Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 paź 2009, 22:08

Na razie nie traktowałbym tych deklaracji - póki nie idą za nią konkretne decyzje - jako nic innego, tylko chęć udobruchania / uspokojenia niedoinwestowanej prawej strony.

Nie wydaje mi się, żeby MW było temu przychylne (ale to władze miasta decydują) - bez zaplecza II linia długo nie pociągnie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 paź 2009, 22:09

MeWa pisze:Na razie nie traktowałbym tych deklaracji - póki nie idą za nią konkretne decyzje - jako nic innego, tylko chęć udobruchania / uspokojenia niedoinwestowanej prawej strony.
Też się tak pocieszam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 paź 2009, 15:36

Szukałem w tym temacie od początku i nie znalazłem, więc teraz spytam:

Czy na centralnym odcinku 2 linii metra będzie w tunelach zasięg sieci GSM? Jednak to jest mocno uciążliwe na obecnym odcinku... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2009, 15:37

Fakt, lepiej by było, żeby zasięgu nie było wcale - większy komfort.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 paź 2009, 15:58

Glonojad pisze:Fakt, lepiej by było, żeby zasięgu nie było wcale - większy komfort.
Z dwojga złego, to to by było najlepsze. Bo ciągłe "łapanie" i "gubienie" zasięgu znacznie nadszarpuje zarówno baterię, jak i nerwy. :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 26 paź 2009, 17:25

Wolfchen pisze:
Glonojad pisze:Fakt, lepiej by było, żeby zasięgu nie było wcale - większy komfort.
Z dwojga złego, to to by było najlepsze. Bo ciągłe "łapanie" i "gubienie" zasięgu znacznie nadszarpuje zarówno baterię, jak i nerwy. :P
wyłącz komórkę / przełącz na tryb samolotowy
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 paź 2009, 17:38

JacekM pisze:wyłącz komórkę / przełącz na tryb samolotowy
... jedź tramwajem :P

A na serio, to myślę, że zainstalować odpowiednie wzmacniacze liniowe sygnału czy też stacje bazowe, to ułamek kosztów budowy nowej linii, a udogodnienie znaczne, więc powinni pomyśleć nad tym.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 202
Rejestracja: 26 kwie 2006, 13:24

Post autor: Tomasz » 26 paź 2009, 17:39

Albo zamiast w tunelach po prostu wprowadzić bazy do wagonów. Chyba jedna antena na cały pociąg starczy?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 paź 2009, 17:42

Tomasz pisze:Albo zamiast w tunelach po prostu wprowadzić bazy do wagonów.
Mobilne stacje bazowe to drogie zabawki, które w dodatku zajmują dużo miejsca...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2009, 17:44

Wolfchen pisze:
Glonojad pisze:Fakt, lepiej by było, żeby zasięgu nie było wcale - większy komfort.
Z dwojga złego, to to by było najlepsze. Bo ciągłe "łapanie" i "gubienie" zasięgu znacznie nadszarpuje zarówno baterię, jak i nerwy. :P
A to ciekawe, bo mój telefon nie gubi tego zasięgu trwale - widać takie przerwy jak przejazd między stacjami interpretuje jako normalne problemy z siecią.

Inna rzecz, że metrem jeżdżę dość rzadko i nie mam dużej liczby obserwacji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 paź 2009, 17:57

Glonojad pisze:A to ciekawe, bo mój telefon nie gubi tego zasięgu trwale - widać takie przerwy jak przejazd między stacjami interpretuje jako normalne problemy z siecią.
Gorzej, jak w tym czasie ktoś napisze do Ciebie wiadomość. System GSM jest tak skonstruowany, że jak nie masz zasięgu, to wiadomości są przechowywane na serwerze sieci. Jak zasięg złapiesz (wjedziesz na stację), to telefon wysyła raport, że jesteś w strefie zasięgu i system wysyła wiadomość... A Ty w tym czasie nie masz zasięgu, bo jedziesz w tunelu ;) Przez to taka hipotetyczna wiadomość dociera z dużym opóźnieniem (po odzyskaniu sygnału w czasie trzeciej nieudanej próby transmisji, wiadomość przenoszona jest do "oczekujących na aktywność" i dostarczana zazwyczaj dopiero wtedy, jak wykonasz jakieś połączenie/sprawdzisz stan konta/cokolwiek, co wymaga transmisji danych telefon <-> sieć.

Sorry za OT, wyjaśniłem krótko o co mi chodzi ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 paź 2009, 20:25

Glonojad pisze:
MeWa pisze:Na razie nie traktowałbym tych deklaracji - póki nie idą za nią konkretne decyzje - jako nic innego, tylko chęć udobruchania / uspokojenia niedoinwestowanej prawej strony.
Też się tak pocieszam.
nie wiem, na ile to prawda, ale ponoć wypowiedź HGW została źle zinterpretowana.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 26 paź 2009, 22:52

Próbuje "lobbować" nad zmianą przegiegu II linii na Pradze Północ.

Chodzi o zmianę przebiegu na odcinku DW WILEŃSKI - TARGÓWEK

Metro miałoby lepszą frekencję i lepiej spełniało rolę gdyby zostało poprowadzone do PL. HALLERA (stacja przy skrzyżowaniu Szymanowskiego / Dąbroszczaków) i dalej pod Szymanowskiego i tereny wojskowe do RONDA ŻABA (stacja po wschodniej stronie - umożliwi w przyszłości przesiadki na kolej i z tramów z Bródna, ciąg Św. Wincentego), następnie pod mniej więcej ulica Witebską do stacji TARGÓWEK 1 (Ossowskiego / Witebska), dalej do Pratulińskiej dochodziła by przy osi Teatru Rampa.

najcięszży fragment to trasa pod domami przy pl. hallera (na pozostałych fragmentach nie przechodzą pod budynkami) i to łukiem, ale myślę, że warto, trochę czasu jeszcze jest.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 paź 2009, 22:55

Pytanie, czy pozwoliłaby na to geometria stacji Dworzec Wileński - przypomnę, że ta będzie nieco wygięta w kierunku Targówka.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 27 paź 2009, 16:32

prawdopodobnie bedzie komplikowac, ale poczekam do ostatecznego projektu budowlaneg. odcinek centralny wg decyzji ma się kończyć pod moją szkołą :-P ale nie ma takiej potrzeby.

zielone mazowsze ma własną wersję: dodatkowa stacja przy Inżynierskiej, a następna pomiędzy torami a szwędzką w obecnie planowanym przebiegu.

ODPOWIEDZ