Samolot alternatywą dla pociągu?

Moderator: JacekM

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 paź 2012, 19:20

KwZ pisze:Dosłownie zabójcza. Ale wielu kierowców jeszcze nie rozumie, że to ludzie tacy jak oni powodują wypadki.
Czyli tak: w Polsce zabójcze jest 150 (+10 do ograniczenia), w np. Szwecji 120 km/h (też +10), w USA ok. 110 km/h, a w Niemczech na części autostrad żadna prędkość nie jest zabójcza. No to nie wypadamy tak źle 8-(

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 paź 2012, 19:32

Po pierwsze, porównywać się należałoby z prędkością konstrukcyjną, a nie dozwoloną. Polskie autostrady były raczej konstruowane na 130 km/h, nie 140 km/h [1].

Po drugie, porównywać należałoby kwadraty prędkości, gdyż z kwadratem idą energie. Szkodliwość dla człowieka w ogóle jest nieliniowa. O ile wypadek przy 90 km/h generuje 20g, które przeżywa 95% ludzi, to przy 130 km/h generuje 40g, które przeżywa 5% (obrazowo). Policz, sprawdź.

Po trzecie, tak, 150 km/h jest prędkością zabójczą. To, jak mają się do tego przepisy, to sprawa drugorzędna.

[1] Żeby było śmieszniej, to Siskom podaje prędkości projektowe odpowiednio 120 i 100 km/h.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 paź 2012, 20:00

Myślałem, że polskie autostrady są budowane wg. jakichś międzynarodowych, a już na pewno europejskich, norm...

Na pewno na wszelkiego rodzaju fizycznych i inżynieryjnych aspektach znam się mniej niż chociażby - z tego co widzę - Ty, ale z drugiej strony mogę powiedzieć tylko tyle, że jechałem jako pasażer ponad 220 km/h autostradą w Polsce czy jako kierowca moment ok. 200 i jakoś z niej nie wypadliśmy. Oczywiście przy suchej nawierzchni i w słoneczny dzień, co stanowi kolosalną różnicę.
Nieco się to ze sobą gryzie.

Oczywiście jeśli ktoś pojedzie Puławską 200 km/h, to też na prostej pewnie z niej nie wypadnie, ale chodzi mi o łuki właśnie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 paź 2012, 20:13

KwZ pisze:O ile wypadek przy 90 km/h generuje 20g, które przeżywa 95% ludzi, to przy 130 km/h generuje 40g, które przeżywa 5% (obrazowo).
Fajnie to wygląda zestawiając z wysokością "wypadnięcia z okna" ;)
BJ pisze:Myślałem, że polskie autostrady są budowane wg. jakichś międzynarodowych, a już na pewno europejskich, norm...
Oczywiście! Ale te normy są ściśle uzależnione od prędkości konstrukcyjnej, która jest zależna od różnych zmiennych (typu ukształtowanie terenu, koszty, oddziaływanie na środowisko, etc).
BJ pisze:Oczywiście jeśli ktoś pojedzie Puławską 200 km/h, to też na prostej pewnie z niej nie wypadnie, ale chodzi mi o łuki właśnie.
Przy dobrych warunkach drogowych i porządnych oponach ciężko będzie wypaść z dość ostrego łuku na ekspresówce przy prędkości ok. 150 km/h (pomijam oczywiście aspekt prawny).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 04 paź 2012, 20:38

BJ pisze:a w Niemczech na części autostrad żadna prędkość nie jest zabójcza.
Nieprawda. Są kwadratowe tablice (tzn. prędkość zalecana) z liczbą 130.
Poza tym zdziwiłbyś się jak Niemcy trzymają się dyscypliny przy robotach drogowych na autostradzie. Nawet przy ograniczeniu do haniebnych 60 kmh.
A najfajniejsze ograniczenia są w Holandii. 3 pasy autostrady - 120 kmh, 4 (z opcją piątego, zakrzyżykowanego na ekranach) - ograniczenie do 100 kmh :D
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 04 paź 2012, 20:55

W Niemczech przy wypadkach z prędkością powyżej 130 km/h ubezpieczyciele nie wypłacają odszkodowań.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 paź 2012, 21:33

Wolfchen pisze:Szczególnie, że na BWE ciężko o promocyjne bilety bez kupowania ich w pierwszym możliwym dniu
Rzadko miałem możliwość kupowania biletu w tej relacji, ale jak dobrze pamiętam, zawsze robiłem to co najwyżej na tydzień przed podróżą i zawsze załapywałem się na normalne bilety po 29EUR. Dużo gorzej wypadałem na powrotach tylko :)

[ Dodano: |4 Paź 2012|, 2012 21:34 ]
Wolfchen pisze:W nocy większość pasażerów śpi - lepiej?
Takim to dobrze. Ja niestety w nocy w autobusie nie zasnę. W dzień z resztą też, bo może to się źle skończyć, a o dziwo choroby lokomocyjnej nie mam (znaczy póki nie zasnę ;) )

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 paź 2012, 21:36

miesiąc przed innotransem (choć nie w obie strony) dałosię kupić bilety za 29 euro, więc bez przesady...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 paź 2012, 1:33

BJ, A teraz wyobraź sobie, że przy 200 wywala Ci lewa przednia opona.
W tak chwalonych Niemczech może Cię policja zatrzymać nawet za jazdę 100 po autostradzie- wystarczy,że nie zachowasz właściwego odstępu od poprzedzającego pojazdu, a kamera to wychwyci.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 paź 2012, 8:31

Wolfchen pisze:Fajnie to wygląda zestawiając z wysokością "wypadnięcia z okna" ;)
Nigdy nie robiłem. Zapodasz? Pomijając, że to zupełnie inne obrażenia. Rekord przeżycia upadku z wysokości (w krzaki) to coś koło 4 km.
R-9 Chełmska pisze:W Niemczech przy wypadkach z prędkością powyżej 130 km/h ubezpieczyciele nie wypłacają odszkodowań.
O ile ja wiem, to jeśli udowodni się, że kierowca jechał ponad 130 km/h, to zostaje odwrócona zasada domniemania niewinności. Czyli to poszkodowany musiałby udowodnić, że prędkość nie była (współ)przyczyną wypadku, co jest trudne.
BJ pisze:mogę powiedzieć tylko tyle, że jechałem jako pasażer ponad 220 km/h autostradą w Polsce czy jako kierowca moment ok. 200 i jakoś z niej nie wypadliśmy.
Jadąc prawidłowo to byś nie wypadł i przy 300 km/h, tylko nie o to chodzi. Przeżyjesz raz i drugi, a na tysięcznym kilometrze takiej jazdy giniesz. Albo i też kto inny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 paź 2012, 9:00

Glonojad pisze:miesiąc przed innotransem (choć nie w obie strony) dałosię kupić bilety za 29 euro, więc bez przesady...
Ja kupowałem 13-go września na pociąg 18 września i też dostałem po 29E, 2 sztuki. Również bez powrotnego. A wtedy ruch był zwiększony... Też nie bardzo rozumiem, kiedy i jak te bilety wychodzą w pierwszym dniu.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 lis 2012, 11:36

emyl pisze:No to witaj Berlinie, koło czerwca planowałem jechać pociągiem, a tu taka niespodzianka!
Ceny na wakacje już dali w AirBerlin i z Warszawy lot w obie strony mozna spokojnie złapac w cenie 281 zł (droższe są po 360 zł) co jest juz konkurencyjną ceną w stosunku do BWE. 360 zł kosztuje również przelot z Krakowa do Berlina i tutaj już raczej kolej nie ma szans konkurowac.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2013, 17:03

Nie ma tematu o LOT (a jest ciekawie), więc wkleję tutaj:

- Będziemy się też przyglądać niskokosztowym przewoźnikom . Chodzi mi o tzw. linie niskokosztowe, które mają 500 mln zysku i 700 mln dopłat. Jesteśmy gotowi sypać głowę popiołem i pokazywać, że zasługujemy na pomoc, ale chcemy być postawieni w sytuacji równej gry rynkowej a nie takiej, w której ci, którzy są nam pokazywani jako przykłady, żyją z bardzo różnych form dopłat marketingowych. Wiem, że wkładam kij w mrowisko ale robię to z pełną premedytacją – dodał Mikosz.
za:

http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... towym.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lut 2013, 18:14

No masz. Budowa Modlina (abstrahując od tego, że wyszedł bubel) to przecież czystej wody gruba dotacja dla FR i W6.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lut 2013, 18:21

FR i W6 to?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ