SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 mar 2008, 10:07

Sądzę, że kupi to samo, co na lotnisko.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2008, 10:14

Tyle że tłok jest teraz. A wynajmowanie jednostek od PR nie jest takie tanie żeby wynajmować je przez kolejne 2 lata.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 mar 2008, 12:41

Lepsze to, niż kupowanie szrotu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 mar 2008, 12:46

humptyangel pisze:Problemem może być napięcie, bo u naszych zachodnich sąsiadów jest chyba inne napięcie niż u nas? Ale ta kwestia wydaje się do pokonania.
Owszem, znacznie wyższe. Zgadza się, jest do pokonania, ale trzeba praktycznie od podstaw całą elektrykę robić. I może to mieć odbicie na cenie...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 mar 2008, 13:00

Bez przesady, taki producent na pewno ma odpowiedni napęd opracowany, w końcu 3000V= występuje w Europie dość często.

Nawiasem mówiąc, czy przypadkiem S-Bahn berliński nie miał 750V=? Taką aparaturę na 3000 łatwiej dostosować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 mar 2008, 13:05

inż. Glonojad pisze:Bez przesady, taki producent na pewno ma odpowiedni napęd opracowany, w końcu 3000V= występuje w Europie dość często.
Możliwe. Jednak wolę zakładać wersję pesymistyczną, to wtedy nie ma rozczarowań...
inż. Glonojad pisze:Nawiasem mówiąc, czy przypadkiem S-Bahn berliński nie miał 750V=?
Nie mam zielonego pojęcia...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 mar 2008, 13:06

Sprawdziłem - ma. Bombardier ma też aparaturę 3000VDC. Podejrzewam jednak, że w przetargu dla SKM wygra producent krajowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2008, 13:35

inż. Glonojad pisze:Sprawdziłem - ma. Bombardier ma też aparaturę 3000VDC. Podejrzewam jednak, że w przetargu dla SKM wygra producent krajowy.
Poza PESą jeszcze NEWAG i Mińsk mają w ofercie produkcję EZT

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 mar 2008, 13:38

Wiemy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 29 mar 2008, 15:59

inż. Glonojad pisze:Nawiasem mówiąc, czy przypadkiem S-Bahn berliński nie miał 750V=? Taką aparaturę na 3000 łatwiej dostosować.
W Berlinie maja 750 V, ale z trzeciej szyny (pewnie wiecie). Nie wiem, ale to może stanowić problem bo trzeba by wstawić pantograf na dach-zmiana konstrukcji pudła :-k
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 mar 2008, 16:11

inż. Glonojad pisze:Premo napisał/a:
Cytat:
A czy możliwe e SKM kupi np Stadlera i zamówi sobie bardziej "miejską" wersję?

żeby wyprodukować taką jednostkę nie trzeba jakiś specjalnych przeróbek. Na upartego nawet zwykły kibel może mieć siedzenia pod oknami


Głupoty gadasz. Trzecie drzwi na człon wymagają ponownego przeliczenia wytrzymałościowego pudła.
I nie tylko. W EN57 mamy wejścia niskoperonowe tylko dlatego, że znajdują się oneobok wózków (pomiędzy nimi). W EW60 wysokość wejść była podyktowana głównie koniecznością umieszczenia dwóch wejść na wagon bezpośrednio nad wózkiem, który chcąc - niechcąc swoją wysokość ma...
humptyangel pisze:Problemem może być napięcie, bo u naszych zachodnich sąsiadów jest chyba inne napięcie niż u nas?
W tym momencie to już żaden problem. Większość producentów kolejowych ma już w pełni opanowane przekształtniki działające przy 3kV DC, część produkuje lokomotywy wielosystemowe... Wyprdukowanie przekształtnika do jednostki to już nie taki problem.

[ Dodano: 2008-03-29, 16:12 ]
inż. Glonojad pisze:Sądzę, że kupi to samo, co na lotnisko.
To w takim wypadku nici z planów szybkiego wydłużenia składów na istniejącej linii, boszybko tych nowych nie dostarczą.
Coś czuję, że te do S2 to może być coś z krajowej produkcji... 18,19WE - kto wie...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2008, 16:37

Coś czuję, że te do S2 to może być coś z krajowej produkcji... 18,19WE - kto wie...
Krajowe też za szybko się nie pojawią.

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 29 mar 2008, 17:22

Czas jest krótki, pytanie jakie składy KM chcą, bo mogą wyeliminować 14WE, który moim zdaniem są absolutnie niedostosowane do ruchu miejskiego. Dowiedziałem się tego kisząc się na moście średnicowym i patrząc ile ludzi upycha się na minimalnej przestrzeni pasażerskiej. Potem oczywiście wyciskanie się przez drzwi z masą ludzi na W-wie Wsch.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2008, 17:32

Chciałbym zauważyć że dyskusja dotyczy planów zakupu jednostek do obsługi S2. O lotniskowej jest osobny temat

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 29 mar 2008, 18:20

Nie sądzisz że SKM zamówi fabrycznie nowe zespoły, a 14WE jest nowe? Bo dla mnie to modernizacja kibla.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

ODPOWIEDZ