Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 03 gru 2009, 13:33

A ja się zastanawiam, czy trzecia linia nie powinna biec z Nowodworów na Gocław... Od biedy, to można wtedy wykorzystać nawet drugi peron na Stadionie, tylko, że wylot na Gocław byłby od południa, a wylot na Nowodwory od pónocy. Choć lepsze rozwiązanie moim zdaniem z węzłem na Wileńskim, a przebieg linii pod Targową... :-k
z Nowodworów na Gocław powinno pojechać 21. Drugą linię zaś wygiąłbym w stronę Białołęki (π razy drzwi równolegle do Płochocińskiej).
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 gru 2009, 14:39

JacekM pisze:z Nowodworów na Gocław powinno pojechać 21.
To jest najrealniejsze... :-k
JacekM pisze:Drugą linię zaś wygiąłbym w stronę Białołęki (π razy drzwi równolegle do Płochocińskiej).
Czy aby nie wiązałoby się to z katastrofą dewelopersko-urbanistyczną w tamtych rejonach? No i zawsze można metro wywalić w kierunku Brzezin - zanim by wybudowali w polu, to powstałyby drugie Kabaty... :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 03 gru 2009, 14:43

Wolfchen pisze:Czy aby nie wiązałoby się to z katastrofą dewelopersko-urbanistyczną w tamtych rejonach?
przecież tam już jest katastrofa i trzeba jej wyjść w ten sposób na przeciw
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 gru 2009, 14:53

JacekM pisze:przecież tam już jest katastrofa i trzeba jej wyjść w ten sposób na przeciw
Z tym się zgodzę, ale mam wrażenie, że metro by to jeszcze pogłębiło... Wiesz, te deweloperskie plakaty, głoszące "5 minut do metra"... ;-)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 03 gru 2009, 17:00

najlepiej od Kondratowicza pod Św. Wincentego, Skarbka z Gór i ukosem do skrzyżowania Warzelniczej z Ostródzką gdzie jest planowane centrum dzielnicy (zgodnie ze SUiKZP m. st. Warszawy); niedlaeko proj. Trasy Mostu Północnego.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 gru 2009, 17:54

Z tego, co wiem, to stacja końcowa jest planowana w okolicy Rembielińskiej... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 gru 2009, 23:51

Uwaga! Z tematyki wątku wyłączono kwestie związane z budową centralnego odcinka II linii metra. Do dyskusji związanych z tym odcinkiem służy nowo utworzony temat „Budowa centalnego odcinka II linii metra”. Więcej informacji znajduje się w wątku administracyjnym. Prosimy użytkowników o oswojenie się ze zmodyfikowanym podziałem tematycznym.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lut 2010, 19:48

Glonojad pisze:Tyle, że taka była oficjalna linia miasta jeszcze w 2008 roku.
To niestety wiem. Ale tylko człowiek oderwany granatem od rzeczywistosci "zapomnie" o tym, że bez własnej STP, to M2 pojechałoby na Bródno co około kwadrans... :neutral:

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pon 22 Lut, 2010 ]
Usunięcie nieistotnej części wiadomości, odnoszącej się do postu w innym temacie. MeWa
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2010, 20:01

E tam, co kwadrans. M2C ma jeździć co 3 minuty, więc na około dwa razy dłuższej trasie będzie jeździć co minut 6-7. Po drugie, może jednak metro nie kupi przestarzałych wagonów rosyjskich tylko coś nowocześniejszego, co się rzadziej przegląda i można trzymać w tunelach. Po trzecie, pewnie stacja końcowa na Bródnie będzie te swoje 4 tory odstawcze miała, zawsze może jeden z nich być przeglądowo - usterkowonaprawczy (takie rozwiązania stosuje się przecież na świecie, M55 w Berlinie w ogóle nie ma własnej STP przecież).

Abstrahując od tego, że oczywiście uważam odcinek pod Górczewską za potrzebniejszy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lut 2010, 20:10

M55 to akurat mało ciekawy przykład :P

Choć fakt, Może przesadziłem z tym kwadransem, ale max. co ok. 7 minut to nie jest jakaś oszałamiająca częstotliwość... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2010, 20:14

Nie jest, ale te 9 tysięcy miejsc w jednym kierunku się wyciągnie. Jak na tak krótką trasę starczy. A wystarczy, że jeszcze te 6 torów odstawczych się gdzieś po drodze zmieści, to 3-4 pociągi więcej w ruchu i już częstotliwość 5-6 minutowa jest realna.

Pytanie jedynie, ile rezerw na STP zeżre zwiększanie częstotliwości M1.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2010, 21:57

Glonojad pisze:Po drugie, może jednak metro nie kupi przestarzałych wagonów rosyjskich tylko coś nowocześniejszego, co się rzadziej przegląda i można trzymać w tunelach.
warunkiem mają być dłuższe czasy międzyprzęglądowe i w założeniach przewiduje się nocowanie składów na linii - w tunelach i na stacjach. Powinieneś to wiedzieć :>

Nie wiem w ogóle skąd ta korelacja długość linii a częstotliwość. Abstrahując od tego, że STP jest potrzebne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 21 lut 2010, 14:44

Glonojad pisze: … No, ale lepiej było pompować bańkę "cała II linia metra na 2015".
czyli wg Ciebie lepiej będzie budować II linię metra następne 25 lat ](*,) BP, NMSP
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2010, 15:03

Z łaski swojej naucz się czytać, zanim zaczniesz komentować, nie będzie tak główka od walenia głową w mur bolała. Nie dość, że wyrwałeś kawałek wypowiedzi z kontekstu, to jeszcze go w ogóle nie pojąłeś.

Wyjaśnię zatem, że miała na celu stwierdzenie, że budowa całej M2 do 2015 roku była od początku nierealna organizacyjnie, a zwłaszcza finansowo.

Trzeba się jednak było powstrzymać, by później nie przepraszać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Pagan
Posty: 357
Rejestracja: 31 maja 2010, 22:39
Lokalizacja: Bródno

Post autor: Pagan » 21 lip 2010, 10:01

Ostatnio popatrzyłem na rysunki z przebiegiem drugiej linii metra i zauważyłem pewną rzecz, która nasuwa mi pytanie. Gdzie dokładnie może znajdować się Stacja Wolska? Na różnych grafikach raz jest bliżej ul. Karolkowej, a na innych bliżej Okopowej. Chyba, że wejścia do tejże Stacji będą wzdłuż ulicy Wolskiej? :-k

Czy ktoś z Was się orientuje i pomoże mi rozwikłać tą zagadkę? ;-)
.: !Perkunu Yra Dang! :.
Obrazek

ODPOWIEDZ