Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36954
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lut 2013, 0:49

vernalisadonis pisze:
MALIN pisze:Albo do Konstancina = taniej wyjdzie + wykorzystanie 700, 710, 724 których kursów nie trzeba by było ciąć...
Taniej dla gmin to i może wyjdzie, ale na pewno nie dla pasażera, który jeździ na biletach jednorazowych.
Zależy dla których gmin, bo Konstancin się raczej nie ucieszy :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4214
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 17 lut 2013, 0:51

MALIN pisze:Trochę szalony pomysł - wiem.
O, tutaj się zgadzamy. Autobus dojeżdżający z GK do Wilanowa, na tymże Wilanowie oferuje mi przesiadkę na: Mokotów, Centrum, Śródmieście, Ursynów, a nawet Żoliborz i Bielany. Autobus dojeżdżający do tylko do Konstancina zaoferuje mi przesiadkę do: Piaseczna i na Metro Wilanowska; tak jak pisał Wolfchen, na dodatek wszystko ze słabą częstotliwością. Ja do przesiadek nic nie mam, ale niech to będzie takie połączenie, które dojedzie do węzła, a nie do "węzła". To już od Konstancina lepszy byłby Powsin. W końcu trasa 519 do tych domków będzie miała odrobinę sensu :smile:

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lut 2013, 0:57

Gdyby nie było takiego niedowładu infrastrukturalnego, to logicznym krańcem byłoby Metro Kabaty...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 17 lut 2013, 1:16

primoż pisze:Autobus dojeżdżający z GK do Wilanowa, na tymże Wilanowie oferuje mi przesiadkę na: Mokotów, Centrum, Śródmieście, Ursynów, a nawet Żoliborz i Bielany.
Ale jadąc 710 i innymi, też masz przesiadkę w te rejony :P
Wolfchen pisze:logicznym krańcem byłoby Metro Kabaty
Powsin nie jest głupim pomysłem - zwłaszcza gdyby ruszyło się coś z dojazdem na Metro Kabaty.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lut 2013, 8:19

vernalisadonis pisze:
MALIN pisze:Albo do Konstancina = taniej wyjdzie + wykorzystanie 700, 710, 724 których kursów nie trzeba by było ciąć...
Taniej dla gmin to i może wyjdzie, ale na pewno nie dla pasażera, który jeździ na biletach jednorazowych.
Pasażer jednorazowy jest dużo mniej ważny od pasażera regularnego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10679
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lut 2013, 13:25

primoż pisze:I to nie jest głupi pomysł: mniej kasy na utrzymanie linii i więcej wozów na linie w mieście :ok:
A po co nam więcej wozów, skoro wozokilometry należy ciąć?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lut 2013, 14:13

Częściowe wypełnienie luki po ajentach.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lut 2013, 15:05

KwZ pisze:
primoż pisze:I to nie jest głupi pomysł: mniej kasy na utrzymanie linii i więcej wozów na linie w mieście :ok:
A po co nam więcej wozów, skoro wozokilometry należy ciąć?
Wozokilometry ogółem tak, ale - jak wielokrotnie podkreślano - "nie w szczycie".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4214
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 17 lut 2013, 18:59

MALIN pisze:Ale jadąc 710 i innymi, też masz przesiadkę w te rejony :P
Częstotliwość. Może być taki problem, że 710 wraz z towarzystwem stanie się niezabieralne i będzie trzeba dokładać wozy. Chyba może nam wyjść drożej, a nie o to w tej zabawie chodzi :smile:

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 17 lut 2013, 19:23

A może by tak z 724 pokombinować ? Tam są puszczane wozy przegubowe w tygodniu, więc może 742 puścić do Piaseczna trasą 724 ? 8-(
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

zigirin
Posty: 141
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:17
Lokalizacja: Kawęczyn

Post autor: zigirin » 17 lut 2013, 20:40

Dajcie spokój z tymi pomysłami. Sami macie dobry dojazd , a próbujecie ustawiac go tym, którzy mają kursy 742 raz na 1.20 h. Przepraszam bardzo chciałbym widziec minę Twoją Malin, gdyby Ci nagle 710 skrócili tylko do Powsina i przesiadaj się w 519, albo każdego, komu nagle 710 zabierają z Mirkowa i nie dają nic w zamian, tylko zostawiają L15/16 na dojazd do Klarysewa, albo Grapy, no bagam. Założeniem 742, było to, żeby mieszkańcy wiosek między Konstancinem i Górą i mieszkańcy Góry Kalwarii, mieli dojazd do Warszawy (Metro, bo tam jest najszybsze połączenie, z centrum, ursynowem itp. Do tego na wspólnym bilecie, bo nie trzeba było kupowac na PKS za 100 parę zł i do tego jeszcze WKM. Pomysły, które się tu tworzą są z sufitu i nie służą niczemu. Przesiadka w Konstancinie, to pomysł poroniony z uwagi na obłożenie poranne 742 i 710. Zamiast oszczedzic, będzie trzeba inewstowac w kolejne kursy 710 bo się ludzie nie pomieszczą. Poza tym przesiadka, oczekiwanie na kolejny autobus itp wydłuża czas przejzadu. Nie ma innej opcji jak tylko pozostawienie kursów do Warszawy ( Metra) bezpośrednio.

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 17 lut 2013, 21:07

zigirin pisze:Nie ma innej opcji jak tylko pozostawienie kursów do Warszawy ( Metra) bezpośrednio.
Czasem trzeba coś zabrać, by coś mieć.
Ja rozumiem,że polityka komunikacji w Warszawie to możliwość dogodnych przesiadek i dojazdu do środków komunikacji szynowej, ale po co robić takie linie, które ze sobą się pokrywają, a skomunikowanie jest możliwe ? To może zróbmy od razu"e-Lki" do Wilanowskiej ? Żeby mieszkańcy mieli dogodny dojazd ](*,) Zigrin ja rozumiem,że jesteś z tych okolic, które potrzebują 742 dowożącej bezpośrednio do metra, ale nie chcielibyście mieć częściej tych kursów ? Sądze, że tak.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lut 2013, 22:03

:arrow: Gdyby Góra Kalwaria chciała dojazdu do Konstancina, to by się nie bawiła w drogie 742, tylko by zrobiła L-x i tyle.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3281
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 17 lut 2013, 22:09

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

zigirin
Posty: 141
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:17
Lokalizacja: Kawęczyn

Post autor: zigirin » 17 lut 2013, 22:32

Wolfchen pisze: :arrow: Gdyby Góra Kalwaria chciała dojazdu do Konstancina, to by się nie bawiła w drogie 742, tylko by zrobiła L-x i tyle.
Otóż to. Przecież ważne jest aby się dostac bezpośrednio do Warszawy, a nie do Konstancina tylko i nie miec bezposredniego połączenia ze stolicą.

Malin e-lka to co najwyżej do Konstancina właśnie by była wg tego co ty piszesz. Pomyśl co to za linia 7xx nie dojeżdżająca do stolicy? To tylko eLka. A co powiesz na to aby Gmina Konstancin zrobiła tak, że np mamy autobusy relacji Konstancin - Góra, Piaseczno - Konstancin, tak jak np Pruszków ma swoje linie 1 2 3 4. A do tego zostawiamy tylko 1 podmiejski kursujący na trasie Klarysew - Metro Wilanowska? Mamy tzw bilet Gminny miesięczny, zaś Ci dojeżdżający do Warszawy korzystający z WKM jeżdżą za darmo naszymi gminnymi autobusami tak jak to w Pruszkowie jest? Wówczas częstotliwośc 710 się podwaja bo kursy są o połowę krótsze, zaś 700, 724, 742 kasujemy i puszczamy za to trzy autobusy, jeden Góra - Konstancin, dwa Konstancin - Piaseczno, zas trzeci po Konstancinie samym. 710 kursuje co 10 minut do Wawy. I co Ty na to?

Co do pokrywania się tras.... 700 do likwidacji bez dwóch zdań. A no i przecież po co nocne po Konstnacinie? Je skasowac, też. Wówczas Gmina będzie miec na dopłaty do 742.

ODPOWIEDZ