budowa ma zacząć się w 2007 roku i potrwa dwa lata. W przypadku dodatkowej stacji na Muranowie największy plac budowy znajdzie się przy ul. Andersa, tam gdzie teraz są trawniki i parkingi.
Mimo to nie da się uniknąć jej zwężenia lub nawet zamknięcia, bo na tym odcinku ulica już teraz jest wąska (ma po jednym pasie ruchu w każdą stronę). Oznacza to zmianę rozkładu autobusów i tramwajów oraz objazdy dla kierowców samochodów. Na skutek tego najszybszy dojazd z centrum na Żoliborz będzie sparaliżowany.

Kłopoty razy dwa

Ale to niejedyne problemy, jakie mogą nas czekać w tej okolicy. Sęk w tym, iż w stolicy często dzieje się tak, że nie wie lewica, co robi prawica. Dlatego kłopoty na Andersa możemy mieć dwukrotnie. Najpierw przez metro, drugi raz przez Zarząd Dróg Miejskich, który szykuje się do burzenia wiaduktu na Mickiewicza i postawienia w tym miejscu nowego. I choć w tym drugim przypadku Andersa nie będzie rozkopana, to podobnie jak przy budowie stacji metra nie będzie nią można dojechać na Żoliborz.

ZDM chce postawić nowy wiadukt, ale nie będzie miał na to pieniędzy w przyszłym roku. Inwestycja kosztuje ok. 80 mln zł. Prace na Mickiewicza mają ruszyć w 2008 roku i podobnie jak budowa stacji metra potrwają około dwóch lat. Zakładając więc wersję optymistyczną, że nie będzie żadnych opóźnień, powrót tramwajów i autobusów na trasę z centrum na Żoliborz nastąpiłby dopiero w 2010 r.

Dogadają się?

Czy więc Metro nie mogłoby skoordynować swych prac z drogowcami i zacząć je równocześnie? Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra, twierdzi, że na razie za wcześnie na jakiekolwiek deklaracje. Stacja Muranów, owszem, ma być budowana, ale nie ma jeszcze dokładnych planów budowy ani pozwoleń. Dlatego nie można przesądzać, jak i kiedy roboty skomplikują ruch na Andersa. Rzecznik przyznaje jednak, że warto porozumieć się z ZDM, by wykonywać prace w podobnym czasie.

Adam Stawicki z ZDM wyjaśnia: – Póki nie mamy pieniędzy, póty nie możemy określić, kiedy ruszymy z modernizacją wiaduktu. – I tłumaczy bezsensownie: – My jezdni Andersa zamykać nie musimy, nie jest nam to potrzebne.

Obejrzyj stację

Na razie warszawiacy mogą zapoznać się ze wstępnymi planami stacji Muranów. Można je oglądać w Biurze Naczelnego Architekta Miasta, w Pałacu Kultury, w pokoju 1724. Za około dwa-trzy tygodnie pojawią się tam też plany stacji Pl. Konstytucji. Gdy ta będzie budowana, prace sparaliżują ruch na ulicy Marszałkowskiej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 15 lut 2006, 9:05

Żeby przysporzyć popularności PIS-owi... Za chwilę zaczną budować stację pl. Inwalidów...
I właśnie to jest najtragiczniejsze, przysporzy im tych zwolenników, czy też nie :!:
Polityka transportowa i komunikacyjna miasta powinna być niezależna od polityki jakotakiej. To jest proces długofalowy, wymagający starannego i przemyślanego planowania, analiz i projektów, trwający dużo dłużej, niż kadencja władz samorządowych. Wcześniej nie było jeszcze tak źle ze zrozumieniem tego. Teraz natomiast zaczyna się grać tymi niezwykle ważnymi kwestiami, żeby osiągnąć pewien cel politytczny (skoro gra się nawet urzędem Prezydenta, to cóż się dziwić ](*,) ). Powtarzam, bez względu, jakie będą efekty (choć sądzę, że raczej opłakane dla PiS), samo podejmowanie takich prób i tego typu działalność jest dla polityki transportowej, a więc i dla organizmu miejskiego, niezmiernie szkodliwe :!:
Majdrowanie przy drugiej linii metra, szastanie pieniędzmi na "zapomniane" stacje na trasie pierwszej, podczas, gdy są setki innych, dalece ważniejszych w tej chwili potrzeb, uruchomienie SKMki w tak absurdalnej formie... Możnaby wymieniać długo. Wszystko to powoduje, że nie ma już żadnych poważnych, dalekosiężych projektów, które się realizuje systematycznie przez wiele lat, jest za to jedna wielka PROWIZORKA #-o

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 lut 2006, 11:02

Gdyby nie to, że bedą budowane te zapomniane stacje, mieszkańcy Bielan i Żoliborza - przynajmniej ci, którzy korzystają z KM, nie mieliby się czym martwić - zawsze mogliby się przesiąść w metro i ominąć ten plac budowy, gdzie będzie ów wiadukt wyburzany - niepotrzebne byłyby zatem busy ani tramy, ale niestety metro też będzie sparaliżowane - najprawdopodobniej - przez budowę tych dwu stacji.
A tak nawiasem mówiąc to niektórzy studenci Uniwerku mieszkający na Bielanach i Żoliborzu - będą musieli kupić sobie chyba samolot, by w miarę szybko dotrzeć na uczelnię (nieprzejezdne Andersa i Mickiewicza, remont Krakowskiego Przedmieścia...) ](*,)

Awatar użytkownika
SHADOW-XIII
Posty: 72
Rejestracja: 15 gru 2005, 13:12
Lokalizacja: Londyn

Post autor: SHADOW-XIII » 16 lut 2006, 17:54

MZ pisze::arrow: Może dlatego nie jest węzłem, bo nie ma tam stacji metra :P. Gdyby stacja tam była, to z pewnością więcej osób decydowałoby się na różnego rodzaju przesiadki na pl. Konstytucji.
ale o to chodzi, bez sensu tworzyć węzeł na Konstytucji ... to tylko Plac, żadne duże skrzyżowanie, jak np. Metro Politechnika, gdzie krzyżuje się trasa Mokotów-Centrum oraz PragaPołudnie-Ochota, pozatym już jestem obok węzeł komunikacyjny .. tworzenie węzłów komunikacyjnych co 500m to tylko marnotrawienie pieniędzy

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 lut 2006, 19:36

a z Marszałkowskiej to gdzie mają się przesiadać?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 22 lut 2006, 0:15

MeWa pisze:a z Marszałkowskiej to gdzie mają się przesiadać?
Metro Centrum :arrow: tramwaje

Metro Politechnika :arrow: kilkadziesiąt metrów :arrow: plac Zbawiciela :arrow: tramwaje.

Aż takie dziwne :?: :shock:
Ale nie, zachciało się jeszcze placu konstytucji :!: :evil:

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 lut 2006, 16:22

Centrum jest za daleko, żeby opłacało się przesiadać na tramwaje, natomiast do Politechniki trzeba dojść. Natomiast Marszałkowska otrzyma ruch z Wilanowa i gdzieś trzeba będzie to rozprowadzic...
Stacja Plac Konstytucji poza tym była od zawsze planowana. Odległość i tak większa niż pomiędzy Centrum i Świętokrzyską.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 24 lut 2006, 16:38

MeWa pisze:Centrum jest za daleko, żeby opłacało się przesiadać na tramwaje, natomiast do Politechniki trzeba dojść. Natomiast Marszałkowska otrzyma ruch z Wilanowa i gdzieś trzeba będzie to rozprowadzic...
Stacja Plac Konstytucji poza tym była od zawsze planowana. Odległość i tak większa niż pomiędzy Centrum i Świętokrzyską.
Po pierwsze co znaczy "opłacało" w tym kontekście? Kto i dokąd przesiada się z tramwai z Marszałkowskiej do metra, że nie "opłaca się" przesiąść w centrum a będzie się opłacało na Pl. Konstytucji? No z placu zbawiciela faktycznie "daleko" do metra politechnika..
Po drugie stację planowano pod placem Konstytucji, a nie tak jak teraz będzie to możliwe.
Po trzecie nie neguję potrzeby istnienia tej stacji w przyszłości, mam tu na myśli odległą przyszłość, kiedy będzie przechodzić tu 3 linia metra. Tylko jak już mówiłem wcześniej, UE nie finansuje tego projektu w całości i w TYM MOMENCIE budowa tej stacji nie ma tak ważnego uzasadnienia, żeby marnować na nią choćby złotówkę, którą trzeba przeznaczyć na inne stukrotnie ważniejsze inwestycje. O Muranowie nie wspomnę bo to śmiech na sali.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 lut 2006, 16:46

Przesiada się ktoś, kto jedzie na Pl. Bankowy np. Na Marszałkowskiej ruch będzie spowolniony w kilku miejscach i należy te przesiadki uczynić jak najbardziej wygodnymi - bo na takiej samej zasadzie przesiadać się można na Dworcu Gdańskim na Andersa - jak wygodnie.... Natomiast nie rozumiem zdania "stację planowano pod placem Konstytucji, a nie tak jak teraz będzie to możliwe."?
Natomiast widzę, że u nas króluje prowizorka - jak coś nie powstanie za pierwszym razem, to potem już w ogóle...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 25 lut 2006, 0:08

MeWa pisze:Przesiada się ktoś, kto jedzie na Pl. Bankowy np. Na Marszałkowskiej ruch będzie spowolniony w kilku miejscach i należy te przesiadki uczynić jak najbardziej wygodnymi - bo na takiej samej zasadzie przesiadać się można na Dworcu Gdańskim na Andersa - jak wygodnie.... Natomiast nie rozumiem zdania "stację planowano pod placem Konstytucji, a nie tak jak teraz będzie to możliwe."?
Natomiast widzę, że u nas króluje prowizorka - jak coś nie powstanie za pierwszym razem, to potem już w ogóle...
Kto się będzie przesiadał z tramwaju, który dojeżdża bezpośrednio do Pl. Bankowego do metra? Nie da to wiele oszczędności czasowej na tak krótkim odcinku, jeśli w ogóle coś da, bo trzeba liczyć dojście na stację, czekanie na pociąg i wyjście ze stacji. Ja sądzę, że do metra przesiadajać się będą osoby, którym się będzie to opłacało, bo nie będą mieć bezpośredniego dojazdu tramwajem lub faktycznie będzie to daleko, czyli przynajmniej do Pl. Wilsona. I tutaj jeśli wysiądą w centrum czy na Pl. Zbawiciela różnicy czasowej praktycznie nie będzie. Po coś te tramwaje tam w końcu są i nie jest ich jedynym zadaniem dowożenie do metra, ale również przewożenie pasażerów na krótkich odcinkach w centrum, żeby odciążyć metro. Jakby każdy sobie wchodził do metra, żeby podjechać 1-2 stacje, to w ogóle nie dało by się wejść do pociągów. I faktycznie co widać codziennie tramwaje mają spore wykorzystanie w centrum, więc swoją rolę spełniają i nie sądzę, żeby miało się to zmienić po zbudowaniu stacji na Pl. Konstytucji.
Niezbudowanie stacji na Pl. Konstytucji nie nazwałbym żadną prowizorką tylko oszczędnością, których to należy szukać, gdyż wciąż wiele jest do zrobienia. Można dywagować, czy dobrze zrobiono oszczędzając na tej stacji, ale to już przeszłość i kropka. W tej chwili sytuacja jest taka, że dobudowanie tej stacji dzisiaj byłoby na wyrost, ponieważ uzasadnienie jej istnienia na dzień dzisiejszy jest niewystarczające w stosunku do problemów, które stworzy jej budowa i pieniędzy, które pochłonie, które mogłyby być wydane na wiele istotniejszych inwestycji. I nikt mnie nie przekona, że istnieje jakaś ogromna konieczność przesiadania się wyimaginowanych mas ludzi właśnie na Pl. Konstytucji z tramwai do metra, gdzie jest to możliwe w centrum i na Pl. Zbawiciela.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 lut 2006, 0:08

Pamiętaj, że prędkość dopuszczalna w metrze ma być zwiększona, natomiast na Marszałkowskiej ruch tramwajów będzie poważnie spowolniony przez planową budowę kilku świateł, więc oszczędności jazdy metrem będą większe. Poza tym Marszałkowska dostanie też dodatkowy ruch z Wilanowa, który trzeba będzie jakoś rozładować.
A rzeczywiście - przesiadając się na stacji Centrum traci się dodatkowe minuty na pokonanie niewygodnego przejścia, na Placu Konstytucji przesiadki mogą być wygodniejsze.
Oczywiście zrezygnowanie z ich budowy było oszczędnością, tak jak zrezygnowanie z budowy przejścia pomiędzy dworcem a stacją Centrum, budową niepełnego układu wyjść na Świętokrzyskiej (jak i parę innych rzeczy tyczących się stacji), niepełny układ wyjść na Ratuszu, brak przejścia na Dworcu Gdańskim, przesunięcie stacji Ratusz...
Natomiast budowa tych dwóch stacji może być finansowana z budżetu UE, więc koszt miasta nie będzie taki duży.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 lut 2006, 1:38

MeWa pisze:Oczywiście zrezygnowanie z ich budowy było oszczędnością, tak jak zrezygnowanie z budowy przejścia pomiędzy dworcem a stacją Centrum, budową niepełnego układu wyjść na Świętokrzyskiej (jak i parę innych rzeczy tyczących się stacji), niepełny układ wyjść na Ratuszu, brak przejścia na Dworcu Gdańskim, przesunięcie stacji Ratusz...
Ano właśnie - niech mi ktokolwiek (nie ty, MeWa, bo tu się akurat w pełni zgadzamy) pokaże choć jakiekolwiek korzyści osiągnięte dzięki tym "oszczędnościom"... :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 26 lut 2006, 1:44

Bastian pisze:jakiekolwiek korzyści
sprobuje... choc sam nie wierze w to co napisze:
moze wtedy gdy te stacje byly budowane nie bylo pieniedzy na te dodatkowe rzeczy? wiec wolano zbudowac to co sie da zeby jak najszybciej drazyc dalej?

tylko czemu w takim razie budowano stacje, na ktore nas nie stac?????????? chocby pl. Wilsona z tym pieprzonym sufitem???? (ktory wcale nie jest tak widowiskowy jak mial byc...)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 lut 2006, 2:02

No sam widzisz... :P

A prawda jest taka - na oszczędzanie stać tylko bogatych. Podobnie, jak na odkładanie na później. Ale my się tego nigdy nie nauczymy... ](*,)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lut 2006, 20:18

Chciano przyspieszyć prace zmniejszając koszty... A Plac Wilsona był budowany później, więc nie łączyłbym go z wczesniejszymi stacjami, choć tam miała miejsce dziwna sytuacja z przetargiem, ale szczegółów nie znam.

ODPOWIEDZ