Strona 102 z 109
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 13 sty 2025, 9:36
autor: pawcio
person pisze: ↑13 sty 2025, 9:27
Czy trzykrotne ograniczenie do 10 km/h między Gocławkiem, a Wiatraczną, to coś normalnego? Od jak dawna te dziesiątki tam obowiązują?
Z wschodnią Grochowską jest to samo co z Waszyngtona. Się sypie i ledwo zipie a ograniczenia sobie wędrują. Zatentegują jedno miejsce, to się wysypie obok. I tak w koło Macieju.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 13 sty 2025, 10:39
autor: person
"Mówiąc potocznie, mamy więc z czego schodzić – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich."
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81937.html
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 13 sty 2025, 12:22
autor: Bywalec
Flash8222 pisze: ↑13 sty 2025, 9:29
person pisze: ↑13 sty 2025, 9:27
Czemu od tak dawna (iluś-tam miesięcy) tramwaje drastycznie zwalniają po wschodniej stronie Mostu Ś-D? Czy (jak mniemam) dylatacji nie da rady naprawić szybciej?
Nie miesięcy a lat już, tam przyczółek osiada.
To samo dzieje się na Poniatowskim - tam również po wschodniej stronie jest ograniczenie prędkości do 20 km/h (od niedawna w obu kierunkach).
To są jednak już trochę wiekowe konstrukcje. Szkoda, że stosunkowo nowa konstrukcja jaką jest Most Północny też już się daje we znaki - zużyte dylatacje co raz bardziej dają o sobie znać. Nie mówiąc już o zwrotnicach w łączniku TMP z Marymoncką i Zgrupowania AK "Kampinos" na których standardowo już od kilku miesięcy mamy ulubioną liczbę warszawskich torowców na białym tle w czerwonym obramowaniu
pawcio pisze: ↑13 sty 2025, 9:36
person pisze: ↑13 sty 2025, 9:27
Czy trzykrotne ograniczenie do 10 km/h między Gocławkiem, a Wiatraczną, to coś normalnego? Od jak dawna te dziesiątki tam obowiązują?
Z wschodnią Grochowską jest to samo co z Waszyngtona. Się sypie i ledwo zipie a ograniczenia sobie wędrują. Zatentegują jedno miejsce, to się wysypie obok. I tak w koło Macieju.
Wschodnią Grochowską to wypadałoby też moim skromnym zdaniem zaprojektować od nowa. Obecnie jest to dość patologiczna arterio-autostrada z wieloma pasami dla zmotoryzowanych i wąskimi przystankami na których ledwo co można wyminąć innego człowieka. Myśle, że warto byłoby ucywilizować to miejsce, przenieść torowisko na środek i być może w perspektywie lat przedłużyć trasę do przystanku kolejowego PKP Gocławek.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 13 sty 2025, 19:17
autor: primoż
Bywalec pisze: ↑13 sty 2025, 12:22
Wschodnią Grochowską to wypadałoby też moim skromnym zdaniem zaprojektować od nowa. Obecnie jest to dość patologiczna arterio-autostrada z wieloma pasami dla zmotoryzowanych i wąskimi przystankami na których ledwo co można wyminąć innego człowieka. Myśle, że warto byłoby ucywilizować to miejsce, przenieść torowisko na środek i być może w perspektywie lat przedłużyć trasę do przystanku kolejowego PKP Gocławek.
Tam nawet nie potrzeba robić rewolucji w infrastrukturze. Wystarczyłoby przenieść obecne i wydzielić nowe miejsca parkingowe na prawych skrajnych pasach ruchu, w przypadku północnej jezdni z jakimś chodniczkiem i barierką, żeby samochodziarze nie zastawiali torowiska i nie przebiegali przez tory. Tylko pytanie, czy na północnej jezdni bęzie tyle miejsca, bo południowa to nie problem. Tylko trzeba byłoby ograniczyć fizycznie wyloty w jakiś sposób na bocznej jezdni, żeby samochodoza nie zrobiła sobie z niego trzeciego pasa ruchu do centrum.
Koło PKP Gocławek jest w ogóle miejsce na dociągnięcie tramwaju? Pamiętam pomysł dociągnięcia torów do Płowieckiej i budowy węzła przesiadkowego, ale na ile było to oficjalne, a na ile to był luźny pomysł na waflu, to nie pamiętam

Aczkolwiek kiedyś to się dość mocno przenikało
O planie wydzielenia buspasa w ciągu Płowiecka - Grochowska

Wiatrak to chyba nawet najstarsi stażem waflowicze nie pamiętają

Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 13 sty 2025, 21:42
autor: Bastian
primoż pisze: ↑13 sty 2025, 19:17
Pamiętam pomysł dociągnięcia torów do Płowieckiej i budowy węzła przesiadkowego, ale na ile było to oficjalne, a na ile to był luźny pomysł na waflu, to nie pamiętam
Było i jest oficjalne. Tylko bezkasowe, więc bezterminowe.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 13 sty 2025, 23:04
autor: primoż
I bez presji politycznej, więc jakby nie istniało.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 14 sty 2025, 10:33
autor: Krzysztof_J
Bywalec pisze: ↑13 sty 2025, 12:22
Nie mówiąc już o zwrotnicach w łączniku TMP z Marymoncką i Zgrupowania AK "Kampinos" na których standardowo już od kilku miesięcy mamy ulubioną liczbę warszawskich torowców na białym tle w czerwonym obramowaniu
Czy akurat w tamtym miejscu ograniczenia nie są skutkiem tego wypadku?
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... -st6929959
Wydaje mi się, że od kogoś słyszałem, iż wprowadzili je ze względu na dość słabą widoczność, nie wiem czy nawet gdzieś tutaj ktoś o tym nie pisał (ale może coś źle pamiętam).
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 14 sty 2025, 11:07
autor: Stary Pingwin
Zderzyły się 6 z 2, a na ograniczenie załapała się też 17.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 14 sty 2025, 11:10
autor: Bywalec
Do ograniczeń będących skutkiem tego wypadku doszły nowe będące pokłosiem zużytej infrastruktury torowej.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 28 sty 2025, 23:43
autor: Bywalec
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacj ... -st8281790
W powyższym artykule garść informacji o planach na ten rok.
Remont nie będzie obejmował przejazdu na wysokości ulicy Wawelskiej. Ten został wyremontowany w 2023 roku.
Podbicie starego torowiska nazwane zostało remontem? Fajnie, zwłaszcza, że już miejscami znowu zapada się ten przejazd
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... szych.html
Za paywallem nieco więcej informacji niż opublikował TVN.
Z ciekawostek: podjęto decyzje, że tramwaje od strony Mokotowa będą dojeżdżać do Kieleckiej i na wstecznym przejeżdżać przez pętlę.
Od drugiej strony ruch ma być utrzymany do nakładki przy

Pole Mokotowskie jednak na przełomie lipca i sierpnia na 2 tygodnie zostanie zamknięty ruch od Nowowiejskiej ze względu na zaplanowane prace remontowe od Nowowiejskiej do przejazdu przy GUS (razem z przejazdem).
Wg informacji Wyborczej - od czerwca do końca października będzie nieczynna trasa na Okęcie (od marca na Banacha) a sam remont Grójeckiej ma być od sierpnia do października w związku z czym okresowo ma być uruchomiona nakładka przy Och-Teatrze. Stosowanie nakładki na tak zdegradowanym torowisku to aby na pewno dobry pomysł?

Może będą darmowe spektakle z cyklu "wstawianie tramwaju na tory"

Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 29 sty 2025, 8:37
autor: MisiekK
Bywalec pisze: ↑28 sty 2025, 23:43
Stosowanie nakładki na tak zdegradowanym torowisku to aby na pewno dobry pomysł?

Może będą darmowe spektakle z cyklu "wstawianie tramwaju na tory"
Przy dobrym utwardzeniu i lokalnych dospawach do istniejącego torowiska nie spodziewałbym się jakiś spektakularnych akcji.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 29 sty 2025, 9:51
autor: pawcio
Bywalec pisze: ↑28 sty 2025, 23:43
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacj ... -st8281790
W powyższym artykule garść informacji o planach na ten rok.
Remont nie będzie obejmował przejazdu na wysokości ulicy Wawelskiej. Ten został wyremontowany w 2023 roku.
Podbicie starego torowiska nazwane zostało remontem? Fajnie, zwłaszcza, że już miejscami znowu zapada się ten przejazd
Było jasne, że przejazd na Wawelskiej nie będzie mógł być robiony w czasie utrudnień na skrzyżowaniu z Bitwy/Banacha. Teraz nie ma wyjścia i musi dotrwać do wiosny 2026 r.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 29 sty 2025, 9:53
autor: ZielonyJamnik
No to właśnie można tak napisać jak ty, a nie się zasłaniać remontem, z którego mało co zostało.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 29 sty 2025, 9:58
autor: pawcio
Ten "remont" to generalnie ma problem, bo okazał się być zrobiony zbyt dobrze i zbyt słabo jednocześnie. Na tyle dobrze, że nie było wprost potrzeby robić wyłączenia przed rozpoczęciem robót na Bitwy, a jednocześnie na tyle słabo (co akurat żadnym zaskoczeniem nie jest), że utrzymanie tego do przyszłego roku proste nie będzie.
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 13 lut 2025, 12:26
autor: wincenty