Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 16 sie 2024, 12:35

Nie ma się co wyśmiewać, bo np. obecne 172 to już też przypomina długością i zakręceniem zaproponowaną tu linię Szczęśliwice - Zbójna Góra. :)
łosiowozy
Błota to nie Mazowiecki Park Krajobrazowy i w ogóle tam nie ma lasu (do pętli Zielona by mogło być ;)), a Groty to jeszcze nie Kampinoski Park Narodowy tylko Las Bemowski, chociaż łosie faktycznie można tam spotkać.

A tak na serio to jasne że można kombinować z polepszeniem obsługi Wawra i wprowadzaniem komunikacji na nowo wybudowane ulice, ale nie ma co tworzyć takich linii-potworów typu Szczęśliwice - Zbójna Góra czy CH Ursynów - Mokry Ług, bo coś takiego by nigdy nie było punktualne. Lepsze są dowozówki do kolei i punktów przesiadkowych typu Gocław, a jeśli bezpośrednio na drugi brzeg to jak najprostszą trasą i nie za daleko (119 jest niby ok, ale i tak chyba za długie, można by uprościć przebieg w Wawrze, a nie komplikować). A takie 115 to moim zdaniem jest w ogóle to podziału na 2 linie, jak nie na 3, Mokry Ług - PKP Rembertów to powinna być linia tylko po płn. stronie torów, tak żeby nie było konieczności tracenia czasu na przejeździe.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 sie 2024, 13:29

pawcio pisze:
16 sie 2024, 12:31
Tu kilka fragmentów wyląduje w Cycatach.
Ale jak to tylko fragmentów? :(
patryk148 pisze:
16 sie 2024, 12:22
Ciekawe dlaczego mieszkańcy Wawra wybieraja samochód?
Mieszkańcy Wawra wybierają samochód, bo są statystycznie zamożniejsi od reszty miasta, mają statystycznie dalej do przystanku na którym autobus pojawia się statystycznie rzadziej, bo żyją w dzielnicy o zabudowie ekstensywnej, otoczonej siecią dróg o wysokiej przepustowości, dzięki czemu podróż samochodem jest po prostu dużo szybsza w większości przypadków. Zmiana tego stanu rzeczy wymaga przede wszystkim działań na poziomie planowania przestrzennego, na co po pierwsze jest dużo za późno, a po drugie nawet nieśmiałe próby poprawy spotykają się z protestami społecznymi (patrz wstrzymane nowe studium uwarunkowań i występujące tam obszary bez możliwości budowy nowej zabudowy mieszkaniowej).

115 według twojej propozycji ma 36,5km długości, czas podróży po tej trasie wg googla samochodem osobowym wynosi obecnie 57 minut, po drodze są dwa przejazdy kolejowe, które bywają częściej zamknięte niż otwarte (i to nie jest hiperbolizacja). Jaka będzie punktualność tego potworka wiem, i jak dobrze zgrają się kursy skrócone z kursami w pełnej relacji też wiem, ale czemu ma służyć takie łączenie relacji na siłę - nie sposób zgadnąć.

Dalej, piszesz o połączeniu Traktu Lubelskiego z M2, proponując następnie linie, które do M2 nie dowożą. Rozumiem, że mieszkańców Wawra do porzucenia samochodu ma zachęcić spacer z przystanku Kijowska 08 do metra, drobne 400m?

119 - blisko 30km, też godzina jazdy osobówką, w wakacyjnym międzyszczycie (choć przez budowę TnW, to pewnie nie ułatwia). Naprawdę nie trzeba jakiejś wybitnej wyobraźni, aby domyślić się, jaką to będzie miało regularność i wartość.

Jak dla mnie to wszystko skończy się tak, że co prawda nie uda się zyskać nowych pasażerów, bo te linie nie niosą żadnej istotnej wartości dodanej, ale za to skutecznie wykosi się to, co w Wawrze chwilowo jako-tako działa, to jest przewozy wewnątrzdzielnicowe, szkolne itp.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 sie 2024, 18:10

mb112 pisze:
16 sie 2024, 12:35
A takie 115 to moim zdaniem jest w ogóle to podziału na 2 linie, jak nie na 3, Mokry Ług - PKP Rembertów to powinna być linia tylko po płn. stronie torów, tak żeby nie było konieczności tracenia czasu na przejeździe.
Ale w takim razie z południowej strony torów na północną to będzie można tylko piechotą, czy też w ogóle nie będzie wolno? 8-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krokiet
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 19 sie 2024, 0:46

A po co? I na co komu tam połączenie autobusowe? Przecież zatory przed przejazdem pokazują, że nikt tędy nie chce przejeżdżać

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2024, 10:33

Ja mam generalnie taką teorię, że jakby przejazd na Marsa po prostu zamknąć, to warunki ruchu by się generalnie poprawiły.

A póki 115 się przez niego telepie, to przynajmniej w kierunku południowym mogłoby mieć jakiś mikropostój wyrównawczy na tej mikropętelce przy Pociskowej, żeby nie ciągnąć darmowych minut przez pół wschodniej Warszawy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sie 2024, 13:15

A może po prostu niech 115 z Rembertowa wyjeżdża Strażacką i wiaduktem na Żołnierskiej prosto do Marysina pomijając Nowy Rembertów?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2024, 13:23

Mogłoby, tylko pewnie trzeba byłoby do tego dorysować jakieś 215 PKP Gocławek - PKP Rembertów dla kluczowego połączenia międzycmentarnego :term:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sie 2024, 14:10

Masz do dyspozycji 305 - już i tak jest dobrze pojebane, więc wyciągnięcie do PKP Rembertów specjalnie sytuacji nie zmieni.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sie 2024, 14:37

Z tego, co pamiętam, 115 robi(ło) tam za dowóz licealny Rembertów <-> Anin.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 3538
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 22 sie 2024, 0:02

W 2005 roku (...czyli prawie 20 lat temu... Boże, jak to brzmi) :shock: proponowana była trasa linii 305 przez osiedle Wygoda, a dalej Strażacką do AONu. Zakładamy, że przywracamy ten pomysł do obecnych realiów:
115 Aleksandrów - (...) - Kościuszkowców - Korkowa - Okularowa - Chełmżyńska - Rondo Granzowa 30/30/30
:arrow: zachowanie dojazdu do najbliższej stacji PKP na Marysinie w celu zapewnienia regularności w kursowaniu dla osiedli Aleksandrów/Radość/Anin oraz zapewnienie przesiadki do linii w kierunku Utraty
215 PKP Mokry Ług - Czwartaków - Kadrowa - Chruściela - (...) - Korkowa - PKP Gocławek - zawrotka - Korkowa - Kościuszkowców - Czecha - Wierzchowskiego - Instytut 30/30/30
:arrow: zastąpienie linii 305 do Instytutu zapewniając całotygodniowe połączenie, zachowanie połączenia z najbliższymi dużymi sklepami w okolicy (przystanek Spółdzielnia Noma) dla całego Marysina
225 PKP Mokry Ług - al. Sztandarów - Chruściela - Strażacka - Zabraniecka - Ks. Anny - Rzeczna - Rozwadowskiego - Radzymińska - obwodnica - Metro Trocka 20/30/30
:arrow: utworzenie nowego połączenia międzydzielnicowego, zapewnienie dojazdu do biur na Targówku Przemysłowym, zastąpienie linii 338 oraz 356
305 PKP Międzylesie - Zwoleńska - Trakt Lubelski - Czecha - Sejmikowa - Kaczeńca - Skrzyneckiego - STRUSIA - Potockich - Czecha - Powszechna - Łysakowska - Korkowa - podjazd na Marysin - Korkowa - Okularowa (powrót Korkowa - Łysakowska - Skrzyneckiego - STRUSIA - Potockich - Czecha - Trakt Lubelski - ...) - Chełmżyńska - podjazd pod Areszt Śledczy - Rondo Granzowa 60/60/X
:arrow: zastąpienie linii 225 na osiedlu Wygoda z podjazdami pod areszt, zapewnienie przesiadki do linii w kierunku Utraty
Potrzebne do tego byłoby przełożenie przystanku Łysakowska 01 za skrzyżowanie i dobudowanie 03 za rondem w kierunku Anina.
Inne zmiany dotyczyłyby linii 120, 123, 138, 156, 170, 212, 262 ale to nie ten temat.

Link do mapy z zaznaczonymi trasami

Awatar użytkownika
kmwaw
Posty: 94
Rejestracja: 07 wrz 2022, 16:38
Kontakt:

Post autor: kmwaw » 24 sie 2024, 0:04

Od 2.09 nowa trasa linii 161
Zbójna Góra -...- Zasadowa - Tawułkowa - Liliowa - Bysławska - Poezji -...- Olecka -...- Patriotów - Młoda - Derkaczy - Bysławska - Liliowa - Tawułkowa - Zasadowa -...- Zbójna Góra
https://kmwawa.github.io/kmwaw/
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 sie 2024, 0:10

kmwaw pisze:
24 sie 2024, 0:04
Od 2.09 nowa trasa linii 161
Zbójna Góra -...- Zasadowa - Tawułkowa - Liliowa - Bysławska - Poezji -...- Olecka -...- Patriotów - Młoda - Derkaczy - Bysławska - Liliowa - Tawułkowa - Zasadowa -...- Zbójna Góra
O jednak wersja pierwsza wygrała. Bo ZTM chciał 161 ale był protest radnego Zalewskiego i miało być 142 ale widać...
Jakieś inne zmiany ?>

Geecko
Posty: 9
Rejestracja: 20 sie 2024, 19:04

Post autor: Geecko » 24 sie 2024, 2:33

PiotrekP pisze:
22 sie 2024, 0:02
W 2005 roku (...czyli prawie 20 lat temu... Boże, jak to brzmi) :shock: proponowana była trasa linii 305 przez osiedle Wygoda, a dalej Strażacką do AONu. Zakładamy, że przywracamy ten pomysł do obecnych realiów:
115 Aleksandrów - (...) - Kościuszkowców - Korkowa - Okularowa - Chełmżyńska - Rondo Granzowa 30/30/30
:arrow: zachowanie dojazdu do najbliższej stacji PKP na Marysinie w celu zapewnienia regularności w kursowaniu dla osiedli Aleksandrów/Radość/Anin oraz zapewnienie przesiadki do linii w kierunku Utraty
215 PKP Mokry Ług - Czwartaków - Kadrowa - Chruściela - (...) - Korkowa - PKP Gocławek - zawrotka - Korkowa - Kościuszkowców - Czecha - Wierzchowskiego - Instytut 30/30/30
:arrow: zastąpienie linii 305 do Instytutu zapewniając całotygodniowe połączenie, zachowanie połączenia z najbliższymi dużymi sklepami w okolicy (przystanek Spółdzielnia Noma) dla całego Marysina
225 PKP Mokry Ług - al. Sztandarów - Chruściela - Strażacka - Zabraniecka - Ks. Anny - Rzeczna - Rozwadowskiego - Radzymińska - obwodnica - Metro Trocka 20/30/30
:arrow: utworzenie nowego połączenia międzydzielnicowego, zapewnienie dojazdu do biur na Targówku Przemysłowym, zastąpienie linii 338 oraz 356
305 PKP Międzylesie - Zwoleńska - Trakt Lubelski - Czecha - Sejmikowa - Kaczeńca - Skrzyneckiego - STRUSIA - Potockich - Czecha - Powszechna - Łysakowska - Korkowa - podjazd na Marysin - Korkowa - Okularowa (powrót Korkowa - Łysakowska - Skrzyneckiego - STRUSIA - Potockich - Czecha - Trakt Lubelski - ...) - Chełmżyńska - podjazd pod Areszt Śledczy - Rondo Granzowa 60/60/X
:arrow: zastąpienie linii 225 na osiedlu Wygoda z podjazdami pod areszt, zapewnienie przesiadki do linii w kierunku Utraty
Potrzebne do tego byłoby przełożenie przystanku Łysakowska 01 za skrzyżowanie i dobudowanie 03 za rondem w kierunku Anina.
Inne zmiany dotyczyłyby linii 120, 123, 138, 156, 170, 212, 262 ale to nie ten temat.

Link do mapy z zaznaczonymi trasami
Bardzo podoba mi się koncept załatania dziury komunikacyjnej pomiędzy Targówkiem i Rembertowem. Głośno myśląc w sumie zamiast wywijasów na Strażackiej pod estakadami na Żołnierskiej bardziej widziałabym połączenie Ronda Granzowa i Rembertowa przy użyciu Powstańców i Chełmżyńskiej, bo wtedy taka linia oprócz Rembertowa miałaby szanse zgarniać ludzi z Ząbek, którzy mieliby alternatywę do 145 i 245 do Młodzieńczej z przesiadkami, a czasowo nie wyszłoby zdecydowanie gorzej. Plus Rembertów dostałby kolejny wariant komunikacyjny do Targówka w pakiecie z Ząbkami obok 199.
Miłośniczka transportu zbiorowego i kierowczyni w jednym

MZA R-3 (R-10) #7941 🚌 #7748
Nikola Broyak
Poczucie anonimowości w internecie to fundament do cyberprzemocy

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sie 2024, 8:38

Tylko częstotliwość 20/30/30 to jak pekaes. 20 minut poza szczytem/w święto to jest granica akceptowalności. To nie Choszczówka, że innego wyboru nie ma.
ŁK

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 3538
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 24 sie 2024, 9:06

(Samo WTP proponuje niskie częstotliwości i dziwne godziny kursowania dla nowych linii (patrz 319)) Opierałem się na obecnej częstotliwości 338, ale wydaje mi się, że w ciągu roku jest większa :-k czyli np. 15/20/30. Ząbki jeśli już miałyby jechać w stronę Targówka to wygodniej byłoby przetrasować 2M przez działki, a dalej Swojską, Rozwadowskiego do Metra Trocka.

ODPOWIEDZ