Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 maja 2015, 10:11

Kelly pisze:Kierowcy rozumiem będą pisać dyktando by potwierdzić znajomość języka?
W jednym z załączników czytamy, że:
3.5. Weryfikacja kompetencji wskazanych w punkcie 1.1 a) [znajomość języka polskiego - dop. ja] może być prowadzona przez odpowiednią
jednostkę zewnętrzną wskazaną przez Zamawiającego.
3.6. Proces weryfikacji ma postać egzaminu komisyjnego.
3.7. Kompetencje są weryfikowane w formie testu pisemnego i/lub rozmowy.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 15 maja 2015, 13:32

@Michalk001
Patrzac po warszawskim taborze, to z wibracjami nie uporał się i inny producent na „s” - Scania. A może tu to jednak „zasługa” grodziowego majstrowania?

Zamiast słupka można mieć plastykowe pudło zamiast siedzeń, albo ślepą tylną ścianę - tak wolisz? Rzecz gustu.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 15 maja 2015, 15:11

Z tymi wibracjami silnika w solarisach to jest w ogóle ciekawa sprawa, jedne wozy z danego rocznika potrafią trząść się jak szalone, inne zachowują wysoką kulturę pracy. Podejrzewam zabawę z prędkością obrotową na wolnych obrotach.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 maja 2015, 22:01

Poc Vocem pisze:Nie do końca... większość przegubowców o długości 18 m ma dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 27 t, więc jest jeszcze te 4,5 t luzu.
Ale nacisk na oś napędną jest 10,5 tony i tak.

A co do producentów - uważam, że nie ma wozu z lepiej rozplanowanym wnętrzem niż Solbus osiemnastka. I robi ono lepsze wrażenie, niż laminaty podłogowe wyciągnięte na nadkola jak w Kebabach...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 15 maja 2015, 23:18

Glonojad pisze:Ale nacisk na oś napędną jest 10,5 tony i tak.
Nacisk oczywiście rośnie, ale dopuszczalne przepisami jest 11,5 t na oś napędzaną i 10 t na osie nienapędzane, więc tu o rozkład mas też chodzi. Niemniej te 75 cm pojazdu nie waży pewnie nawet tony. Z pasażerami pewnie ponad tonę.

A mnie Solbusy jakoś pod względem rozplanowania wnętrza nie leżą. Być może dlatego, że uważam siedzenia na poziomie podłogi za smutną konieczność dla osób, które po prostu nie są w stanie wleźć wyżej. Nie lubię mieć głowy na wysokości czyjegoś rozporka.

Jedyne zaś, co mi w Solbusach pasuje to dźwięk silnika przywodzący na myśl stare ciężarówki z ZSRR (zwłaszcza w gazowcach). Nie jestem jednak pewien czy o takie skojarzenie producentowi chodziło.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 16 maja 2015, 8:16

Glonojad pisze:
Poc Vocem pisze: A co do producentów - uważam, że nie ma wozu z lepiej rozplanowanym wnętrzem niż Solbus osiemnastka. I robi ono lepsze wrażenie, niż laminaty podłogowe wyciągnięte na nadkola jak w Kebabach...
Kebaby... fuj! Na tym tle łatwo błyszczeć.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 16 maja 2015, 11:21

Glonojad pisze: A co do producentów - uważam, że nie ma wozu z lepiej rozplanowanym wnętrzem niż Solbus osiemnastka.
SU18 seria 81xx. Cztery wózki dziecięce wchodzą do rzeźni przy 2. drziwch bez problemu. W jakimkolwiek innym przegubie nie zmieścisz więcej niż 2.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Autobus Czerwon
Posty: 4146
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 maja 2015, 9:31

Zgodnie z regulaminem można przewieźć tylko jeden w każdym wozie...

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3104
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 17 maja 2015, 10:57

Regulamin swoje, a życie swoje. W okresie letnim nasz po dwa, trzy wózki w autobusie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 18 maja 2015, 8:00

Frencher pisze:Przewoźnik musi mieć do dyspozycji holownik (nie będzie już ciągania autobusu przez drugi autobus)
Przewoźnik będzie miał taki holownik (a dokładniej będzie nim dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania) na potrzeby przetargu. Holowanie dalej będzie się odbywało starymi sprawdzonymi metodami.
Frencher pisze:wskazuje jak mają wyglądać wozy nadzoru ruchu czy pogotowia technicznego. Nie będzie już starej osobówki z kogutem na dachu udającej NR czy dostawczaka wyciągniętego gdzieś z krzaków który ma na burcie przyklejony napis "Pogotowie autobusowe".
Przewoźnik będzie miał takie pojazdy (a dokładniej będzie nimi dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania) na potrzeby przetargu. Nadzór Ruchu i Pogotowie Autobusowe dalej będzie realizowane starymi sprawdzonymi metodami.

:D

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 maja 2015, 10:41

Jeszcze ze dwa takie posty i ajenci zaczną ci propozycje pracy wysyłać, bo zdecydowanie myślisz w sposób preferowany u prywatnych przewoźników ;P
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 18 maja 2015, 11:40

vernalisadonis pisze:Regulamin swoje, a życie swoje. W okresie letnim nasz po dwa, trzy wózki w autobusie.
Khe, khe. Rekord: pięć. W deskorolce. :roll:

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 maja 2015, 11:59

A jak popada, to ze 3 rowery z właścicielami.
miłośnik 13N

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 18 maja 2015, 12:25

Szeregowy_Równoległy pisze:Jeszcze ze dwa takie posty i ajenci zaczną ci propozycje pracy wysyłać, bo zdecydowanie myślisz w sposób preferowany u prywatnych przewoźników ;P
Jako praktyk zamówień publicznych po stronie zamawiającego opisuję rzeczywistość, z którą
się zderzam codziennie ;)

A propozycję pracy na zlecenie chętnie przyjmę :)

wincenty
Posty: 1373
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 19 maja 2015, 21:21

Wy tu gadu, gadu, a na Woronicza pojawił się pierwszy elektryk.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ