Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
A co jak klient np. wymaga przeguba w full opcji za nie więcej niż 1,2 mln brutto ? Oczekiwania muszą być adekwatne do rzeczywistości.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To Wykonawca powinien poszukać lepszego klienta... albo znaleźć inne sposoby na zarobek (np. serwis pogwarancyjny, najtańsze materiały na wykończenie spełniające SIWZ). W gruncie rzeczy cena, jako klient tu wystawi, ma najmniejsze znaczenie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No i tym samym skutecznie pokazałeś, że nie rozumiesz w czym rzecz
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O kurczę, aleś mnie rozwalił głębią argumentów.
Proszę, słucham, oświeć mnie może. Bo jak się "oszczędza", żeby za wszelką cenę złapać kontrakt, a i tak wyjść na swoje, to ja akurat dobrze wiem. I, owszem, robi się to i na materiałach czy komponentach, i na podbijaniu cen napraw pogwarancyjnych, które potrafią mieć nawet dwukrotne przebicie w stosunku do ceny poddostawcy (zresztą sam o tym pisałeś).
Jest oczywiście pewne ryzyko w tej grze - np. zaniżona przez Zamawiającego cena, której sprosta tylko wykonawca po cichu dogadany na pewne ustępstwa - ale to już jest sprawa dla prokuratora, nie na forum.
Proszę, słucham, oświeć mnie może. Bo jak się "oszczędza", żeby za wszelką cenę złapać kontrakt, a i tak wyjść na swoje, to ja akurat dobrze wiem. I, owszem, robi się to i na materiałach czy komponentach, i na podbijaniu cen napraw pogwarancyjnych, które potrafią mieć nawet dwukrotne przebicie w stosunku do ceny poddostawcy (zresztą sam o tym pisałeś).
Jest oczywiście pewne ryzyko w tej grze - np. zaniżona przez Zamawiającego cena, której sprosta tylko wykonawca po cichu dogadany na pewne ustępstwa - ale to już jest sprawa dla prokuratora, nie na forum.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Odpowiem więc kazusem Lublin, 80 autobusów, przełom 2010 i 2011 roku. I co powiesz ?
Jak można punktować wykonawcę za ilość częsci przedniej szyby ?. zwłaszcza że szyba 4 częściowa jest tańsza w eksploatacji bo w razię uszkodzenia wymiania się mniejszy element albo za jakies głupie ogniwa fotowoltaiczne które po pierwsze dają energii tyle co nic w stosunku do mocy silnika autobusu, a po drugie zapewne po kilku miesiacach przestaną działać. Za to napęd w przegubowych solrisach na 3 oś jest po prostu genialny zwłaszcza podczas ruszania zimą z przystanku - mam nadzieję że EvoBus zgłosi protest do KIO ( Krajowa izba odwoławcza ) .
Najpierw zacznij używać polskich znaków, a po drugie Mercedes montuje panoramiczną przednią szybę (Która jest droższa) więc nie wiem jak wyszło Tobie, że jest podzielona na cztery części.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Co do szyby to niekoniecznie coś mniejszego jest tańsze, nie raz okazywało się że w samochodach osobowych boczna szyba jest tańsza od tej małej trójkątnej z przodu lub tyłu drzwi. Skoro zamontowali ogniwa na kilku Solbusach i teraz chcą na nówkach to znaczy że coś chyba jednak dają. A co do napędu to Mercedes raczej także ma napęd na 3 oś i Solaris nie jest tu wyjątkiem.1251 pisze:Jak można punktować wykonawcę za ilość częsci przedniej szyby ?. zwłaszcza że szyba 4 częściowa jest tańsza w eksploatacji bo w razię uszkodzenia wymiania się mniejszy element albo za jakies głupie ogniwa fotowoltaiczne które po pierwsze dają energii tyle co nic w stosunku do mocy silnika autobusu, a po drugie zapewne po kilku miesiacach przestaną działać. Za to napęd w przegubowych solrisach na 3 oś jest po prostu genialny zwłaszcza podczas ruszania zimą z przystanku - mam nadzieję że EvoBus zgłosi protest do KIO ( Krajowa izba odwoławcza ) .
Epoka napędu w przegubach na oś inną niż III, niestety skończyła się wraz z epoką IkarusaMichalk001 pisze: A co do napędu to Mercedes raczej także ma napęd na 3 oś i Solaris nie jest tu wyjątkiem.
A MAZ 105/205, Van Hool new AG300 czy do niedawna Jonckheere?konri pisze:Epoka napędu w przegubach na oś inną niż III, niestety skończyła się wraz z epoką IkarusaMichalk001 pisze: A co do napędu to Mercedes raczej także ma napęd na 3 oś i Solaris nie jest tu wyjątkiem.
15/12/2005-12/7/2019
Na upartego można ją traktować jako dzieloną na 4... Choć dla mnie to zwykła dwuczęściówka.Flash8222 pisze:Najpierw zacznij używać polskich znaków, a po drugie Mercedes montuje panoramiczną przednią szybę (Która jest droższa) więc nie wiem jak wyszło Tobie, że jest podzielona na cztery części.
To są produkty tak niszowe że nie mają większego znaczenia na polskim rynku.TLG pisze:A MAZ 105/205, Van Hool new AG300 czy do niedawna Jonckheere?konri pisze: Epoka napędu w przegubach na oś inną niż III, niestety skończyła się wraz z epoką Ikarusa
A solbusa juz nie ma wlasnie zbankrutowal , takze wiecej solbusow juz nie zobaczycie.
I tak za gorąco w nich było.
Popatrz, jaka franca!
No i co z tego?rhemek pisze:A solbusa juz nie ma wlasnie zbankrutowal , takze wiecej solbusow juz nie zobaczycie.
Solbusy od dawna dostarcza Lider Trading.
Wiadomo kiedy podpisanie umów z EEC?