O nowym rozkładzie jazdy KM i SKM w 2011 r.

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 lis 2010, 21:53

Wtedy trasę wykupywałbyś dla tego opóźnionego pociągu. Zastępczy skład jedzie przecież w trasie i z numerem tamtego pociagu.
Ten opóźniony po przyjeździe do stacji, gdzie uruchomiono zastępczy skład nie ma już wykupionej trasy i swojego numeru. Wykorzystał ją zastępczy skład. W tym wypadku PLK w SEPE ,,tnie'' relacje na odcinki- np. Pilawa- WWO; WWO-Pilawa i w opisach opóźnień pisze ze uruchomiono pociąg zastępczym składem i przyczynę czemu miało miejsce takie zdarzenie np.pochodna drzew na torze.
Da się awaryjnie wykupić trasę - tylko przy konstruowaniu tej trasy konstruktor musi dać już inny numer.

[ Dodano: |19 Lis 2010|, 2010 21:56 ]
chester pisze:
rufio198 pisze:Uszkodzone zjeżdżają jako SJ.
Już niet SJ, teraz to chyba PWPJ.
Jeden diabeł.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lis 2010, 22:11

Czy ja gdzieś pisałem, że zastępczy pociąg miał ten sam numer??? Bardzo proszę mnie nie obrażać, bo żadnych powodów do tego nie dałem.

Powtórzę, co napisałem. Tak, JEST MOŻLIWE operatywne uruchomienie dodatkowego pociągu. Jaki on będzie miał numer pasażera nic a nic nie obchodzi, a kolejarze już sobie z nadaniem mu numeru poradzą. Jeśli tylko beðzie WOLA uruchamiać takie pociągi.

Awatar użytkownika
niedofizyk
Posty: 144
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: niedofizyk » 19 lis 2010, 23:26

Nie wiem, czy już o tym było, ale w rozkładzie figuruje coś ciekawego:

KM 457
Warszawa Wschodnia 02:05
Sochaczew 03:12

Przez podmiejskie, ze wszystkimi przystankami.

To naprawdę będzie tak z pasażerami jeździło?
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 lis 2010, 23:33

Albo i bez pasażerów, ale jeździło będzie. Sprawdź terminy kursowania. Na mińskiej taki nocnik jeździ tylko w weekendy :/

Awatar użytkownika
niedofizyk
Posty: 144
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: niedofizyk » 20 lis 2010, 0:29

przewoz pisze:Albo i bez pasażerów, ale jeździło będzie. Sprawdź terminy kursowania.
Codziennie. A w weekendy to w ogóle zatrzęsienie tych nachtzugów...
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 20 lis 2010, 6:50

10:41 wyjazd z Tłuszcza
11:34 przyjazd na Wschodnią
11:48 wyjazd ze Wschodniej
12:01 przyjazd na... Gdańską

Czyżby Zielone Mazowsze odkryło że jest grupa chcąca się dostać z Wołomina na Żoliborz około 12?

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 20 lis 2010, 7:46

MichalJ pisze:Dyskusja w oparciu o szczątkowe dane z Niemiec
Ja opieram się na oficjalnych obiegach przesłanych do KM przez ZM.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 lis 2010, 9:54

niedofizyk pisze:Codziennie. A w weekendy to w ogóle zatrzęsienie tych nachtzugów...
Zatrzęsienia to ja tam nie widzę, ale codzienny nocnik po 24 to już coś... A przecież dobrze wiem, że sochaczewska nie jest wolna od wandali (jeden z argumentów zlikwidowania ostatniego mińska).
zofey pisze:Czyżby Zielone Mazowsze odkryło że jest grupa chcąca się dostać z Wołomina na Żoliborz około 12?
A tak, zwracałem już uwagę na tą głupotę. Nie wiem czy to wina ZM, czy PLK, które tak chciało, bo tak, ale wątpię żeby PLK nie zgodziło się na bezpośredni przebieg Tłuszcz - Gdańska. Tak jak powiedziałem - tego rodzaju pociągi jak kursowały przy jakimś tam zamknięciu - wcale puste nie jeździły... Nawet więcej - jakby zamknięcie trwało dłużej, to jeździłyby na prawdę ciasne, więc z powodzeniem można było zrobić takie przebiegi w szczycie. Ale pociąg do Sierpca odjeżdża po 14, więc szynobus jedzie w środku dnia i będzie pustawy.
Swoją drogą - jakby przesunąć odjazd tego szynobusu na 15.30-16, to na pewno zbierałby więcej ludzi. Szczególnie w piątki, o tej porze - do Płońska czy Sierpca (w piątki czas przejazdu szynobusu jest konkurencyjny względem autobusów).

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 lis 2010, 11:08

Nowy rozkład Kolei Mazowieckich do przeróbki


Nowe rozkłady jazdy pociągów Kolei Mazowieckich opracowane przez Zielone Mazowsze musiały zostać poprawione przez ekspertów z TOR-u, donosi "Życie Warszawy".
Zielone Mazowsze na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego przeprowadziło badania pasażerów i przygotowało nową siatkę połączeń. Koszt tej operacji wyniósł 326 tysięcy złotych. Okazało się jednak, że nowy rozkład jazdy w ogóle się nie sprawdza.

Do poprawki

- Głosy pasażerów zostały uwzględnione, ale rozkład był oderwany od rzeczywistości. Choćby z tego powodu, że KM nie mają wystarczająco dużego taboru – twierdzi na łamach gazety specjalista z branży kolejowej.
Żeby błąd naprawić, KM zwróciły się do ekspertów z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Dostaliśmy zlecenie i już je nawet wykonaliśmy, jednak nie możemy zdradzić szczegółów umowy ani tym bardziej ceny – mówi w "Życiu Warszawy" Marcin Kamola z TOR-u.

Urząd zaskoczony

Koleje Mazowieckie sprawy umowy z TOR-em nie komentuje. W Urzędzie Marszałkowskim decyzja Kolei wywołała zdziwienie. - Nic o tym zleceniu nie wiemy – komentuje dziennikarzowi "Życia" rzeczniczka urzędu, Marta Milewska.
Efekt pracy Zielonego Mazowsza i TOR-u zobaczymy dopiero 12 grudnia.
aq
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... ,4542.html

Powiem jedno. Ale jaja

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 lis 2010, 12:35

mówi w "Życiu Warszawy" Marcin Kamola z TOR-u.
To nie jest jednoosobowa spółka p. Furgalskiego? Nie może być...

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 20 lis 2010, 14:32

Historia sprzed roku powtarza sie-znowu brakuje pociagow do obslugi obiegow. Irytujace. Czy ZM nie wie, jaka liczba danego taboru dysponuje KM? A moze wie tylko zapomina o istnieniu wspolczynnikow gotowosci i awaryjnosci? A moze prawdziwa wielkosc tych wspolczynnikow jest tajemnica, o ktorej wiedza tylko kolejarze i tym sposobem ZM moze im przy ukladaniu rozkladu co najwyzej naskoczyc?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 lis 2010, 14:51

Ktokolwiek układa te rozkłady, robi to przecież na zlecenie i wg warunków zleceniodawcy. Wierzyć się nie chce, że ich nie spełnia...

Przecież bez ograniczeń, to ja mogę od razu: pociąg na każdej linii co 10 minut, na średnicy w takcie 3-4-3 i już, gotowe...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 lis 2010, 15:18

podrozny113 pisze:Historia sprzed roku powtarza sie-znowu brakuje pociagow do obslugi obiegow. Irytujace. Czy ZM nie wie, jaka liczba danego taboru dysponuje KM?
Wie zapewne bardzo dobrze, ale nie ma zielonego pojęcia, że przez 3 miesiące zimowe prawie połowa taboru potrafi stać :/

Ale mam obawy co do poprawek ekipy TOR... Ja pierniczę, to kiedy my ten rozkład zobaczymy i jaki on będzie - boję się :)

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 20 lis 2010, 15:54

Zimowa awaryjnosc taboru dala sie we znaki chyba w kazdej edycji srjp niezaleznie od tego kto ten rozklad ukladal. Mi nowy rozklad ZM generalnie sie podoba ale jesli ukladajacy nie czuje problematyki zimowych warunkow, a oficjalne wspolczynniki mozna sobie wsadzic w d. to nie ma sensu zlecania tego typu uslug na zewnatrz. Moze lepiej poprzestac na liczeniu podroznych przez instytucje niezalezne od KolMazu.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 lis 2010, 16:03

Liczenie - tak. Układanie rozkładu chyba jednak trzeba zostawić realistom, najlepiej z KM. Przy czym uwagi od pasażerów trzeba i tak zbierać i w miarę możliwości uwzględniać, to chyba oczywiste.

ODPOWIEDZ