Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25969
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2025, 9:36

person pisze:
13 sty 2025, 9:27
Czy trzykrotne ograniczenie do 10 km/h między Gocławkiem, a Wiatraczną, to coś normalnego? Od jak dawna te dziesiątki tam obowiązują?
Z wschodnią Grochowską jest to samo co z Waszyngtona. Się sypie i ledwo zipie a ograniczenia sobie wędrują. Zatentegują jedno miejsce, to się wysypie obok. I tak w koło Macieju.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8996
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sty 2025, 10:39

"Mówiąc potocznie, mamy więc z czego schodzić – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich."

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81937.html

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5223
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 13 sty 2025, 12:22

Flash8222 pisze:
13 sty 2025, 9:29
person pisze:
13 sty 2025, 9:27
Czemu od tak dawna (iluś-tam miesięcy) tramwaje drastycznie zwalniają po wschodniej stronie Mostu Ś-D? Czy (jak mniemam) dylatacji nie da rady naprawić szybciej?
Nie miesięcy a lat już, tam przyczółek osiada.
To samo dzieje się na Poniatowskim - tam również po wschodniej stronie jest ograniczenie prędkości do 20 km/h (od niedawna w obu kierunkach).
To są jednak już trochę wiekowe konstrukcje. Szkoda, że stosunkowo nowa konstrukcja jaką jest Most Północny też już się daje we znaki - zużyte dylatacje co raz bardziej dają o sobie znać. Nie mówiąc już o zwrotnicach w łączniku TMP z Marymoncką i Zgrupowania AK "Kampinos" na których standardowo już od kilku miesięcy mamy ulubioną liczbę warszawskich torowców na białym tle w czerwonym obramowaniu :P
pawcio pisze:
13 sty 2025, 9:36
person pisze:
13 sty 2025, 9:27
Czy trzykrotne ograniczenie do 10 km/h między Gocławkiem, a Wiatraczną, to coś normalnego? Od jak dawna te dziesiątki tam obowiązują?
Z wschodnią Grochowską jest to samo co z Waszyngtona. Się sypie i ledwo zipie a ograniczenia sobie wędrują. Zatentegują jedno miejsce, to się wysypie obok. I tak w koło Macieju.
Wschodnią Grochowską to wypadałoby też moim skromnym zdaniem zaprojektować od nowa. Obecnie jest to dość patologiczna arterio-autostrada z wieloma pasami dla zmotoryzowanych i wąskimi przystankami na których ledwo co można wyminąć innego człowieka. Myśle, że warto byłoby ucywilizować to miejsce, przenieść torowisko na środek i być może w perspektywie lat przedłużyć trasę do przystanku kolejowego PKP Gocławek.
Obrazek

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4225
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 13 sty 2025, 19:17

Bywalec pisze:
13 sty 2025, 12:22
Wschodnią Grochowską to wypadałoby też moim skromnym zdaniem zaprojektować od nowa. Obecnie jest to dość patologiczna arterio-autostrada z wieloma pasami dla zmotoryzowanych i wąskimi przystankami na których ledwo co można wyminąć innego człowieka. Myśle, że warto byłoby ucywilizować to miejsce, przenieść torowisko na środek i być może w perspektywie lat przedłużyć trasę do przystanku kolejowego PKP Gocławek.
Tam nawet nie potrzeba robić rewolucji w infrastrukturze. Wystarczyłoby przenieść obecne i wydzielić nowe miejsca parkingowe na prawych skrajnych pasach ruchu, w przypadku północnej jezdni z jakimś chodniczkiem i barierką, żeby samochodziarze nie zastawiali torowiska i nie przebiegali przez tory. Tylko pytanie, czy na północnej jezdni bęzie tyle miejsca, bo południowa to nie problem. Tylko trzeba byłoby ograniczyć fizycznie wyloty w jakiś sposób na bocznej jezdni, żeby samochodoza nie zrobiła sobie z niego trzeciego pasa ruchu do centrum.

Koło PKP Gocławek jest w ogóle miejsce na dociągnięcie tramwaju? Pamiętam pomysł dociągnięcia torów do Płowieckiej i budowy węzła przesiadkowego, ale na ile było to oficjalne, a na ile to był luźny pomysł na waflu, to nie pamiętam :niewiem: Aczkolwiek kiedyś to się dość mocno przenikało ;)

O planie wydzielenia buspasa w ciągu Płowiecka - Grochowska :arrow: Wiatrak to chyba nawet najstarsi stażem waflowicze nie pamiętają ;)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36960
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 sty 2025, 21:42

primoż pisze:
13 sty 2025, 19:17
Pamiętam pomysł dociągnięcia torów do Płowieckiej i budowy węzła przesiadkowego, ale na ile było to oficjalne, a na ile to był luźny pomysł na waflu, to nie pamiętam :niewiem:
Było i jest oficjalne. Tylko bezkasowe, więc bezterminowe.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4225
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 13 sty 2025, 23:04

I bez presji politycznej, więc jakby nie istniało.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 520
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 14 sty 2025, 10:33

Bywalec pisze:
13 sty 2025, 12:22
Nie mówiąc już o zwrotnicach w łączniku TMP z Marymoncką i Zgrupowania AK "Kampinos" na których standardowo już od kilku miesięcy mamy ulubioną liczbę warszawskich torowców na białym tle w czerwonym obramowaniu :P
Czy akurat w tamtym miejscu ograniczenia nie są skutkiem tego wypadku? -> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... -st6929959

Wydaje mi się, że od kogoś słyszałem, iż wprowadzili je ze względu na dość słabą widoczność, nie wiem czy nawet gdzieś tutaj ktoś o tym nie pisał (ale może coś źle pamiętam).

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 sty 2025, 11:07

Zderzyły się 6 z 2, a na ograniczenie załapała się też 17.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5223
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 14 sty 2025, 11:10

Do ograniczeń będących skutkiem tego wypadku doszły nowe będące pokłosiem zużytej infrastruktury torowej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5223
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 28 sty 2025, 23:43

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacj ... -st8281790
W powyższym artykule garść informacji o planach na ten rok.
Remont nie będzie obejmował przejazdu na wysokości ulicy Wawelskiej. Ten został wyremontowany w 2023 roku.
Podbicie starego torowiska nazwane zostało remontem? Fajnie, zwłaszcza, że już miejscami znowu zapada się ten przejazd =D>

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... szych.html
Za paywallem nieco więcej informacji niż opublikował TVN.
Z ciekawostek: podjęto decyzje, że tramwaje od strony Mokotowa będą dojeżdżać do Kieleckiej i na wstecznym przejeżdżać przez pętlę.
Od drugiej strony ruch ma być utrzymany do nakładki przy :mewa: Pole Mokotowskie jednak na przełomie lipca i sierpnia na 2 tygodnie zostanie zamknięty ruch od Nowowiejskiej ze względu na zaplanowane prace remontowe od Nowowiejskiej do przejazdu przy GUS (razem z przejazdem).

Wg informacji Wyborczej - od czerwca do końca października będzie nieczynna trasa na Okęcie (od marca na Banacha) a sam remont Grójeckiej ma być od sierpnia do października w związku z czym okresowo ma być uruchomiona nakładka przy Och-Teatrze. Stosowanie nakładki na tak zdegradowanym torowisku to aby na pewno dobry pomysł? ;) Może będą darmowe spektakle z cyklu "wstawianie tramwaju na tory" :P
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7878
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 sty 2025, 8:37

Bywalec pisze:
28 sty 2025, 23:43
Stosowanie nakładki na tak zdegradowanym torowisku to aby na pewno dobry pomysł? ;) Może będą darmowe spektakle z cyklu "wstawianie tramwaju na tory" :P
Przy dobrym utwardzeniu i lokalnych dospawach do istniejącego torowiska nie spodziewałbym się jakiś spektakularnych akcji.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25969
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sty 2025, 9:51

Bywalec pisze:
28 sty 2025, 23:43
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacj ... -st8281790
W powyższym artykule garść informacji o planach na ten rok.
Remont nie będzie obejmował przejazdu na wysokości ulicy Wawelskiej. Ten został wyremontowany w 2023 roku.
Podbicie starego torowiska nazwane zostało remontem? Fajnie, zwłaszcza, że już miejscami znowu zapada się ten przejazd =D>

Było jasne, że przejazd na Wawelskiej nie będzie mógł być robiony w czasie utrudnień na skrzyżowaniu z Bitwy/Banacha. Teraz nie ma wyjścia i musi dotrwać do wiosny 2026 r.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1178
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 29 sty 2025, 9:53

No to właśnie można tak napisać jak ty, a nie się zasłaniać remontem, z którego mało co zostało.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25969
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sty 2025, 9:58

Ten "remont" to generalnie ma problem, bo okazał się być zrobiony zbyt dobrze i zbyt słabo jednocześnie. Na tyle dobrze, że nie było wprost potrzeby robić wyłączenia przed rozpoczęciem robót na Bitwy, a jednocześnie na tyle słabo (co akurat żadnym zaskoczeniem nie jest), że utrzymanie tego do przyszłego roku proste nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

wincenty
Posty: 1680
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 lut 2025, 12:26

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ