Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 18 gru 2012, 9:29

Nie widzę związku logicznego - chyba że sprzedaje się masowo bilety tam/z powrotem na ten sam dzień. Ale jakoś wątpię.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 gru 2012, 9:44

JacekM pisze:I ci ludzie, którzy zaludniają pociągi z/do Szczecina jadą tam/do Warszawy na jeden dzień, bo można wrócić tego samego dnia?
Większość podróży biznesowych tak się odbywa, jedziesz, załatwiasz, podpisujesz umowę, wracasz. I o lie ze Szczecina do Warszawy można tak pojechać, o tyle w przeciwnym kierunku musisz jechać nocnym pociągiem, bo w dzień najwcześniej się da dotrzeć do Szczecina na 14... a ostatni dzienny pociąg jest o 15:30. I potem dopiero o 23.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 gru 2012, 14:06

Piottr pisze:o tyle w przeciwnym kierunku musisz jechać nocnym pociągiem, bo w dzień najwcześniej się da dotrzeć do Szczecina na 14... a ostatni dzienny pociąg jest o 15:30
Nie wiem, skąd to wziąłeś, ale pierwszy dzienny pociąg z Warszawy przyjeżdża do Szczecina o 12, ostatni pociąg ze Szczecina do Warszawy odjeżdża o 17.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 gru 2012, 15:27

fik pisze:
Piottr pisze:o tyle w przeciwnym kierunku musisz jechać nocnym pociągiem, bo w dzień najwcześniej się da dotrzeć do Szczecina na 14... a ostatni dzienny pociąg jest o 15:30
Nie wiem, skąd to wziąłeś, ale pierwszy dzienny pociąg z Warszawy przyjeżdża do Szczecina o 12, ostatni pociąg ze Szczecina do Warszawy odjeżdża o 17.
W poprzednim rozkładzie pociąg o którym mówisz, kursował tylko w wybrane dni tygodnia , akurat nie te, kiedy podróżowałem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 gru 2012, 15:32

Ale jak słusznie zauważyłeś - obowiązywał (czas przeszły), a Ty mówisz w czasie teraźniejszym (musisz)... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 18 gru 2012, 15:42

Przyszły to byłby "będziesz musiał"...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 gru 2012, 16:11

Racja, o czym innym myślałem, poprawione ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 19 gru 2012, 15:44

PolskiBus.com przewiózł już 2 miliony pasażerów
Dziś, tj. 19 grudnia 2012 r. PolskiBus.com świętuje przewiezienie 2 milionowego pasażera. Ten rekordowy wynik został osiągnięty w ciągu 19 miesięcy od momentu wejścia firmy na polski rynek w czerwcu 2011 r. Jest to niezaprzeczalny dowód na to, że Polacy pokochali PolskiBus.com.

PolskiBus.com, którego ceny biletów zaczynają się od 1 zł i 1 zł opłaty za rezerwację, ma dzisiaj przyjemność poinformować o przewiezieniu 2 milionowego pasażera. Taka liczba osób mogłaby aż 34-krotnie wypełnić Stadion Narodowy. Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający PolskiBus.com komentuje: „Ten wspaniały wynik udało się osiągnąć szybciej niż zakładaliśmy. Uważam, że następny milion pasażerów przewieziemy w jeszcze krótszym czasie, gdyż nasze usługi stają się coraz bardziej popularne.”
http://lublin.com.pl/artykuly/pokaz/235 ... pasazerow/

Widac że przyspieszyli bo przewieziemie milionowego pasażera świętowali 31 lipca czyli po 13 miesiącach od rozpoczęcia działalnosci, przewiezienie drugiego miliona zajelo im już tylko ok 4.5 miesiąca.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 19 gru 2012, 16:12

Najtrudniej jest na początku, potem ludzie powoli się przyzwyczaili. Po nowym roku będzie dalszy rozwój PB, to kolejne rocznice będą kwestią kilku miesięcy.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 19 gru 2012, 23:19

Myślę, że ogromną rolę w kaskadowym przyroście pasażerów ma marketing szeptany. Coraz więcej zadowolonych klientów, a każdy niech opowie choć 10 swoim znajomym...

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 20 gru 2012, 0:47

PolskiBus oferują w miarę komfortową podróż, ale przede wszystkim niszczy ceną. Np. na trasie W-wa - Zakopane konkurencja ma ceny prawie ponad 600% wyższe [mowa tutaj o PKP Intercity], więc nie ma co się dziwić.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 gru 2012, 4:53

Ty naprawdę wierzysz w te 2 zł za bilet? Lol.
Najpierw mamy okres początkowy, kiedy PB rzeczywiście jest tańszy, podbiera klientów, a konkurencja plajtuje (albo przynajmniej zmienia zainteresowanie). Potem PB podnosi cenę i sobie odbija (?). Oczywiście do takiej strategii trzeba być odpowiednio dużym graczem. Wydaje się, że PKP jest większe, ale mnóstwo PKSów -- nie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 gru 2012, 9:56

Ależ pierwsze 2 bilety każdym kursie za 2 zł mogą być na zawsze. Tylko co z tego. Już liczyłem, w kursach do Gdańska dobrze ponad połowa miejsc jest po 50 zł. Liczy się średnia cena, a nie tych kilka najtańszych biletów. A jeśli kurs się nie zapełni, to będzie zlikwidowany.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 20 gru 2012, 10:21

Przy takim systemie sprzedaży biletów PB ma świetne narzędzie do elastycznego kształtowania podaży.
Jeżeli jakiś kurs jest wyprzedany już na miesiąc przed wykonaniem, wtedy podstawiają drugi autobus i kurs jest wykonywany "w podwójnej trakcji". Jeżeli jakiś kurs nie ma zapełnienia powyżej progu rentowności, to w kolejnym okresie po prostu go nie będzie (patrz Szczecin).
Ależ pierwsze 2 bilety każdym kursie za 2 zł mogą być na zawsze.
I myślę, że będą zawsze. To jest najlepsza metoda na ruch wzbudzony, który stanowi najlepsze źródło marketingu szeptanego, o czym już pisałem.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 20 gru 2012, 11:11

Piottr pisze:
Ależ pierwsze 2 bilety każdym kursie za 2 zł mogą być na zawsze.
I myślę, że będą zawsze. To jest najlepsza metoda na ruch wzbudzony, który stanowi najlepsze źródło marketingu szeptanego, o czym już pisałem.
Nie będą :)
Jak w ostatniej "wyprzedaży" kupowałem bilety na powrót do Warszawy w niedzielę o 18 (czyli chyba jeden z najpopularniejszych kursów) to za bilety o numerach 1/2 czyli 2 pierwsze zaplaciłem 10 zł (+2 zł opłaty za rezerwcję) więc na najpopularniejsze kursy z pewnościa juz nie sprzedają 2 biletów za złotówkę. I z pewnościa nie narzekam bo te 5 czy nawet 10 zl za bilet to i tak jest cena wybitnie promocyjną. Z kolei więcej niż 2 bilety za zlotowke sa na kursy słabo się sprzedające. Powoduje to że bilety za złotówkę nie rozchodza się w godzinę i jak ktos się spyta czy rzeczywiście cos takiego jest to zawsze moga napisac że owszem, na ten i na ten kurs jeszcze można takie coś kupić.

ODPOWIEDZ